امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آزادی مطلق، در دنیایی مجازی | معرفی ۱۰ بازی برتر Open world

#1
سبک Open World به سبب داشتن ویژگی هایی خاص همیشه طرفداران مخصوص به خود را دارا بوده است، بی شک عامل اصلی مجبوبیت سبک Open World آزادی عمل بسیار زیادی است که در خود جای داده و همین عامل باعث شده تا امروزه شاهد رشد و تکامل هر چه بیشتر بازی های Open World و گسترش آنها در بین بازیکنان باشیم، در این مقاله ۱۰ بازی برتر در سبک Open World سعی شده تا معرفی شود تا بازیکنان بیشتری با این سبک و بازی ها آشنا شوند.
آزادی مطلق، در دنیایی مجازی | معرفی ۱۰ بازی برتر Open world 1
۱٫لوس سانتوس بی کران | Grand Theft Auto V
مشخصات:
توسعه دهنده: Rockstar North
ناشر: Rockstar Games
تاریخ انتشار: ۱۷/۹/۱۳
سبک: Open World, Action Adventure
پلتفرم ها: PlayStation 3, Xbox 360
موتور گرافیکی: Rockstar Advanced Game Engine
مگر می شود درباره ی Open World صحبت کنیم ولی درباره ی سری Grand Theft Auto صحبتی به جای نیاوریم؟ سری GTA جزء بازی هایی بوده است که با انتشار اولین نسخه ی خود در سال ۱۹۹۷ تحولی در سبک Open World به وجود آورد، از اولین نسخه تا آخرین نسخه ی عرضه شده یعنی GTA V، این فرنچایز میلیون دلاری همیشه بسیار مورد توجه منتقدین قرار گرفته است و بسیاری این عنوان را جزء برترین بازی های سبک Open World می دانند!
در ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۳ بالاخره نسخه ی پنجم این عنوان زیبا از طرف شرکت Rockstar Games منتشر شد و توانست مثل همیشه رکورد های زیادی به جای بگذارد و تحولی دیگر در ژانر Open World ایجاد کند، GTA V شهری بسیار وسیع دارد و این یکی از عواملی است که باعث می شود تا این بازی به راحتی در لیست برترین بازی های Open World جا باز کند، برخلاف نسخه ی قبلی، این بار GTA V علاوه بر اینکه در شهر جریان دارد، در بیابان و جنگل نیز جریان دارد! نقشه ی GTA V یعنی شهر Los Santos از روی Los Angles حقیقی بازسازی شده است، علاوه بر وجود Los Santos، نقشه ی بازی قسمت های بین راهی لوس سانتوس را هم که شامل جنگل و بیابان می شود را هم در خود جای داده است، آسمان خراش ها، کوه ها، درخت ها و… زیادی در بازی وجود دارد که بازیکن می تواند در آنها کاوش کند یا به گردش بپردازد.
جدا از بحث نقشه ی بازی، این عنوان آزادی عمل فوق العاده زیادی را به بازیکن می دهد، یکی از سرگرمی های بازی مراحل اصلی و فرعی بازی می باشند که هر کدام هیجان خاص خود را دارا می باشند و نسبت به یک دیگر تفاوت زیادی دارند، مراحل اصلی بازی اکشن تر از قبل به GTA V راه پیدا کرده اند اصلاً بازیکن در طول بازی احساس خستگی نمی کند، وجود وسایل نقلیه ی بسیار گوناگون مانند ماشین های مختلف و پر سرعت، زیر دریایی، هواپیما های مختلف و جت، هلیکوپتر ها، موتور ها، قایق ها و جت اسکی ها باعث شده اند تا هرگز در بازی احساس کمبودی نداشته باشیم، تعداد ماشین ها و موتور ها در بازی از تنوع بالایی برخوردار است و فیزیک و سرعت هر کدام نسبت به دیگری تفاوت فاحشی دارد، سیستم رانندگی بازی حالت آرکید گونه ای این بار به خود گرفته است و رانندگی بیشتر شبیه بازی هایی همچون سری Need For Speed شده اند و البته شایان ذکر است که رانندگی ها در بازی بسیار لذت بخش است، هلیکوپتر ها و هواپیما ها لذت بازی را دو چندان کرده اند و بازیکن می تواند با سوار شدن بر آنها به اوج آسمان برود و از غروب زیبای آفتاب لذت ببرد! از دیگر عوامل سرگرم کننده ی بازی رفتن به سینما و دیدن فیلم های مختلف است، در این فیلم ها اشاره های زیادی به بازی های قبلی راک استار می شود و برای طرفداران قدیمی این سری زیباست! یکی از ویژگی های جدید و اضافه شده بازی کردن گلف می باشد، قبلاً یک چنین قابلیتی در یکی از نسخه های Spin-Off این سری یعنی Vice City Stories وجود داشته است ولی در GTA V قابلیت بازی کردن گلف دست خوش تغییرات بسیاری شده است، به عنوان مثال با رفتن به گلف شخصیت بازی لباس مخصوص می پوشد، باید با ماشین به زمین های مختلف برود و… همچنین این بار در بازی می شود با دو دوست خود به صورت همزمان قرار ملاقات بگذارید و به سراغ تفریح بروید. مانند بسیاری از بازی ها، GTA V هم در نقشه ی خود آیتم هایی مخفی برای جمع آوری قرار داده است که با جمع آوری آنها صاحب یک پاداش بزرگ می شوید. تنوع سلاح در بازی بسیار بیشتر از قبل شده است و می توان آنها را شخصی سازی کرد و قوی تر از گذشته کرد، علاوه بر شخصی سازی سلاح ماشین ها و حتی خود شخصیت ها نیز شخصی سازی می شوند، یعنی بازیکن می تواند با خرید لباس های مختلف، لباس شخصیت خود را تغییر دهد یا با رفتن به گاراژ های مختلف ماشین خود را قوی تر کند و تیونگ کند.
در پایان باید گفت GTA V یکی از برترین های Open World ساخته شده تا به حال می باشد که توانسته با آزادی عمل های بسیار زیادی که در اختیار بازیکنان گذاشته است خود را میان بازیکنان بسیار محبوب کند، به طوری که هر وقت از Open World یاد می شود، غیر ممکن است کسی در ذهنش GTA V نقش نبندد! پس طبیعی است که این عنوان در لیست ۱۰ بازی برتر در سبک Open World جایگاه ویژه ای داشته باشد.
آزادی مطلق، در دنیایی مجازی | معرفی ۱۰ بازی برتر Open world 1
۲٫کارائیب بی پایان | Assassin’s Creed IV: Black Flag
مشخصات:
توسعه دهنده: Ubisoft Montreal
ناشر: Ubisoft
تاریخ انتشار: ۱۰/۲۸/۱۳
سبک: Historic Action-Adventure
پلتفرم ها: Xbox 360, Xbox One, PlayStation 4, PlayStation 3, Microsoft Windos
موتور گرافیکی: َAnvil Next
سری اساسین کرید که در اوایل بیشتر Sand Box گونه (!) بودند با نسخه های جدیدی که از آنها منتشر شد یوبی سافت آزادی عمل بیشتری در بازی قرار داد به طوری که واجب شد تا آخرین نسخه ی این عنوان در این لیست حضور پیدا کند!
در بازی شهر ها و جزایر مختلفی وجود دارد، نقشه از ۳ شهر اصلی به نام های Kingstone, Havana و Nassau تشکیل می شود، هاوانا به شهر های اساسین کرید ۲ بیشترین شباهت را دارد و کینگستون بیشتر شبیه شهر های نسخه ی سوم این فرنچایز است، اندازه ی ۳ شهر اصلی قابل قبول است و بازیکن در آن احساس راحتی دارد، جدا از شهر های اصلی این عنوان از جزایر بسیار کوچک و بزرگی تشکیل شده است که تعداد بسیار زیادی دارند و در هر کدام از آنها ممکن است گنج یا آیتم هایی به نام Animus Fragments پیدا شود، برخلاف نسخه ی قبلی بازیکن به راحتی می تواند با کشتی خود آزادانه دل به دریا های کارائیب بزند و به غارت و شورش بپردازد و این راه غنائمی به دست آورد و کشتی خود را آپگرید کند تا بتواند در مقابل کشتی های بزرگ مقاوم شود، پرچم سیاه به جای تمرکز بر تفریحات بیشتر بر روی مراحل فرعی و پیدا کردن آیتم های مختلف و گنج تمرکز دارد ولی در بازی سیستیمی به نام Crafting وجود دارد که باعث می شود بازیکن در بازی به شکار نهنگ ها و حیوانات مختلف روی بیاورد تا بتواند ادوارد (شخصیت اصلی بازی) را از این راه قوی تر کند و ذره های مختلف بسازد! مانند نسخه های قبل در این نسخه لباس های مخصوصی وجود دارد که برای باز کردن آنها باید مراحلی فرعی را پیش برد، به همین سبب بازیکن همیشه تشویق می شود تا مراحل فرعی دیگر را هم انجام دهد.
در پایان باید گفت این عنوان آزادی عمل بسیار زیادی از طریق مراحل فرعی به بازیکنان می دهد و اجازه می دهد تا بازیکنان با کشتی خود یعنی Jackdaw همیشه در حال غارت باشند و محیطی را جهان باز تجربه کنند که در عصر طلایی دزدان دریایی اتفاق می افتد.
آزادی مطلق، در دنیایی مجازی | معرفی ۱۰ بازی برتر Open world 1
۳٫گردشی بزرگ در جنگل | Far Cry 3
مشخصات:
توسعه دهنده (ها): Ubisoft Montreal, Ubisoft Massive, Ubisoft Red Storm, Ubisoft Shanghai
ناشر: Ubisoft
تاریخ انتشار: ۲۹/۱۱/۱۲
سبک: Action Adventure, First Person Shooter, Open World
پلتفرم ها: Microsoft Windows, Xbox 360, PlayStation 3
موتور گرافیکی: Dunia Engine 2
بی شک یکی دیگر از برترین بازی های Open World عنوان زیبای Far Cry 3 می باشد، Far Cry 3 محیطی تمام جنگلی دارد و بازیکن می تواند در آن به کاوش بپردازد! جنگل و جزایر بازی Rook Island نام دارند و بسیار بزرگ هستند، علاوه بر این پایگاه های زیادی هم در سرتاسر نقشه وجود دارد و در آخر باید به غار های مختلفی اشاره کرد که در بازی وجود دارند که بسیاری از آنها بزرگ است، مراحل اصلی بازی فوق العاده هیجان انگیز و زیبا هستند و هیچ وقت کسل کننده یا کلیشه ای نمی شوند، مراحل فرعی تنوع خوبی را در خود جای داده اند و این مراحل شامل مسابقات مختلف در جنگل به وسیله ی موتور می باشد، یا پیدا کردن نامه هایی مختلف و یا پیدا کردن آیتم هایی که در سرتاسر جنگل ریخته شده اند، وسایل نقلیه بسیار تنوع بالایی داردند! ماشین های مختلفی در جنگل هستند که می توان سوار آنها شد و در جنگل حرکت کرد، موتور چهار چرخ هم در سرتاسر جنگل وجود دارد و وسیله ای بسیار کار آمد می باشد برای بالا رفتن از کوه ها! جنگل های بزرگ Far Cry 3 از آب های زیادی تشکیل شده و بی شک باید یک جت اسکی در بازی وجود داشته باشد! به همین علت در بازی جت اسکی هم وجود دارد که با سوار شدن بر آنها و سواری بر موج های وسیع Rook Island بسیار لذت بخش است، ولی مهم ترین لذت بازی پرواز بر فراز جنگل های بزرگ بازی است! این رویای پرواز با استفاده از کایت صورت می گیرد و بازیکن وقتی در بالای کوه قدم می زند می تواند یک کایت پیدا کند و سوار آن شود و بر فراز جزایر و جنگل ها حرکت کند. در جنگل حیوانات بسیار زیادی وجود دارد که بازیکن میتواند با از بین بردن آنها با استفاده از پوستشان وسایل جدیدی بسازد.
در آخر باید گفت Far Cry 3 یکی از برترین بازی های جهان باز می باشد که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و تجربه ای جدید را در جنگلی بزرگ به نمایش در آورد و یک Open World ناب را به دوست داران این سبک هدیه داد.
آزادی مطلق، در دنیایی مجازی | معرفی ۱۰ بازی برتر Open world 1
Open World4. با طعم وسترن | Red Dead Redemption
مشخصات:
توسعه دهنده: Rockstar San Diego, به همکاری Rockstar North
ناشر: Rockstar Games
تاریخ انتشار: ۵/۱۷/۱۰
سبک: Third Person-Shooter, Western Action-Adventure, Open World
پلتفرم ها: Xbox 360, PlayStation 3
موتور گرافیکی: Rockstar Advanced Game Engine
سازندگان عناوین Open World، بازی های زیادی در سبک Open World خلق کرده بودند، هر کدام از آنها در دوره های متفاوتی دیده می شدند (عصر طلایی دزدان دریایی، افسانه ها و دوران هایی ما قبل از تاریخ، زمان حال و…) ولی کمتر شاهد بازی وسترنی بودیم که جهان باز باشد و موفق عمل کند! یکی از عناوین موفق و جهان بازی که توسط Rockstar Games در نسل هفتم منتشر شد عنوانی نیست جزء Red Dead Redemption، این عنوان مانند بقیه ی ساخته های جهان باز شرکت راک استار باز به موفقیتی عظیم راه پیدا کرد.
Red Dead Redemption دنیایی بزرگ را به تصویر می کشد، دنیایی عظیم که از شهر ها، دهکده ها، روستا ها، جنگل ها، مزارع، کوه های برفی، کویر، زمین های خشک، رودخانه ها و دریا ها تشکیل شده است، نقشه دارای ۳ شهر که دو شهر از آنها مربوط به کشور آمریکا می باشد و شهر دیگر مربوط به کشور مکزیک! دو شهر آمریکایی New Austin و West Elizabeth نام دارند و شهر بعدی مربوط به کشور مکزیک است. هر کدام از شهر ها نسبت به شهر های دیگر تفاوت بسیاری زیادی دارند، برخی از شهر ها بیشتر حالتی کویری دارند و برخی از شهر ها مدرن تر هستند و انسان های پولداری در آن زندگی می کنند، غیر از مناطق خشک و گرم، مناطق سرد و کوهستانی که در آن برف ببارد هم وجود دارد و بر جذابیت نقشه ی بازی افزوده است.
در Red Dead Redemption سرگرمی های مختلفی هم وجود دارد، مانند مسابقه ی Five Fingers، که در این مسابقه شخصیت اصلی یعنی جان مارستون و نفری دیگر باید چاقو را تند تند لای انگشتان خود ببرند بدون آنکه دست خود را قطع کنند! بازیکن بر سر این مسابقات می تواند شرط بندی های مختلفی انجام دهد و با بردن در مسابقه پول بسیار زیادی به دست آورد (البته اگر بازنده شود هر چقدر پول شرط بندی کرده است از او گرفته می شود) غیر از این مسابقه، یکی از تفریحات دیگر بازی نعل (اسب) اندازی است که یک بازی مربوط به زمان گاوچران های آمریکا می باشد که در آن زمان بسیار محبوب بوده است. در بعضی مواقع هم ممکن است وقتی جان در دنیای وسیع قدم می زند مردی او را صدا بزند و آن دو مسابقه تیراندازی به پرندگان برگذار کنند!
در دنیای بزرگ Red Dead Redemption، قطعآً نمی توان پیاده حرکت کرد چرا که حیوانات وحشی زیادی مانند شیر ها و گرگ ها سد راه شما می شودند و راه رفتن پیاده در بین شهر ها بسیار خسته کننده می شود، به همین سبب در بازی اسب های زیادی هم وجود دارد که به ۳ دسته ی مختلف تقسیم می شوند: اسب هایی که بسیار لاغر هستند و سرعت بسیار کمی دارند، اسب هایی که هیکلی متوسط دارند و سرعت نسبتاً خوبی دارند، اسب هایی که هیکل ورزیده تری دارند و سرعت بسیار زیادی دارند. قابلیت تعویض لباس در بازی با سایر بازی های Open World فرق بسیار زیادی دارد، یعنی برای باز کردن هر لباس باید کار های مختلفی را انجام دهید که این مسئله باعث می شود تا بازیکن به کار های فرعی تری مانند جمع کردن آیتم هایی خاص مشغول شود.
 Red Dead Redemption نه تنها یکی از برترین بازی های Open World تاریخ می باشد، بلکه جزء یکی از بهترین بازی های وسترن است، بی شک تلفیق این دو ژانر کاری بس دشوار بوده است، ولی راک استار به خوبی از پس این کار دشوار بر آمد و یک عنوان جهان باز فوق العاده را به صنعت بازی سازی بخشید.
آزادی مطلق، در دنیایی مجازی | معرفی ۱۰ بازی برتر Open world 1
۵٫هیجانی بزرگ، در دنیایی بزرگ | Just Cause 2
مشخصات:
توسعه دهنده: Avalanche Studios
ناشر: Eidos Interactive
تاریخ انتشار: ۳/۲۲/۱۰
سبک: Action-Adventure, Open World
پلتفرم ها: Xbox 360, PlayStation 3, Microsoft Windows
موتور گرافیکی:Avalanche Engine 2.0
Just Cause 2 یکی دیگر از عناوین Open World می باشد، این عنوان نقشه ی فوق العاده بزرگ تری نسبت به بقیه ی بازی های Open World دارد، مناطق بازی شامل جنگل های بسیار وسیع، کوهستان های برفی، شهر های مختلف و بیایان ها و مناطقی خشک و بی آب و علف می شوند، برای همین گشت و گذار در بازی به هیچ وجه خسته کننده نمی شود زیرا هر منطقه و آب و هوایی که فکر آن را بکنید در بازی وجود دارد.
وسایل نقلیه ی زیادی هم در بازی قرار دارد که هر کدام مدل های بسیار زیاد و مختلفی دارند، هواپیما ها و جت های گوناگونی در سرتاسر دنیای Just Cause وجود دارد که با سوار شدن بر آنها می شود تا آخرین حد به آسمان رفت، جت ها آن قدر می توانند بالا روند که وقتی بازیکن به بالاترین حد رسید احساس می کند زمین گرد شده است! به لطف وجود چتر نجات، بازیکن این اجازه را دارد تا بر روی یک ارتفاع برود و خود را به پایین پرت کند و چتر خود را باز کند و از مناظر لذت ببرد. به جز هواپیما ها و هلیکوپتر ها ماشین ها و موتور ها، قایق ها و تراکتور های زیادی هم وجود دارد در بازی که می توان سوار آن ها شد.
Just Cause 2 در کل ویژگی های زیادی ندارد، بازی بر پایه ی مراحل فرعی و مراحل اصلی بنا شده است و تمرکز سازندگان بازی بیشتر از همه روی ساخت نقشه ی بسیار بزرگ بوده است، Just Cause 2 یک بازی سراسر هیجان و زیبایی می باشد که بازیکن را مدت ها در دنیای بی نظیر و بزرگش سرگرم می کند.
.
پاسخ
 سپاس شده توسط ESSE BLACK
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بهترین بازی که تا حالا بازی کردی چیه ؟؟
  اولین بازی استرتژیکی که بازی کردید چی بوده ؟؟
  معرفی برترین مود های اسکایریم
  دانلود برنامه مبدل بازی های قدیمی سگا و میکرو + خوذ بازی ها
  کدام سبک بازی را بازی میکنید ؟؟
  دانلود بازی مدیریتی دفاع اسباب بازی ها Toy Defense 2
Video دانلود بازی دنیای گو World of Goo
  جامعه مجازی"سیمز"
  دانلود گیم پلی جدیدی از بازی FIFA World Cup Brazil 2014
  دانلود مجموعه بازی های فلش (بازی های فضایی)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان