امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با انواع چادر مسافرتی آشنا شوید !

#1
قبل از خزید چادر مسافرتی بهتر است به این نکات توجه داشته باشید

اگر قصد دارید یک چادر مسافرتی بخرید، بهتر است چند نکته را در این خرید به یاد داشته باشید چون چادر های کمپینگ تنوع بسیار زیادی از نظر قیمت، نوع جنس، مارک و طراحی شکل ظاهری دارند اما الزاما همه آنها مناسب اهداف گردشگری شما نیستند.
با انواع چادر مسافرتی آشنا شوید ! 1
توجه داشته باشید که قرار است این چادر برای چند نفر استفاده شود و معمولا سعی کنید حداقل به اندازه یک نفر چادر را بزرگتر تهیه کنید زیرا چادری که اصطلاحا چهار نفره است فقط به اندازه ای فضا دارد که چهار نفر مماس به هم بتوانند بخوابند و چنین فضایی معمولا برای یک مسافرت خانوادگی که وسائل زیادی هم به همراه دارید و همچنین می خواهید راحت تر استراحت کنید، فضای مطلوبی نیست.

۲٫ سعی کنید مدلی را تهیه کنید که دارای ارتفاع بیشتری باشد زیرا اکثر چادر ها به علت ارتفاع کمی که دارند باعث سختی رفت و آمد و کارهای همچون تعویض لباس و غیره می شوند و در یک مسافرت خانوادگی این نکته هم باعث آزار افراد خواهد بود.

۳٫ ترجیحا از چادر های دو پوش که دارای یک لایه اضافی برای جلوگیری از نفوذ باران هستند استفاده کنید زیرا هرقدر هم که پارچه چادری ضد آب باشد باز هم در هنگام بارش باران در صورتی که تماسی از داخل با پارچه چادر ایجاد شود باعث نفوذ آب به داخل می شود، ولی در چادر های دو پوش به علت ایجاد فضایی بین لایه درونی و لایه بیرونی، این مشکل برطرف می شود.

۴٫ در صورتی که قصد خرید یکی از مارک های معروف چادر های مسافرتی را ندارید، حتما تمام درزها و دوخت ها را از نظر عدم وجود اشکال در دوخت کنترل کنید و همچنین تمام زیپ ها و چسب های چادر را تست کنید.

آشنایی با انواع چادر مسافرتی

انتخاب نامناسب چادر سفر می تواند طبیعت گردی شما را با دردسرهای مختلفی همراه کند که حداقل آن برگشتن از سفر و یا مراجعه به یک مسافرخانه ارزان قیمت و بی کیفیت با کوله باری از خاطرات بد است! اما در عوض اگر کمی وقت صرف مطالعه انواع، کیفیت و قابلیت‌های مختلف چادر کنید می توانید در شرایط حساس و در یک شب بارانی و سرد از این که چنین چادر مقاوم و مطلوبی دارید به خود ببالید!
با خواندن این مطلب خواهید آموخت که بهترین نوع چادر که به بهترین نحو احتیاجات شما را برآورده می‌نماید کدام است.
از نظر شکل ظاهری چادرهای مسافرتی در چند نوع هستند:

۱- چادرهای چارچوب دار (Frame Tent):
با انواع چادر مسافرتی آشنا شوید ! 1

این نوع چادر بهترین و بیشترین فضا و سقف آزاد جهت ایستادن را دارد. فضای خواب، آشپزی و نشستن در آن از هم جدا هستند. قاب یا چارچوب در این چادر از جنس استیل است. لایه محافظ شرایط بد جوی در این چادر از جنس کتان یا الیاف مصنوعی است.


۲- چادر گرده ماهى (Ridge Tent):
با انواع چادر مسافرتی آشنا شوید ! 1

چادری مثلثی، با یک تیر افقی در طول چادر که توسط دو تیرک عمودی در ابتدا و انتهای چادر حمایت می شود. این چادر بسیار مقاوم بوده و سقف آزاد آن هم مناسب است. تنها عیب آن در قسمت پهلوهای غیر مستحکم آن است. جهت استقامت بیشتر در باد این چادر بوسیله طنابهای مخصوص چادر به زمین محکم می شوند.

۳- چادر گنبدی (Dome Tent):
با انواع چادر مسافرتی آشنا شوید ! 1

همانطور که از اسم آن بر می‌آید این نوع چادر به شکل گنبدی است. برپا کردن آن بسیار آسان است و با عبور تیرک های قابل انعطاف و سبک از داخل آستین چادر آماده می شود. تیرک‌ها در بالای چادر با هم تقاطع غیر متصل دارند. تیرکها از جنس پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه یا آلیاژ همبسته است. این نوع چادر قابل حمل و اندازه آن نیز متغیر بوده حتی سایزهای مناسب تعداد نسبتا زیاد افراد را نیز در خود جای می دهد. این چادر به علت قیمت مناسب، راحتی حمل، سبک بودن و … پرفروش ترین نوع چادر است. توجه داشته باشید که هرچه ارتفاع گنبد بیشتر باشد آسیب پذیری آن در برابر باد بیشتر است.

۴- (Geodesic Tent):
با انواع چادر مسافرتی آشنا شوید ! 1

این چادر شبیه چادر گنبدی است اما در آن آرایش تیرک ها متفاوت است که موجب مقاومت بیشتر چادر در برابر وزش باد می شود. تیرکهای انعطاف پذیر از جهات مختلف چادر عبور کرده و بدنه چادر را بصورت صاف و کشیده نگاه می دارد.

۵- چادر گردشی (Touring Tent):
با انواع چادر مسافرتی آشنا شوید ! 1در این چادر تیرک ها و گنبد به صورت کشیده است. جنس چادر از نایلون و پلی استر و ندرتاً از کتان است و معمولا پنجره دارند. این چادر ها دارای قسمت دالان مانند خارجی جهت استفاده از سایه بان و انجام آشپزی هستند.

۶- چادر رو در رو (VIS-A-VIS Tent):

با انواع چادر مسافرتی آشنا شوید ! 1
در این نوع چادر معمولا دو فضای مخصوص استراحت و خواب در دو طرف محوطه وسط یا نشیمن قرار دارد. قسمت وسط و یا اصلی می تواند به صورت گنبدی و یا گرده ماهی باشد.

۷- چادر تونلی یا حلقه ای (Hoop Tent):
با انواع چادر مسافرتی آشنا شوید ! 1چادر های حلقه ای و تونلی بسیار به هم شبیه هستند در این چادر ها معمولا یک یا چند تیرک به صورت حلقه ای در عرض چادر عبور می‌کند. وجود تیرک‌های دایره ای موجب می شود تا دیواره چادر به شکل تونل درآمده و فضای داخل آن نسبت به بسیاری از انواع چادر بیشتر باشد. این چادر معمولا بسیار مقاوم و سبک و مورد علاقه کوهنوردان است.
پاسخ
 سپاس شده توسط ارتمیس فاول ، ~Mahnaz~
آگهی
#2
مرسی در تهیه چادر کمک زیادی میکنه
پاسخ
 سپاس شده توسط Navisa.
#3
اگه میشه یکی از اینا رو تو ایران پیدا کنTongueTongueTongue
چه حس قشنگیه وقتی یکی که بهش اعتماد داری و بهت اعتماد داره
از دلتنگی هاش برات میگه و از دلتنگی هات براش میگی
آروم میشه و آروم میشی
حسی که هیچوقت به تنفر تبدیل نمیشه !
این حس مثل قطره های بارون پاکه …

اینم یادگاری من به فلشخور به دست خط خودمه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.hotup.ir/upload/l1mq_img_0155.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.hotup.ir/upload/jiza_img_0156.jpg


پاسخ
 سپاس شده توسط ارتمیس فاول ، Navisa.
#4
سلام : مطالب بسیار مفید و عالی بود. اما بهتر بود راهنمایی میکردید از چه فروشگاههای مطمئن برای خرید چادر میشه اقدام کرد.من خودم چند تا رو پیدا کردم و ارشون خرید داشتم که علاوه بر چادر مسافرتی کالا های دیگری رو هم عرضه میکنن
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آشنایی با انواع کلاس پرواز در هواپیما!
Thumbs Up با 10 مکان شگفت انگیز و ناشناخته در دنیا آشنا شوید!
  بیمه مسافرتی
  به این مکان ها سفر کنید تا زهره ترک شوید!
  ارزان ترین جاذبه های گردشگری و مسافرتی جهان +عکس
  اطلاعات کامل درمورد هتل‌ ها و انواع آنها
  با روستای تاریخی مصر آشنا شوید
  با زیباترین شهرهای جهان آشنا شوید
  با برترین هتل‌های زیر آب دنیا آشنا شوید!
  با تکنیک های سفر کم هزینه آشنا شوید!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان