امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شهر جدید صدرا

#1
شهر جدید صدرا یکی از شهرهای جدید ایران واستان فارس است که در فاصله ۸ کیلومتری شمالغربی شیراز قرار دارد. شهر مادر صدرا ، شيراز می باشد که فاصله از مرکز شهر مادر ۱۵ كيلومتر و به علت محدود شدن بين دو رشته كوه دارای يك نسيم دائمي از طرف شمال غرب ( گويم ) به طرف جنوب شرق(باجگاه ) بوده و باعث مي گردد آلودگي هوا به ‘حداقل’ برسد . این شهر که در ابتدا”از شهرک های تازه شیراز بوده”در سال‌های اخیر به دلیل رشد و توسعه زیاد از نظر تقسیمات کشوری، شهری مجزا از شیراز شده است. مطالعات و طراحی شهر جديد صدرا در ابتدای سال 1368 آغاز گرديد . اين مطالعات بر پايه موقعيت مكانی شهر شيراز و شهرهای اقماری آن و همچنين دورنماي توسعه اين مناطق استوار گرديد . با توجه به هويت پيش بينی شده براي شهر جديد صدرا با عملكردی فرهنگی – علمی و تحقيقاتی ، طراحی نواحی مختلف آن براين پايه استوار گرديده است.
همچنین پردیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایت جدیددانشگاه صنعتی شیراز نیز دراین شهر واقع شده است.
از دیگر موارد قابل اشاره می توان به مجتمع خلیج فارس وایستگاه راه آهن شیراز اشاره کرد که در ابتدای بلوار خلیج فارس واقع شده است.عمده فعالیات های شهری به عهده شرکت عمران و شهرداری صدرا می باشد.
فاز یک
این فاز در واقع اولین بخش این شهر می باشد که از سال۱۳۷۱شروع به ساخت وسازشده وعمده جمعیت کنونی این شهر در این فاز ساکن می باشند. همچنین این فاز دربیشتر قسمت هایش دارای عراضی اوقافی میباشد و به دلیل عبور ریل قطار در مجاورت بلوار حافظ و شهرسازی پرتراکم و ارتفاع وفاصله زیاد در محله کوهساروهمچنین تراکم جمعیتی بسار بالا در بلوار فردوسی تمایل بسیار زیادی وجود دارد که شهروندان در منطقه زمین های مسکن وزارت دفاع ساکن شوند.
منطقه وزارت دفاع در فاز۱
این منطقه در محدوده خیابان پاسارگاد 2 و مولانا 2 میباشد به دلیل ملکی بودن عراضی و معماری اروپائی ( تراکم جمعیت بسیار کم فضای سبز بسیارزیاد )و فاصله بسیار زیادی که از محل عبور ریل قطار وهمچنین مجاورت با پارک مرکزی صدرا وساخته شدن این محله به موازات طولی باغشهر صدرا ونزدیکی به بیمارستان پیوند اعضا از مرغوبیت ملکی بسیار بالائی برخوردار بوده و گاها از سایر استان های کشور مانند تهران اصفهان تبریز مشهد وکشور های حاشیه خلیج این منطقه راجهت سکونت ا انتخاب می کنند.
سایر مناطق فاز۱
از سایر پروژه های موجود در فاز یک می توان به پروژه مسکن مهر .آسمان صدرا و همچنین بوستان های بسیار زیادی دراین فاز می باشد که می توان به پارک نجوم که دارای یک رصد خانه می باشد اشاره کرد. بیشتر مجتمع های تجاری شهر صدرا در این فاز می باشد که می توان به مرکز تجاری زندیه .مرواریدو…اشاره کرد.
فاز ۲
طراحی این فاز در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ هکتار از سال ۱۳۷۰ آغاز و قطعات آن در دوبخش ویلایی و آپارتمانی از سال ۱۳۷۱ توسط تعاونی مسکن مخابرات .علوم پزشکی .دانشگاه .زمزم .نیروانتظامی.ارتش . زمین شهری و… به متقاضیان واگذار شد. فاز ۲ فاصله نسبتا زیادی با فاز۱ دارد.وخط انتقال گاز ازآن عبور میکند .
شهر جدید صدرا 1
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
 سپاس شده توسط sober
آگهی
#2
دمت گرم Cool

صدرا اسم منم هست Rolleyes
خلاف قوانین؟! تکراری؟! بی کیفیت؟! اسپمزا؟! اسپم؟!کم محتوا؟!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ویلای دو خوابه و ارزان قیمت در نزدیکی دریا در شهر رامسر (:
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان