امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اخبار جدید سرطان

#1

1- محققان می گویند: رژیم غذایی پرچرب مملو از گوشت قرمز و لبنیات، احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده را افزایش می دهد.


محققان موسسه ملی سرطان در مریلند پس از مطالعه عادت های غذایی ۵۰۰ هزار نفر در طول شش سال به این نتیجه رسیدند که با افزایش مصرف چربی های حیوانی، احتمال ابتلا به سرطان نیز افزایش می یابد.

نتیجه این تحقیق در مجله موسسه ملی سرطان منتشر شده است.

کارشناسان می گویند: کاهش مصرف چربی های حیوانی به پیشگیری از بروز سرطان موثر است.

استعمال سیگار بزرگ ترین عامل ابتلا به سرطان لوزالمعده است.
این بیماری از پیش آگهی خوبی برخوردار نیست و معمولا فاصله زمانی میان تشخیص آن تا مرگ حدود شش ماه است.

پیش از این محققان درباره نقش چربی های حیوانی در بروز سرطان لوزالمعده نظرات متناقضی را ارائه کرده بودند.

به همین علت محققان موسسه ملی سرطان در بتزدای مریلند که در حومه واشنگتن قرار دارد، تصمیم گرفتند با تحقیق بر روی نیم میلیون نفر، بیشترین دقت آماری را در تحقیقات خود داشته باشند.
از این میان نزدیک به یک هزار و چهارصد تن از افراد مورد بررسی به سرطان لوزالمعده مبتلا شدند.

بر اساس نتیجه این تحقیق، احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده در افرادی که رژیم غذایی پرچربی دارند، سی و شش درصد بیشتر از دیگران است.

در این حال، احتمال ابتلای مردان به این بیماری بیشتر از زنان است و این رقم برای آنها ۵۳درصد و زنان ۲۳ درصد است.

پزشکان می گویند: ترک دخانیات، افزایش مصرف میوه و سبزیجات و محدود کردن مصرف گوشت قرمز و غذاهای چرب بهترین راه پیشگیری از ابتلا به سرطان لوزالمعده است.


2-اهدای مکرر خون ابتلا به سرطان را کاهش می دهد:

تحقيقات جديد حاكي از آن است كه اهداي مكرر خون خطري براي سلامتي افراد ندارد.
به گزارش شينهوا، دكتر گوستاو ادگرن از موسسه كارولينسكا در استكهلم و مجري اين تحقيقات گفت هيچ كس نبايد از اينكه اهداي خون موجب ابتلا به سرطان مي‌شود نگراني به خود راه دهد. در واقع اهداي خون مي‌تواند براي سلامتي فرد مفيد باشد.

تحقيقات ادگرن و همكارانش حاكي از آن است كه ميزان ابتلا به سرطان و مرگ و مير افرادي كه خون اهدا مي‌كنند از افرادي كه خون نمي‌دهند كمتر است.

اما اين حقيقت كه يك اهداكننده خون سالمتر است مي‌تواند هر گونه تاثير منفي اهداي مكرر خون را بپوشاند.

نتايج اين تحقيقات در نشريه انجمن ملي سرطان منتشر شده است.

اين پژوهشگر مي‌گويد همچنين سازوكارهاي متعددي وجود دارد كه اهداي مكرر خون از نظر فرضي مي‌تواند سلامت را تحت تاثير قرار دهد. براين اساس خون دادن موجب افزايش توليد گلبولهاي خوني در مغز استخوان شود. اين تقسيم سلولي تسريع شده مي‌تواند احتمال بدخيمي در بافت‌هاي شكل‌دهنده خون را افزايش دهد. همچنين خون دادن موجب تغييراتي در سيستم ايمني نيز مي‌شود و برخي نيز مي‌گويند اين تاثير ايمني شناختي مي‌تواند با سرطان مرتبط باشد.

از جنبه مثبت قضيه مي‌توان گفت ذخيره‌هاي زياد آهن با بيماري قلبي و انواع مختلفي از سرطانها مرتبط است و از اين رو اهداي منظم خون موجب كاهش اين ذخيره‌ها و در نتيجه بهبود سلامتي مي‌شود.

ادگرن و همكارانش براي درك بهتر چگونگي تاثير اهداي خون مكرر بر سلامتي، داده‌هاي بانك خون سويس و دانمارك و درمانگاه‌هاي انتقال خون حاوي براي بررسي سوابق يك ميليون و ‪ ۱۱۰هزار و ‪ ۲۱۲فردي كه طي سالهاي بين ‪ ۱۹۶۸تا ‪ ۲۰۰۲دستكم يك بار خون اهدا كرده بودند جستجو كردند.

آنها هيچ ارتباطي بين اهداي خون مكرر و خطر ابتلا به سرطان نيافتند. با اين حال خطر ابتلا به سرطان كبد، ريه، روده بزرگ ، معده و حلق در بين اهداكنندگان مردان با افزايش موارد اهداخون ،كاهش نشان مي‌داد. اين موضوع حاكي از آن است كه احتمالا كاهش آهن خون خطر ابتلا به سرطان را كاهش مي دهد.

ادگرن افزود با اين حال كم و بيش نشان داديم اهداي مكرر خون با افزايش خطر ابتلا به سرطان ارتباطي ندارد.

3-به گزارش پایگاه زیست شناسی ایران به نقل از Indian Times مطالعات در زمينه سرطان در جامعه امريكا نشان مي دهد 1 نفر در میان هر 58 زن مبتلا به سرطان تخمدان است. دكتر ليزا .م معتقد است كه سرطان تخمدان در اكثر زنان با افزايش سن بالا مي رود.

سرطان تخمدان پنجمين سرطان از سرطان هاي كشنده بين زن‌هاست و همين آمار مربوط به سرطان دستگاه تناسلي در ميان مردان نیز صدق می کند.
محققان تخمين زده اند در سال 2006 آمار سرطان هاي تخمدان در ايالات متحده امريكا به 15310 خواهد رسيد.
اگر تشخيص و معالجه قبل از گسترده شدن سرطان تخمدان باشد 90 تا 95 % شانس زنده ماندن به میزان حدود 5 سال بيشتر مي شود.
نظر سنجي سال 2005 موسسه تخصصی سرطان زنان نشان می‌دهد 54% زنان از پيشرفت سرطان‌هاي زنانه احساس خطر مي كنند.
درسال 1990 ماري كلاير كينگ پروفسور پزشكي و ژنتيك دانشگاه واشنگتن اولين ژن سرطان سينه را گزارش كرد. تحقيقات بعدي نشان داده است كه وقتي اين ژن جهش يابد، خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنان ۷۰ سال به بالا، 83% افزايش می‌يابد.
دكتر اندرو برچاك پرفسور بيماري هاي زنان و غده شناسي دانشگاه DUKE بررسي عوامل خطر احتمالي مانند سابقه خانوادگي در مادر خواهر عمه ويا خاله را براي زناني كه نگران ابتلا به سرطان تخمدان هستند پيشنهاد مي كند. اين پزشک مي گويد: وجود بيماري حتي در دو يا سه فاميل دورتر مثل دختر خاله يا عمه خطر احتمال ابتلا به اين بيماری را افزايش مي دهد. در اين موارد كمترين كار ارجاع آنها به مشاور ژنتيك است.
وی می‌افزايد: دانش بيشتر در مورد اين كه سرطان تخمدان چگونه شروع مي شود و چگونگي ارتباط آن با عوامل خطر زا (مثل سابقه خانوادگي )، كليد پيشگيري و در نهايت نجات زندگي بيمار است. برچاك رئيس مركز مطالعات سرطان تخمدان در كاروليناي شمالي است كه از سال 1990 این مسئولیت را عهده دار است.
برچاك هم اكنون نتايجي به دست آورده است و همکارانش تفاوت های ظريف ژنتيكي را بین زنان مبتلا و سالم يافته اند؛ هر چند اين موضوع نياز به مطالعات بيشتری دارد.
در مطالعات قبلي برچاك و همكارانش زمان طولاني تخمك گذاري را به عنوان نخستين عامل خطر ساز براي گسترش جهش يا تغییرات ژنتيكي تشخيص دادند. آنها دريافتند استفاده از وسايل ضد بارداري دهاني (مثل قرص ) براي 5 سال ابتلا به سرطان تخمدان را 50% كاهش مي دهد. همچنين حاملگي و شير دادن به نوزاد خطر را كم مي كند .
محققان در انجمن ملي سرطان بررسي كردند بيماراني كه داروهاي ضد سرطاني را مستقيما به حفره شكمي خود مي فرستند و شيمي درماني مي كنند، به مدت 6 ماه بيشتر زنده مي مانند.



4-به گزارش موسسه ملی سرطان آمریکا، : فشار عصبی خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد برپایه یافته های جدید دانشمندان فشار عصبی خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

یافته های جدید دانشمندان دنیای پزشکی نشان می دهد فشارهای عصبی خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.
به گزارش موسسه ملی سرطان آمریکا، آزمایش بر روی موشهای آزمایشگاهی نشان می دهد که فشارهای عصبی، آسیب پذیری برای ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.
محققان اعلام کردند فشارعصبی و پرتوهای خطرناک نور خورشید می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.
براساس این گزارش، محققان با قرار دادن موشهای آزمایشگاهی در مقابل پرتوهای خطرناک و همچنین ایجاد فشارهای عصبی بر آنها مشاهده کردند موشهایی که تحت فشارهای عصبی قرار گرفتند به سرعت سیستمهای ایمنی آنها ضعیف شد وبه سرطان پوست مبتلا شدند.
محققان اظهارمی دارند که فشارعصبی و نور خورشید بخشی از زندگی روزانه بسیاری از افراد را تشکیل می دهد. آنان معتقدند این دو عامل اگر به صورت متعادل ایجاد شود خطری را برای افراد ایجاد نمی کند.
. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
 سپاس شده توسط Armina
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth توجه توجه!(اخبار درمورد درگیری آذری ها با کردها و کشته شدن چهارنغر)!!!!آذربایجان غربی
  مردم اخبار مبتلایان و متوفیان کرونا را بیش از مطالب دیگر دنبال می‌کنند
  آخرین اخبار کورونا
  از پالایش اخبار کرونا تا مذاکره با صداوسیما برای پخش برنامه‌های زنده آموزشی
  چند راهکار برای تشخیص اخبار جعلی درباره کرونا
  اخبار افزایش جرم و درگیری های خانوادگی در دوران کرونا صحت ندارد
  ویروس کرونا: آخرین اخبار، علائم و درمان ویروس جدید کرونا در چین و ایران
  ماجرای مبارزه یک پسر با سرطان به مدت 14 سال
  خودکشی محقق معروف بخاطر ابتلا همسرش به سرطان+تصاویر
  سرنوشت دانشجویی که تظاهر به سرطان می‌کرد + تصویر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان