امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مردی که در حین جراحی بیدار شد!!!!!

#1
مانند کابوس به نظر می‌رسد: مردی در میانه جراحی بیدار می‌شود، نمی‌تواند صحبت کند، یا حتی یک عضله‌اش را تکان دهد. اما این دقیقا وضعیتی بود که یک جوان سوئدی در حین جراحی تجربه کرد.

به گزارش تکناز به نقل از ام اس ان بی سی. این سوئدی ۲۲ ساله در میانه جراحی برای جمع شدن ریه، بیدار شد و صدای پزشکانی را شنید که در اطراف او حرکت می‌کردند و در حال جراحی کردنبر روی او بودند.این مرد سوئدی به یک روزنامه محلی گفت: “وحشتناک بود، بدترین کابوس من بود.”این عمل در ماه مارس بر روی این به بیمار به نام “سیمون روسنکویست” انجام شد، و او اخیرا شکایتی دز این موزد را تسلیم هیات ملی بهداشت و بهزیستی سوئد کرده است.
روسنکویست حال خود را این چنین شرح داده است: “مغزم مرتب به من می‌گفت ” اسمت را بگو، چیزی بگو، کاری بکن، پای‌ات را تکان بده”، اما کاملا از گفتن چیزی یا حرکت دادن بدنم عاجز بودم.”
روسنکویست به روزنامه محلی گفت که او برای ۳۰ تا ۳۵ دقیقه از مدت ۵۰ دقیقه‌ای عمل جراحی بیدار بوده، درد شدیدی را تحمل کرده و در پایان عمل بسیار خشمگین بوده است.

کارشناسان می‌گویند گرچه چنین پدیده‌ای نادر است، اما ممکن است بیماران در حین جراحی حتی در هنگام بیهوشی عمومی بیدار شوند.

دکتر لی ای فلیشر، استاد بیهوشی و مراقبت‌های ویژه در دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید در مجموع در یک تا ۲ مورد از هر ۱۰۰۰ عمل جراحی ممکن است این پدیده رخ دهد.

برخی از بیماران دچار تروما در تصادفات در معرض خطر بیشتر بیدار شدن حین عمل جراحی هستند، زیرا پزشکان همیشه نمی‌توانند داروی بیهوشی زیادی به این بیماران بدهند.

فلیشر افزود: “اگر در حین جراحی مشکلی پیش بیاید، اگر فشار خون به شدت پایین بیاید، آنگاه مجبوریم میزان داروهای بیهوشی را پایین بیاوریم تا مانع افت فشار خون شویم.”

به گفته فلیشر بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب قرار می‌گیرند نیز در معرض خطر بالاتر هشیار شدن در حین جراحی هستند. او می‌گوید: “در این نوع جراحی نیز حفظ قلب هدف اصلی متخصص بیهوشی است.”

فلیشر می‌گوید معمولا متخصصان بیهوشی می‌توانند دریابند که بیماری در حال خارج شدن از حالت بیهوشی است، زیرا در این صورت سرعت ضربان قلب و فشار خون در واکنش به هشیار شدن بیمار به سرعت بالا می‌روند؛ و به طور معمول متخصص بیهوشی مقدار داروی بیهوشی را افزایش می‌دهد تا بیمار دوباره بیهوش شود.

به گفته فلیشر برخی از بیمارانی که فکر می‌کنند در حین جراحی هشیار شده‌اند، در واقع ممکن است لحظات نهایی پیش از بیهوش شدن را به یاد آورند. اما گاهی هم بیماران واقعا در میانه عمل جراحی هشیار می‌شوند. در این مورد توصیه می‌شد بیمار از خدمات مشاوره‌ای برای کنار آمدن با خاطراتی که از عمل جراحی در ذهن دارد، استفاده کند.مرد سوئدی در مصاحبه‌اش گفت که چندین هفته پس از جراحی هنوز در به خواب رفتن دچار مشکل است.
پاسخ
 سپاس شده توسط نادیا ، A * L * O * N * E b * o * y ، pink devil ، ps3000 ، frozen✘girl
آگهی
#2
واییییییییییییcrying
=))

مردی که در حین جراحی بیدار شد!!!!! 1
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401
  هزینه عمل لیزر شقاق و جراحی در بیمارستان خصوصی
  درمان کیست مویی و عمل سرپایی با لیزر بدون جراحی
Subarrow چگونه صبح زود بیدار شویم ؟
  عمل جراحی بواسیر (هموروئید) چگونه است؟
  جراحی بینی بدون درد و کبودی داریم؟
  درمان بواسیر(هموروئید) با لیزر بدون عمل جراحی
  درمان کیست مویی (پیلونیدال PNS) با لیزر بهتر است یا عمل جراحی سنتی؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان