امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی امیتا باچان + عکس

#1
آميتا باچان بازيگر موفق و محبوب هندي است كه در كنار بازيگري در زمينه تهيه‌كنندگي نيز فعاليت مي‌كند. او هنرپيشگي را درسال 1969 با فيلم «سات هندوستاني» آغاز كرده و اين حرفه را تا به امروز ادامه داده است. او يكي از بهترين بازيگران سينماي هند و يكي از گران‌قيمت‌ترين ستارگان در اين زمينه مي‌باشد. او در سال 1984 دستي نيز در سياست داشت و به عنوان نماينده پارلمان هند انتخاب شد ولي در سال 1987 اين سمت را كنار گذاشت.



زندگي شخصي

آميتا باچان در يازده اكتبر 1942 در «ا...آباد» به دنيا آمد. مادرش «تجي» يك «سيك» و پدرش «هاريوانش راي باچان» يك «هندو» بود. دكتر هاريوانش راي باچان يك شاعر خوشنام و معروف زبان هندو بود. نام فاميل اصلي او «سريواستاوا» نام داشت ولي او خود، نام مستعار «باچان» را برگزيد و تمام اشعار و نوشته‌هاي خود را با اين نام امضا مي‌كرد. بعدها آميتا نيز با همين نام فاميل وارد سينما شد و به خاطر شناخته شده بودن اين نام تمام اعضاي خانواده با نام «باچان» معروف شدند. «تجي» مادر آميتا زني از فرقه سيكهاست كه زادگاهش پنجاب مي‌باشد و پدرش از اهالي «اتار پرادش» بود. باچان در نوجواني در دبيرستان پسرانه «ا...آباد» ثبت‌نام كرد و پس از آن وارد كالج «شروود» شد. بعد از اتمام كالج، آميتا وارد دانشگاه دهلي شد و مدرك ليسانس خود را در رشته علوم كسب كرد. باچان مدتي بعد به كار معاملات محموله‌هاي دريايي در شركت كشتيراني «برداندكو» روي آورد ولي كمي بعد آن شغل را رها كرد و به كلكته رفت تا آينده خود را در بازيگري جستجو كند.
آميتا در سال 3791 با «جايا بادوري» هنرپيشه ديگر هند ازدواج كرد. آميتا و جايا در فيلم‌هايي همچون چوبكه چوبكه (5791)، زنجير (3791) و شعله (5791) همبازي بودند. اين دو صاحب دو فرزند، يك دختر به نام «شوتا» و ديگري پسري به نام «آبيشك» شدند. شوتا ظاهرا علاقه چنداني به بازيگري نشان نداد ولي حرفه خود را در زمينه تلويزيون و مجري‌گري ادامه مي‌دهد. آبيشك هم اكنون يكي از ستارگان باليوود به شمار مي‌رود كه روز 02 آوريل امسال با سوپراستار و ملكه زيبايي سابق هند، «آيشواريا راي» ازدواج كرد. شوتا نيز چند سال پيش با نيكيل ناندا از خاندان معروف ناندا ازدواج كرد.


شروع كار
آميتا باچان نخستين فيلم خود را در سال 9691 بازي كرد. اين فيلم كه «سات هندوستاني» نام داشت از موفقيت چنداني برخوردار نشد ولي باچان در همان نخستين حضور سينمايي برنده جايزه ملي فيلم شد. با اين وجود شايد او هرگز فكر نمي‌كرد زماني ستاره بي‌بديل آسمان پرستاره سينماي هند شود. در سال0791 آميتا در فيلم «آناند» ظاهر شد و در آن با سوپراستار آن زمان هند «راجش خانا» همبازي بود. در اين فيلم نيز باچان برنده جايزه بهترين هنرپيشه نقش مكمل شد زيرا منتقدان سينمايي معتقد بودند او اجرايي به يادماندني و قوي از خود ارائه داده است. پس از «آناند» فيلم‌هاي موفق بسياري نام آميتا باچان را روي سر در سينماها آوردند. فيلم‌هايي همچون «رشما اورشرا» (1791) و «پروانه» (1791) و از همان زمان باچان پا به مسيري نهاد كه او را روز به روز و سال به سال در ميان ميليون‌ها نفر از مردم دنيا محبوب و معروف مي‌كرد. نخستين فيلم پرفروش و ماندگار آميتا به نام «زنجير» به كارگرداني «پراكاش مه‌را» بود. اين فيلم تضادي واضح با فيلم‌هاي رمانتيك هندي داشت و فيلمي بود كه مردم به داستان آن عادت نداشتند و همين موضوع از آميتا شخصيتي تازه ساخت و تا مدت‌ها با نام «جوان عصباني باليوود» شهرت يافت. دهه بعدي عمر آميتا او را به اوج محبوبيت پرتاب كرد. او دست كم در سال در يك فيلم موفق ظاهر مي‌شد و گاه تعداد كارهايش به سالي چند عدد هم مي‌رسيد. از فيلم‌هاي دهه هفتاد باچان مي‌توان به ديوار (5791)، شعله (5791)، تريشن (8791)، دون (8791) و لاواريس (1891) اشاره كرد. اين فيلم‌ها لقب او را به عنوان قهرمان اكشن فيلم‌هاي باليوود تحكيم بخشيدند.
همچنان كه آميتا موفق‌تر مي‌شد، كم‌كم تصميم گرفت فقط در فيلم‌هاي اكشن ظاهر نشود و استعداد خود را در زمينه‌هاي ديگر نيز به معرض نمايش بگذارد. بازي‌هاي تحسين‌برانگيز كمدي او در فيلم‌هاي چوبكه چوبكه (5791)، امراكه آنتوني (7791) و نمك حلال (2891) به همه فهماند كه آميتا باچان تنها در كتك‌كاري تبحر ندارد و حس شيرين طنز و توانايي خنداندن نيز از هنرهاي ديگر اوست. او در نقش‌هاي رمانتيك هم موفق بود و فيلم‌هاي گاهي‌گاهي (6791) و سيسيلا (1891) از نمونه‌هايي بودند كه اشك همه را درآوردند.


سياست
عمر سياسي باچان چندان بلند نبود. او در سال 4891 وارد دنياي سياست شد و اين كار را در واقع براي حمايت از دوست خانوادگي و قديمي خود «راجيو گاندي» انجام داد. در آن سال او به رقابت با سياستمدار معروف آن زمان و به موافقت با سياست‌هاي گاندي پرداخت و با آراي بسيار بالايي برنده انتخابات پارلمان شد و با اكتساب 2/68 درصد از آرا روي كرسي پارلمان نشست. ولي اين كار دوام زيادي نداشت زيرا باچان سه سال بعد استعفا داد و كار خود را نيمه‌كاره رها كرد اما همسرش «جايا» پا جاي پاي او گذاشت و فعاليت در امور سياسي را ادامه داد. او هم اكنون عضو يكي از احزاب سياسي هند مي‌باشد.


افت كاري
باچان در دهه هفتاد و تا اواسط دهه هشتاد يكي از چهره‌هاي دائمي باليوود بود. در سال 4891تصميم گرفت وارد عرصه سياست شود و سه سال از عمر خود را به دور از هنر سينما سپري كرد. در سال 8891بار ديگر با فيلم جديدي به نام «شاهنشاه» راهي پرده سينماها شد و اين فيلم نيز با موفقيت بسياري روبه‌رو شد، ولي بعد از بازگشت مجدد، قدرت باچان رو به زوال گذاشت و تعداد زيادي از آثارش با شكست گيشه مواجه شد، روند سقوط همچنان ادامه داشت. در سال 0991و با بازي در فيلم «آلينپات» كه در آن باچان نقش رييس يك باند مافيايي را بازي مي‌كرد، برنده جايزه بهترين هنرپيشه داخلي شد ولي باچان كم‌كار شده بود.
در سال 2991 «خداگواه» را بازي كرد اما پس از آن به مدت دو سال خود را نيمه بازنشسته كرد. در سال 4991پس از مدت‌ها در فيلم «انسانيت» به ايفاي نقش پرداخت ولي آن هم فروش چنداني نداشت. باچان در سال 6991 شركت سهامي آميتا باچان را تاسيس كرد. كار اين شركت معرفي محصولات و خدمات صنعت سينمايي هند بود. اين شركت به كار توليد و توزيع فيلم‌هاي سينمايي و كاست و نوارهاي ويديويي و كارهايي از اين دست مي‌پرداخت. در سال 7991 باچان با فيلمي از توليدات شركت خودش به عالم بازيگري بازگشت ولي اين فيلم هم از نظر مالي و هم از نظر منتقدان شكست خورد.
سرانجام در سال 7991 شركت باچان ورشكست شد. پس از آن باچان باز هم در چند فيلم بازي كرد كه همگي از موفقيت پايين يا متوسطي برخوردار شدند. ديگر فيلمسازان و مردم به اين فكر افتادند كه دوران درخشندگي باچان به انتها رسيده است.


محبوبيت دوباره
در سال0002 جنگ تلويزيوني جديدي با اقتباس از جنگ انگليسي «چه كسي مي‌خواهد ميليونر شود؟» را ساخت و مجري آن شد. اين پروژه با موفقيت سريع مواجه شد. مي‌گويند آميتا هفته‌اي 5/2 ميليون روپيه (نيم ميليون دلار) از اين طريق پول درمي‌آورد و اين موضوع باچان و خانواده‌اش را چه از نظر مالي و چه از نظر روحي به شدت تحت تاثير قرار داده و وضعيتشان را پس از آن ورشكستگي زير و رو كرده اين برنامه تا نوامبر 5002 ادامه داشت. باچان در سال0002 در فيلم «محبتين» ساخته «ياش چوپرا» در نقش مردي عبوس و سختگير ظاهر شد كه به شدت مورد پسند مردم قرار گرفت. در فيلم رشته محبت (1002)، گاهي خوشي گاهي غم (1002) و باغبان (3002) در نقش پدر يك خانواده بود. او در اين سال‌ها انواع و اقسام نقش‌ها را بازي كرد. از ديگر فيلم‌هاي برجسته او عكس (1002)، آنكن (2002)، خاكي (4002)، دو (4002) و برجسته‌تر از همه تاريكي (سياه) (5002) بودند. شهرت او پس از سال0002 به حدي رسيد كه تصوير او در اكثر بيلبوردها و برنامه‌هاي تلويزيوني به چشم مي‌خورد. باچان در سال 5002 با پسرش آبيشك در چند فيلم ظاهر شد. از جمله اين فيلم‌ها «بانتي اوربابلي» و «سركار» با اقتباس از فيلم «پدرخوانده» مي‌باشند. جديدترين فيلم‌هاي اكران شده باچان بزرگ، بابول (6002) اكلاويا (7002) و نيشاب (7002) هستند. آخرين فيلم باچان كه هنوز اكران نشده «شانتارام» است كه در آن با «جاني دپ» ستاره‌ هاليوود هم بازي شد .



مردم نگران
در سال 2891در زمان ساخت فيلم اكشن «كولي» آميتا ضربه سختي خورد و به علت پارگي روده‌ها در بيمارستان بستري شد. پزشكان وضعيت او را خطرناك توصيف كردند و حتي خطر مرگ را براي او پيش‌بيني كردند ولي آميتا بهبود يافت و پس از چندين ماه دوباره به كار برگشت. فيلم «كولي» از بركت مصدوميت باچان از فروش بالايي برخوردار شد. در ماه نوامبر 5002 باچان بار ديگر تحت عمل جراحي قرار گرفت. او از چند روز قبل از درد شكم شكايت داشت. در طول مدت بيماري، عمل جراحي و در زمان نقاهت، بيشتر پروژه‌هاي كاري او معلق نگه داشته شدند تا او بازگردد و خود كارش را ادامه دهد. زيرا هيچ‌كس در هند پيدا نمي‌شود كه بتواند جانشين او شود. آميتا مارس 6002 به كار برگشت. باچان مبتلا به آسم، تالاسمي مينور و افتادگي و سستي عضلات نيز هست.



افتخارات بين‌المللي
آميتا باچان تاكنون به خاطر بازي‌هاي خوب خود جوايز بي‌شماري را از آن خود كرده است ولي افتخارات او در كشورهاي ديگر دنيا نيز كم نيستند.
 در جولاي9991 سايت اينترنتي BBC پس از انجام يك نظرسنجي از باچان به عنوان «بزرگ‌ترين ستاره هزاره» ياد كرد. در اين نظرسنجي باچان گوي سبقت را از «الك گينس»، «مارلون براندو»، «سرلورنس اوليويه» و «چارلي چاپلين» ربود.
 در ژوئن 0002 باچان نخستين آسيايي شد كه مجسمه مومي‌اش در موزه مجسمه‌هاي مومي «مادام توسو» در لندن قرار گرفت.
 در مارس 1002 سايت «فوربس» از باچان به عنوان «قدرتمندترين هنرپيشه باليوود» نام برد.
 در سپتامبر 1002 در جشنواره فيلم اسكندريه مفتخر به دريافت جايزه «ستاره قرن» شد.
 در سال 3002 باچان سفير حسن‌نيت يونيسف شد.
 در دسامبر 4002 او اولين آسيايي و چهارمين سفير بنياد نلسون ماندلا شد.
 در آوريل 5002مركز تئاتر لينكلن در نيويورك ويژه برنامه‌اي با نام «يك شب با آميتا باچان» ترتيب داد و لقب «بزرگ‌ترين ستاره سينماي دنيا» را به او داد.
 در سال 5002 با اجازه باچان، صداي او روي فيلم «رژه پنگوئن‌ها» گذاشته شد.
 روزنامه انگليسي «ساندي تايمز» در مقاله‌اي عنوان كرد باچان تلفيقي از «تام كروز»، «شون كانري» و «كلينت ايست‌وود» است. چندي پيش زندگينامه باچان در لندن به چاپ رسيد. نويسنده انگليسي اين كتاب در اثر خود نوشت آميتا باچان آميخته‌اي از «كلينت ايست‌وود»، «آل پاچينو»، «الويس پريسلي» و كمي هم «جان تراولتا»ست




دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی امیتا باچان + عکس 1


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی امیتا باچان + عکس 1


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی امیتا باچان + عکس 1
cof cof
پاسخ
 سپاس شده توسط FrOzen あHeArt
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بیوگرافی سیدنی سوئینی(Sydney Sweeney)
  بیوگرافی بازیگران hollywood `
  بیوگرافی الکساندرا داداریو Alexandra Daddario
  بیوگرافی تام هالند (Thomas Holland)
  بیوگرافی زندایا (Zendaya Maree )
  بیوگرافی جسیکا باردن (Jessica Barden)
  بیوگرافی جنا اورتگا (Jenna Ortega)
  بیوگرافی جنیفر لارنس (اJennifer Shrader Lawrence)
  بیوگرافی مَریلین مونرو (Marilyn Monroe)
  بیوگرافی اینگرید برگمن(Ingrid Bergman)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان