امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پرسرعت ترین و کم سرعت ترین اینترنت های دنیا

#1
Bug 
چهارشنبه ، 17 مهر 1392 ، 09:52
دستور ۱۰۰روزه وزیر ارتباطات برای افزایش ظرفیت اینترنت کشور به ۱۰۰گیگابیت خبری بود که در اوایل مهر ماه سال‌جاری منتشر شد.

از زمان روی کار آمدن محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطات کمتر از 2 ماه می‌گذرد و او  وعده‌های گوناگونی در خصوص افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کاربران ایرانی داده است و عده‌هایی که تا این لحظه باعث بهبود شرایط حداقلی هم نشده است. در حالی که وزیر دولت یازدهم  تمام تلاش خود را برای جبران کاستی‌ها و محدودیت‌های چندسال اخیر در بخش اینترنت به کار بسته است، اما کشورهای پیشرفته دنیا روزبه‌روز برسرعت اینترنت کاربرانشان می‌افزایند و در حال پیشی گرفتن از یکدیگر  هستند.

وقتی به گزارش جدید موسسه آکامی در فصل اول سال 2013 نگاه بیندازید شاهد رشد کشورهای مختلف در زمینه ارائه اینترنت پرسرعت به کاربرانشان خواهید شد. کشورهايی مانند هنگ‌کنگ، لتونی، هلند و... در حال حاضر  با چند پله صعود نسبت به سال‌های قبلشان در بین  پرسرعت‌ترین کشورهای جهان در زمینه ارائه اینترنت پرسرعت هستند. اما از سوی دیگر ایران در بین کشورهایی مانند لیبی، کوبا، لائوس جزو کندترین کشورها در زمینه ارائه اینترنت پرسرعت است.

موسسه فناوری«آکامی» یک بنیاد آمار و ریاضیات است که هر سه ماه یک بار آماری از وضعیت اینترنت سراسر دنیا منتشر می‌کند. در آمار جدید این موسسه که اخیرا برای سه فصل اول سال 2013  منتشر شده، رشد دسترسی به اینترنت پرسرعت در سراسر جهان نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
آکامی برای ارائه این گزارش خدمات اینترنتی 243 کشور جهان را بررسی کرده است. براساس این گزارش متوسط حداکثر  سرعت اینترنت جهانی 4/18 مگابیت و متوسط سرعت اینترنت جهانی برابر 1/3 مگابیت بر ثانیه است که این امر نسبت به سه ماهه گذشته سال  2/9 درصد و نسبت به سال گذشته 36 درصد تغییر داشته است.
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
موسسه آکامی در گزارش جدید 2013 با توجه به متوسط سرعت اینترنت، کشورهای کره‌جنوبی، ژاپن، هنگ‌کنگ،  سوئیس، هلند، لیتوانی، سوئد، آمریکا، دانمارک و انگلستان را به عنوان 10 کشور برتر اینترنت پرسرعت معرفی کرده است.
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
مانند چند سال گذشته کشور کره‌جنوبی که این روزها در حوزه تکنولوژی پله‌های صعود را یکی پس از دیگری می‌گذراند توانسته با سرعت متوسط 2/14 پرسرعت‌ترین اینترنت جهان را داشته باشد. هر چند در رده‌بندی متوسط حداکثر سرعت اینترنت جهانی  این کشور با سرعت 8/44 مگابیت برثانیه از کشورهای دیگر مانند هنگ‌کنگ، ژاپن و انگلستان عقب مانده است.
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
بعد از کره‌جنوبی،  ژاپن در رده دوم قرار دارد. سرعت اینترنت این کشور با رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال قبل، از 8/10 به 7/11 مگابیت بر ثانیه می‌رسد.
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
و بعد از آن نیز هنگ‌کنگ با متوسط سرعت 9/10 خود را در رده سوم جای داده است. اما از منظر دیگر و در رده‌بندی متوسط حداکثر سرعت  اینترنت در کشورهای جهان، هنگ‌کنگ با سرعت 6/36 مگابیت برثانیه پرسرعت‌ترین اینترنت جهان را دارا است.
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
در رده‌های چهارم تا دهم متوسط سرعت اینترنت کشورهایی مانند سوئیس با 1/10، هلند 9/9، لیتوانی 8/9، سوئد 9/8، آمریکا 6/8، دانمارک 2/8، انگلیس 9/7 مگابیت برثانیه حاضر هستند.
بررسی اولیه روی متوسط سرعت اینترنت 10 کشور برتر جهان نشاندهنده تغییرات و رشد چشمگیری  در این کشورها است.
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
برای مثال متوسط سرعت اینترنت در لیتوانی این  کشور کوچک اروپایی از 9/8 در سال 2012 با یک جهش 20 درصدی به 8/9 مگابیت بر ثانیه در سال جاری رسیده است. یا برای مثال سرعت اینترنت ایالات متحده، که  قیمت سرویس اینترنت در آن بیشتر از کشورهای دیگر است در سال قبل به طور میانگین 4/7 مگابیت بود؛ یعنی ۲۸ درصد بالاتر از سال ۲۰۱۱. حالا که در سال 2013 هستیم میانگین سرعت  این کشور برابر 6/78 مگابیت بر ثانیه است. 

ایران در بین کندترین اینترنت‌هاي جهانی
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
اما بعد از معرفی پرسرعت‌ترین اینترنت در کشورهای جهان نوبت به کندترین کشورها در زمینه ارائه این سرویس می‌رسد.
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
در قاره آمریکا کوبا میانگین سرعت 21/0 مگابیت بر ثانیه را دارد که از هائیتی با سرعت برابر 5/1  مگابیت برثانیه هم کندتر است.
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
در قاره آفریقا میانگین سرعت اینترنت در لیبی جنگ زده تنها معادل 5/0 مگابیت بر ثانیه است. اریتره کشوری در شمال شرقی آفریقا نیز با 2/0 مگابیت برثانیه نیز  در پایین‌تر سطح سرعت اینترنت قرار دارد.
اما در خاورمیانه، افغانستان متوسط سرعت اینترنتی برابر  82/0 مگابیت بر ثانیه  دارد و یمن نیز با سرعت 78/0 مگابیت در جایگاه بعدی قرار گرفته است. ولی پایین‌تر از هر دو این کشورها  ایران قرار دارد. متوسط  سرعت اینترنت در کشور مان برابر  63/0 مگابیت بر ثانیه است. در جنوب شرقی آسیا کشور لائوس با میانگین سرعت 96/0 مگابیت بر ثانیه پایین تر از همسایه‌های خود یعنی ویتنام با سرعت 4/1 مگابیت، کامبوج 5/1 مگابیت و تایلند با 4/4  مگابیت قرار گرفته است.
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
افزایش حملات سایبری
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
موسسه آکامی در این گزارش خود به حملات سایبری در کشورهای جهان نیز توجه داشته است. بر اساس بررسی این موسسه بیش از 13 درصد حملات سایبری در کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی اتفاق افتاد و کمتر از 19 درصد این حملات در کشورهای اروپایی. اما نزدیک به 68 درصد حملات سایبری در کشورهای آسیای جنوب شرقي رخ داده است. همچنین آفریقا باکمتر از نیم درصد کمترین سهم حملات سایبری را داراست. براساس نمودار زیر چین با بیشترین حملات سایبری مواجه بوده و بعد از آن کشورهای اندونزی، آمریکا و ترکیه در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند.
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
براساس این گزارش مشترکان در سه ماهه اول سال 2013 با 208 حمله DDoS ( محروم سازی از سرویس) رو‌به‌رو بوده‌اند که این میزان اندکی نسبت به سه ماه گذشته آن بیشتر است، چرا که تعداد این حملات در سه ماه چهارم سال 2012 به 200 مورد رسیده بود. از این تعداد حمله 35 درصد مشتریان تجاری، 22 درصد مشتریان رسانه‌ای، 7 درصد مشتریان با فناوری بالا، 4 درصد بخش عمومی را هدف گرفته بودند. این حملات توسط 154 سازمان مختلف گزارش شده است.
         دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
موزیک ویدیو چی شد صدات قطع شد آرمین 2AFM                                         
پرسرعت ترین و کم سرعت ترین اینترنت های دنیا 1پرسرعت ترین و کم سرعت ترین اینترنت های دنیا 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ( lιεβ )
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بالا بردن سرعت ویندوز
  نیم بها دانلود کن،دیگه اینترنت هدر نده!!
  ۵ عامل مهم در کاهش سرعت wιғι
  خالي كردن فضاي Other _دستیار صوتی ایفون بدون نیاز ب اینترنت
  اینترنت سیمکارتت مشکل داره ؟
  چگونه مصرف اینترنت اینستاگرام رو کم کنیم؟
  فیلم آموزشی تغییر شکل و ظاهر اینترنت دانلودمنیجر(IDM) ، اختصاصی
  اموزش گرفتن اینترنت رایگان ایرانسل از ایرانسل من(قانونی)
  اموزش افزایش سرعت نت همراه اول:صد درصد تضمینی
  دریاف اینترنت رایگان ۱ ساعته ایرانسل

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان