امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی تام کروز+عکس

#1
زندگی نامه:



تام کروز متولد 1962 در سیراکوز نیورک است . کودکی اشرا با روئای کشیش شدن سپری گردید . تام تنها پسر از چهار فرزند خانواده ی کول السفر بود . خانواده اش تقریبا دایما در حال سفر و نقل مکان از شهری به شهر دیگر بودند و همین موضوع سبب شد که تام از دوران کودکی خود تصویر واضح و ثابتی نداشته باشد خودش در مصاحبه ای گفته است : تا رسیدن به سن چهارده سالگی پانزده بار مجبور شدم مدرسه ام را در دوکشورامریکا و کانادا تغییر دهم . پدر و مادرش هم نهایتا از هم جدا شدند و هریک به راه خود رفتند.مادرش پس از مدتی با مردی دیگری ازدواج کرد و به همراه فرزندانش در نیو جرسی ساکن شد . پدر نیز مدتی پس از مدتی در اثر ابتلا به سرطان در گذشت.



تام که مدتی در مدارس مذهبی آمریکا تحصیل کرده بود در نیو جرسی به دبیرستان رفت و در همان دوران آهسته آهسته به هنر هفتم به ویژه بازیگری علاقه مند گردیدوبرای همین درسن 18 سالگی دبیرستان راترک کرد و برای رسیدن به آرزوی خود نیوجرسی را به مقصد نیویورک ترک کرد. اولین فیلم خود را در سال 1981 در شرایطی که هنوز 20 سالش نشده بود بازی کرد این فیلم عشق بی پایان نام داشت در فاصله زمانی 1981 تا 1986 کروز در شش فیلم سینمایی ظاهر شد ولی هیچکدام از آنها شاهکار هنری نبود اما همگی به حضور چهره محبوبی چون تام در گیشه با استقبال فراوان روبرو گردیدند و همین امر جایگاه او را به عنوان یک ابر ستاره در سینمای آن دوران هالیوود تثبیت کرد به خصوص فیلم تجارت پر خطر محصول 1983 ساخته پل بریکمن از فیلم هایی بود که بسیار مورد استقبال تماشا گران قرار گرفت. در فیلم دور و دورتر تام با نیکول کیدمن همبازی شد این دو در تاریخ 24 دسامبر 1990 با هم ازدواج کردند و یکی از جنجالی ترین زوج های هالیوودی را تشکیل دادند .البته تام قبل از نیکول در سال 1987 با میمی راجرز ازدواجکردهبود که زندگی مشترکشان تا سال 1990 دوام یافت بعد از ازدواج تام و نیکول هر دوی آنها بسیار مورد توجه رسانه ها قرار گرفتند این دو تا سال 2001 به طور مشترک با هم زندگی کردند و در پایان این سال از هم جدا شدند . تام و نیکول در این مدت دوفرزند به نام کانر آنتونی (متولد 1995) و ایزابلا جین (1992) را به
فرزند خواندگی قبول کردند که پس از جدایی مسئولیت نگهداری آنها به نیکول سپرده شد.



بعد از جدایی این دو نیز شایعات فراوانیدربارهی آنها و زندگی مشترکشان
منتشر گردید . از جمله این که تام به دلیل بچه دار نشدن نیکول از او جدا شده و یا این که تام تمایلی به زندگی با تام نداشته و از همان ابتدا هم به دلیل برخی مسائل حاشیه ای با او ازدواج کرده است.



بعد از نیکول کیدمن با پنلوپه کروز در سال 2001آشنا شد و بعد از سه سال زندگی در ژوین 2004 از وی جدا شد.



خواهر و مدیر تبلیغات تام کروز در این باره می گوید: این جداییرا مسالمت
آمیز و دوستانه خواند.



تام کروز خودعنوان کرد که هیچ کدامشان ازدواج دیگری نخواهند داشت و دوستان خوبی برای هم خواهند ماند.تام برای دریافت جایزه دیوید دی نالتو که همرده اسکار است به ایتالیا رفته بود که در این سفر خود قصد ازدواج خودش را با کیتی هولمز اعلام کرد. تام برای بازی در نقش اصلی نیو در فیلم ماتریکس انتخاب شده بود اما این نقش در نهایت به کیناریوز رسید.



هرگز به مشروبات الکلی لب نمی زند. برای بازی درفیلم ماموریت غیرممکن درمجموع 70 میلیون دلاردرآمد کسب کرد.



دارای سه خواهر به نام های ماریان ، لی آنی و کاس است.



زندگی هنری :



تام کروز در سالهای دبیرستان در فیلم موزیکالی از طرف مدرسه شرکت کرد و موردتحسین قرار گرفت. همین مساله باعث شدوی به بازیگری بطور جدی علاقه مند شود.نخستین بازی جدی وی، تنها یک سال پس از به پایان بردن دوره دبیر ستان، در فیلم «عشق بی پایان» به سال1981اتفاق افتاد . تا سال 1986در چندین فیلم بازی کرد که چندان شهرتی برایش نداشت. اما در این سال وی به عنوان بازیگر اصلی فیلم تاپ گان برگزیده شد. داستان این فیلم حادثه‌ای در مورد آموزش خلبانان هواپیماهای شکاری در ارتش ایالات متحده بود. این فیلم پر فروشترین فیلم سال آمریکا شد و برای تام کروز شهرت فراوانی به همراه آورد.



سالهای بعد،حضور تام کروز درفیلم های مشهور نمایان ترشد.در سال 1989 به همراه داستین هافمن در فیلم مرد بارانی شرکت کرد که این فیلم نامزده هشت جایزه اسکار شد . اما وی یک سال بعد توانست نخستین بار نامزد جایزه اسکار بهتری بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «متولد چهارم ژوئیه» شود. در همین سال با بازی در فیلم «روزهای تندر» با نیکول کیدمن آشنا شد و بعدها با وی ازدواج کرد. در سال 1992 با بازی در فیلم چند مرد خوب نخستین جایزه اسکار را از آن خود کرد.



تام کروز در سال1996 به عنوان تهیه کننده وبازیگرنقش اول در فیلم ماموریت
غیرممکن حاضر شد که با اقبال فراوان مواجه شد. چشمان کاملاً بسته به
کارگردانی استنلی کوبریک با حضور تام کروز و نیکول کیدمن درنقش یک زوج
ثروتمند نقطه عطف دیگری در آثار هنری تام کروز به حساب می‌آید. این فیلم در سال1999 اکران شد. قسمت دوم فیلم ماموریت غیرممکن درسال 2000 اکران شد و سومین فیلم پرفروش سال شد .



تام کروز در سال2002 در فیلم گزارش اقلیت ساخته استیون اسپیلبرگ بازی کرد. دو سال بعد فیلم جانبی یا کلترال از وی به نمایش درآمد که جوایز متعددی به همراه داشت.یک سال بعد درفیلم پرفروش جنگ دنیاها بازهم به کارگردانیاستیون اسپیلبرگ نقش آفرینی کرد.سومین بخش از فیلم ماموریت غیر ممکن درسال 2006به روی پرده رفت که هماننددو قسمت قبلی فروش بالایی داشت. وی در سال 2007 در فیلم شیرها برای بره‌ها بازی کرد.



علاوه بر بازیگری، تام کروز از سال 1996 به عنوان تهیه‌کننده در تعدادی از فیلم های سینمایی مشارکت کرده است.



وی ازسال 2006همراهباپائولاواگنر صاحب شرکت فیلمسازی یونایتدآرتیستز



تام کروز در رسانه‌ها :



شهرت و محبوبیت تام کروز باعث شده تا همواره در فهرست بازیگران برگزیده در مجلات گوناگون بدرخشد. وی در سال 1997 از سوی مجله امپایر به عنوان یکی از پنج بازیگر برتر تاریخ سینما برگزیده شد. دو سال قبل همین مجله وی را در فهرست یکصد بازیگر جذاب (***ی) برتر سینما جای داده بود [8]. درسالهای 1990، 1991و1997درفهرست پنجاهانسان زیبای هفته نامه مردم قرار گرفت [9]. درسال 2006 از سوی مجله فوربس برترین چهره سرشناس سال شناخته شد. در همان سال از سوی مجله پرمیر چهاردهمین چهره سرشناس قدرتمند جهان لقب گرفت.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی تام کروز+عکس 1


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی تام کروز+عکس 1


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی تام کروز+عکس 1


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی تام کروز+عکس 1


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی تام کروز+عکس 1


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی تام کروز+عکس 1
cof cof
پاسخ
 سپاس شده توسط sama1 ، ♥گل یخ ♥ ، sayna ، sp_go ، Apathetic
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بیوگرافی سیدنی سوئینی(Sydney Sweeney)
  بیوگرافی بازیگران hollywood `
  بیوگرافی الکساندرا داداریو Alexandra Daddario
  بیوگرافی تام هالند (Thomas Holland)
  بیوگرافی زندایا (Zendaya Maree )
  بیوگرافی جسیکا باردن (Jessica Barden)
  بیوگرافی جنا اورتگا (Jenna Ortega)
  بیوگرافی جنیفر لارنس (اJennifer Shrader Lawrence)
  بیوگرافی مَریلین مونرو (Marilyn Monroe)
  بیوگرافی اینگرید برگمن(Ingrid Bergman)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان