امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بازاریابی ایمیلی email marketing

#1
[rtl]این روزهای بحث بازاریابی اینترنتی بسیار داغ است.تکنیک های قدیمی وجدید در کنار هم همه و همه برای ما آماده شده اند تا فروش خود را افزایش دهیم.در این مقاله قصد معرفی یکی از این تکنیک ها یعنی بازاریابی ایمیلی(Email Marketing) را داریم.[/rtl]

[rtl]اگر در گوگل متن بازاریابی ایمیلی چیست؟(What IsEmail Marketing) را جستجو کنید با تعریف زیر روبه رو خواهید شد:[/rtl]

[rtl]بازاریابی ایمیلی به نوعی از بازاریابی مستقیم گفته میشود که در آن ازایمیل به عنوان وسیله ای برای ارسال پیام هایی از قبیل فروش یا جمع آوری هزینه به مخاطبان استفاده میشود.[/rtl]

[rtl] [/rtl]

[rtl]ایمیل مارکتینگ را همچنین میتوان وسیله ای برای ارتباط مستقیم بامخاطبان دانست.ایمیل مارکتیگ را میتوان هر نوع ایمیل ارسالی به مشتری یا کاربری که احتمال تبدیل به مشتری شدن را دارد دانست.[/rtl]

[rtl]تصور کنید حرفی برای گفتن دارد.مخاطبان خاص خود را هم دارید همه چیزخوب است تا آن جا که باید انتخاب کنید چگونه پیام را به مخاطبان منتقل کنید.این تنها آغاز هزاران مشکل و سوالی که است که در زمان انتقال پیام ممکن است با آن روبه رو شوید.سوال هایی مانند این که[/rtl]
  • [rtl]چگونه مطمئن شوم پیام من به هدف رسیده است؟[/rtl]
  • [rtl]چگونه متوجه شوم بازخورد مخاطبان نسبت به پیام من چگونه است؟[/rtl]


[rtl]همه و همه سوالاتی هستند که ذهن شما را مشغول خواهند کرد.[/rtl]

[rtl]ایمیل مارکتینگ را به عنوان راهی در نظر بگیرید که میتوانید از طریقآن پیام خود را به کاربران منتقل کنید و در صورت داشتن دانش مناسب و کافی تمامی سوال هایی که در بالا مطرح کردیم را در سطح حرفه ای پاسخگو باشید.شما میتوانید با پیروی از اصولی مشخص پیام خود را مستقیما در اینباکس کاربران منتقل کنید و برآورد مناسبی از وضعیت کمپین داشته باشید,در حالی که انتقال پیام در روش های دیگر بازاریابی به شکلی که بتوانید محاسبه ای برای موفقیت و یا عدم موفقیت همانند ایمیل مارکتینگ داشته باشید هزینه های سنگینی به دنبال خواهد داشت.[/rtl]

[rtl]بازاریابی ایمیلی اصولی یک قانون مهم و اولیه دارد:[/rtl]

[rtl]اجازه ی کاربران مهم است[/rtl]

[rtl]اگر کاربر فعال اینترنت در ایران باشید حتما هر روزه در اینباکس خودبا تعداد زیادی ایمیل تبلیغاتی که بدون هیچ گونه هدفی برای شما که شاید مخاطب اینگونه محصولات نباشید برخورد خواهید کرد.به همین دلیل قانون اول و اصلی در ایمیل مارکتینگ اجازه ی خود کاربر میباشد این روزها سرویس های ایمیل مانند جی میلبسیار به رفتار(Interaction) کاربراننسبت به ایمیل های ارسالی حساس هستند,شاید ایمیل شما تمامی اصول مورد نظر را داشته باشد اما چون کاربران ایمیل خود را در اختیار شما قرار نداده اند باعث شکست کمپین تبلیغاتی شود.[/rtl]

[rtl]ساده ترین روش به دست آوردن اجازه ی کاربران استفاده از فرم های عضویتدر سایت یا خبرنامه سایت است.کاربران با عضویت در خبرنامه به شما این اجازه را میدهند که از ایمیلشان برای ارتباط با آنها استفاده کنید.توجه داشته باشید در بازاریابی اینترنتی اعتمادسازی بسیار مهم است اگر اقدام به فروش ایمیل هایکاربران کنید و یا از آنها استفاده هایی کنید که کاربران به شما اجازه آن را نداده باشند میتواند نتایج منفی سنگینی به همراه داشته باشد.[/rtl]

[rtl] [/rtl]

[rtl]در بازایابی اندازه گیری و بررسی(Measurement)
بسیار مهم است.استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان روشی برای فروشنیاز دانش کافی و مناسب دارد.اگر تصور میکنید که دانش کافی را ندارید و نمیتوانید به درستی آمار دریافتی را تحلیل کنید به شما توصیه میکنیم ابتدا مطالعه کرده و سعی کنید تا حدی دانش را به دست آورید.توجه داشته باشید به دست آوردن دانشی که افرادی برای آن سال های زحمت میکشند بدون هزینه نیست.پس اگر نتوانستید به حدی برسید که آمار و داده ها را به طور کامل بررسی و تحلیل کنید حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا شما را در این امر یاری کند.بررسی درست یا اشتباه آمار مرزی است بین پیروزی یا شکست در کمپین تبلیغاتی.[/rtl]

[rtl]دسته بنذی های زیادی برای ایمیل های ارسالی وجود دارد اما میتوان آنهارا در ۶ دسته بندی کرد:[/rtl]

[rtl]۱.خبرنامه:بسیاریاز شرکت ها و گروه های تجاری و غیر تجاری از خبرنامه به عنوان ابزاری استفاده میکنند تا بهتر و بیشتر با مخاطبان خود در ارتباط باشند و آنها را از آخرین مطالب و اخبار سایت خود مطلع کنند.[/rtl]

[rtl]۲.DIGEST:به درستی نمیتوان برای این گروه از ایمیل ها معنای درستی به فارسیپیدا کرد.اما به ایمیل هایی گفته میشود که در آنها خلاصه ای فعالیت های انجام شده و پیشنهادات برای هفته ها و یا ماه های پیش رو در بردارد.[/rtl]

[rtl]۳.ایمیل های اختصاصی:این نوعایمیل ها که به ایمیل های تک مخوری(Stand Alone) نیز شهرتدارند.به ایمیل هایی گفته میشوند که در آنها تنها در مورد یک موضوع خاص اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار میدهند.به طور مثال از این نوع ایمیل ها شرکت ها استفاده میکنند تا در مورد محصولی که به تازگی منتشر کرده اند اطلاع رسانی کنند و کاربران را دعوت به استفاده از آنها کنند.این ایمیل ها مشابه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
صفحات هدف هستند.[/rtl]

[rtl]۴.ایمیل های تبلیغاتی:تمامیایمیل هایی که تا اینجا در مورد آنها توضیح دادیم فرض بر این بود که دیتابیسی از ایمیل مخاطبان در اختیار شماست و از طریق آن با کاربران ارتباط برقرار میکنید.اما حالت هایی هم هست که شما هزینه ای را به فرد یا گروهی پرداخت میکنید تا برای شما ایمیل های تبلیغاتی ارسال کنند.یا حتی به گروهی هزینه ای را پرداخت میکنید تا در خبرنامه خود برای شما تبلیغات قرار دهند این نوع ایمیل ها در دسته ی ایمیل های تبلیغاتی قرار میگیرند.[/rtl]

[rtl]۵.ایمیل های تبادلی:ایمیلهای تبادلی(Transnational Email) به ایمیلهایی گفته میشود که در پایان عملیاتی که کاربر انجام داده است برای وی ارسال میشود.از نمونه های رایج میتوان به ایمیلی که برای تاییدیه و خوش آمد به خبرنامه ارسال میشود اشاره کرد.[/rtl]

[rtl] [/rtl]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیوان عدالت اداری
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  Email Forwarding چیست و نحوه استفاده ازآن
  راهنماي ساخت email
  چهار مرحله تا شروع برندسازی و بازاریابی در اینستاگرام
  سئو و مساله بازاریابی موتورهای جستجو
  گوگل آنالکتیز چگونه می تواند به بازاریابی محتوای شما کمک کند؟
Wink 7 توصیه استفاده از بازاریابی محتوا و بهبود رتبه و سئو سایت در جستجوگرها در سال 2016
  بازاریابی شبکه‌ای یا نت ورک مارکتینگ چیست؟
  تکنیک های بازاریابی ایمیلی چیست
  بازاریابی اینترنتی و مزایای خرید اینترنتی برای شرکتها و مشتریان
  بازاریابی و شبکه های اجتماعی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان