امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کشف راز موهای بلوند ساکنان جزایر سلیمان

#1
Rainbow 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.afkarnews.ir/images/docs/files/000101/nf00101677-1.jpg


ساکنان جزایر سلیمان در شرق پاپوآ گینه نو مردمانی با پوست تیره هستند، اما موی بلوند آنها طی دهه‌ها تعجب و شگفتی دانشمندان را برانگیخته بود که در نهایت دانشمندان با انجام آزمایشهای ژنتیک این معما را حل کردند.
به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، یک آزمایش ژنتیک نشان می دهد که ساکنان جزایر سلیمان دارای ژنهای بومی هستند که به آنها موی بلوند می دهد و این ژن با ژنی که اروپائیان در اثر آن موی بلوند دارند متفاوت است.

جمع آوری اطلاعات از سال ۲۰۰۹ برای شان میلس به عنوان یک ژن شناس و دکتر نیکولاس تیمپسون بسیار دشوار بود چرا که قسمت اعظم جزایر سلیمان توسعه نیافته است، در بخشهایی از این جزایر هیچ جاده، برق یا تلفنی وجود ندارد.

از نظر جهانی داشتن موی بلوند مسئله نادری است که تنها فراوانی قابل توجه آن تنها در اروپای شمالی و اقیانوسیه از جمله جزایر سلیمان و همسایگان آن مشاهده می شود.



فراوانی این ژن بین ۵ تا ۱۰ درصد ساکنان سراسر جزایر سلیمان است

بسیاری تصور می کردند که موی بلوند ساکنان جزیره ملانزی در نتیجه جریان یا مهاجرت ژن ایجاد شده است. جریان ژن جابه جایی ژنها از طریق مهاجرت انسانها صورت می گیرد.

ساکنان این جزایر معمولا توضیحات محتملی برای این موی بلوند ارائه می کنند، آنها عمدتا به قرارگیری در معرض تابش نور خورشید و رژیم غذایی غنی دریایی اشاره می کنند.

دکتر ایمیر کنی نویسنده این تحقیق اظهار داشت: ما ظرف یک هفته به نتایج اولیه دست یافتیم، نتایجی که به ندرت در علم رخ می دهد. از نظر مطالعات ژنتیکی، این تحلیلها درست انجام شده بود.

میلس و تیمپسون دهکده به دهکده می رفتند و به ساکنان هدف خود را توضیح داده و از آنها اجازه می خواستند اطلاعات جمع آوری کنند، آنها در این جزایر با زبانی که از آن به عنوان زبان انگلیسی دست و پا شکسته یاد می شود با ساکنان ارتباط برقرار می کردند چرا که این زبان به خوبی در این جزیره درک می شود.



ساکنان این جزیره پوست تیره و موهای بلوند روشن دارند که مدتها موجبات شگفتی دانشمندان را فراهم کرده بود

وقتی رئیس یک بخش با آنها موافقت می کرد، محققان با استفاده از یک بازتاب سنج رنگ مو و پوست افراد را بررسی می کردند ، قد و وزن آنها را اندازه گیری کرده و فشار خونشان را می گرفتند.

محققان همچنین برای بررسی DNA آب دهان آنها را نیز بررسی می کردند و در طول یک ماه یک هزار نمونه بدست آوردند و به زودی این تحلیلها آغاز شد، آنها ۴۳ نفر بلوند و ۴۲ نفر با موهای تیره را انجاب کردند و از یک مطالعات وسیع ژنومی استفاده کردند که تفاوتها در فراوانی متغیرهای ژنتیکی میان دو گروه مشخص شود. پس از بررسیهای بسیار محققان یک سیگنال قوی روی کروموزم ۹ یافتند که ۵۰ درصد واریانس رنگ موی ساکنان جزایر سلیمان را شامل می شد.

این گروه تحقیقاتی ژن TYRP۱ را عامل این رنگ موی بلوند معرفی کردند و اظهار داشتند که این متغیر عامل رنگ موی بلوند ساکنان این جزیره است.

جزایر سلیمان کشوری با بیش از ۹۹۰ جزیره در اقیانوس آرام جنوبی است. این کشور از غرب با پاپوآ گینه نو، از جنوب غرب با وانوآتا و از جنوب غرب با استرالیا همسایه ‌است.
جزایر سلیمان با بیش از ۹۹۰ جزیره در اقیانوس آرام جنوبی قرار گرفته است

جزایر سلیمان از چند صد جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده‌است که از مهمترین آنها می‌توان به گوادال کانال، مالایتا، نیو جورجیا و سان کریستوبال اشاره کرد.

گفته شده است که جزایر سلیمان را نخستین بار یک دریانورد از کشور اسپانیا با نام آلوارو دی مندانا دی نیرا در سال ۱۵۶۸کشف کرد.
دیوار کعبه رو بشکن
ولی دل کسی رو نشکن
دیوار رو خلیل ساخت
ولی دل رو خدای خلیل
پاسخ
 سپاس شده توسط Armina ، love 2012 ، frozen✘girl ، Mr.Unnamed
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عوارض خطرناک خلاص شدن از دست موهای بدن
  خشک شدن جزایر به دنبال بروز تغییرات اقلیمی
  چطور موهای زیباتری داشته باشیم؟
  تکنیک رنگ کردن موهای سفید
  موهای زائدتان را با پوست گردو از بین ببرید
  موهای خیس را سشوار نکشید
Question آیا می‌دانید كه چرا موهای ما آبی و سبز نیست؟
  جزایر هاوایی در آینده حل و ناپدید می‌شوند!
  ساکنان اولیه امریکا، آدمخوار بودند!
  کشف پنگوئن بلوند در قطب جنوب!! + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان