امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهترين اسلحه دوربين دار در جهان

#1
قوی ترین اسلحه دوربین دار جهان m82a1
اسلحه M82A1 یکی از عجیب ترین سلاح هایی است که تا به حال ساخته شده است. این سلاح نیمه اتوماتیک طولی معادل ۵۷ اینچ معادل ۱۴۳ سانتی متر و وزنی در حدود ۱۵ کیلوگرم دارد که بزرگترین و سنگین ترین سلاح دوربین دار در جهان است. طول لوله آن ۲۹ اینچ معادل ۷۲ سانتی متر است و کالایبر آن هم ۵۰ صدم یا همان ۷ / ۱۲ میلیمتر ، معادل نیم اینچ است !! در هر خشاب این سلاح نیز ۱۰ فشنگ جای می گیرد.

این سلاح دوربین دار نه تنها سربازان پیاده را شکار می کند بلکه سربازانی که در داخل یک نفر بر زرهی نشسته اند و با خیال راحت مسیرشان را طی می کنند از تیر های ۷ / ۱۲ میلیمتری این سلاح در امان نیستند !!! یک تک تیر انداز مسلح به سلاحی چون سیمنوف تنها می تواند به شکار سربازان مشغول شود اما تک تیر اندازی که از این سلاح استفاده می کند می تواند سربازان داخل یک نفر بر APC را شکار کند یا می تواند با یک تیری که به سمت کاپوت و موتور یک خودروی غیر زرهی ارتشی مانند جیپ می زند آن را از حرکت باز دارد چون تیرهای این سلاح نه تنها بدنه یک نفر بر زرهی بلکه موتور یک جیپ را نیز سوراخ می کند... تیر این سلاح کلاه خود فلزی یک سرباز را هم به راحتی هم در ورود و هم در خروج سوراخ میکند و آن طور که تخمین زده می شود می تواند از فاصله نزدیک ۵ و از ۷۰۰ متری ۳ سرباز را که پشت هم ایستاده و جلیقه ضد گلوله سنگین نیز پوشیده اند را با یک تیر بزند و از بدن شخص آخر نیز خارج شود . یعنی اگر یک نفر دیگر به آمار اضافه کنیم او نیز به حتم جزو کشته شده ها قرار می گیرد با این تفاوت که گلوله در بدن شخص آخر جا خوش می کند. (خدا را شکر که از زره تانک عبور نمی کند وگرنه نسل سلاح هایی مانند آر پی جی یا اریکس یا تاو را از زمین بر می داشت !!! )
علت این قدرت بی حد و نساب را فقط در کالیبر بزرگ و طول پوکه زیاد و به خصوص باید در مرمی های اورانیومی این سلاح دانست که از فاصله نزدیک می تواند حتی نفر بر را از کار بیندازد... نه تنها از بدنه آن عبور کند بلکه پس از آن ما بقی نیرویش را بر سر کچل موتور دیزلی آن خالی کند و با یک تیر نا قابل یک نفر بر زرهی را از کار بیندازد...

با وجود مشخصاتی که ذکر شد این سلاح چندان در ماموریت ها توسط تک تیر اندازان استفاده نمیشود زیرا وزن و طول زیاد این سلاح دو تا از با ارزش ترین ویژگی هایی که یک تک تیر انداز باید داشته باشد یعنی سرعت و استتار را از وی میگیرد و در ضمن یک سرباز با توجه به وزنی که میتواند حمل کند با داشتن این سلاح به اضافه وسایل معمول خودش جای چندانی برای مهمات این سلاح باقی نمی ماند و این سلاح برای تک تیر اندازی که می خواهد در یک ماموریت شلوغ شرکت کند بدون استفاده می ماند.

اين اسلحه مخوف مي تواند سربازان دشمن را از فاصله 1800 متري نا كار كند و صد البته از آن براي ساقط كردن هليكوپترهاي دشمن نيز بهره مي جويند.
يكي از ويژگي هاي برجسته اين سلاح قابليت استفاده از آن به نحو احسن در گروگان گيري ها و به قول خود آمريكايي ها Hostage situation است. زيرا بارها پليس ويژه اين كشور پس از نا اميدي در كسب نتيجه دلخواه و راضي كردن گروگان گيرها با بهره از دوربين مادون قرمز و مهمات مخصوص و تقويت شده اين سلاح گروگان گير بيچاره را از بيرون و از پشت ديوارهاي ساختمان زده اند !!! ( فیلم Swat : firefight )

حال كمي برگرديم به تك تير انداز (كتف آهني) كه اين سلاح را شليك مي كند كه با استفاده از تدابير فني كه در اين سلاح استفاده شده ... لگد اين اسلحه تا حد زيادي كاهش يافته و نرمتر و در مدت زمان بيشتري انرژي حاصل از شليك را بر تير انداز وارد مي كند. در يكي از سايت ها يك تك تير انداز آمريكايي گفته بود كه هدف ياب يا همان نفر دوم تك تير انداز كه در كنار او هدف را و فاصله و ... را مشخص مي كند بيشتر از آن لگدي كه تير انداز را آزار مي دهد ... خود بر اثر انفجار گلوله....صداي به وجود آمده و موج و گاز خروجي از سلاح آزار مي بيند.( در نوك لوله اين اسلحه قطعه اي نصب شده كه بخش اعظمي از گاز باروت را از دو طرف چپ و راست نوك لوله سلاح خارج مي كند و بخش اعظمي از موج و صدا و گاز داغ اين سلاح نه به سمت جلو بلكه به سمت سرباز هدف ياب مي رود... جالب است بدانيد كه كمترين ميزان موج و صداي شليك به تير انداز مي رسد...مثلا اسلحه كلاشنيكوف يا هر سلاح ديگر.... وقتي با آن شليك مي كنيد ... صدا را بسيار كمتر از حدي مي شنويد كه نظاره گر شليك هستيد... )

تاثيري كه گلوله هاي اين سلاح بر روي بدن مي گذارد واقعا وحشتناك است ... مرمي هاي نوك تيز يا FMJ موجود براي اين سلاح به غير از مواردي كه تا به حال گفته شد... جراحات بسيار وخيمي ايجاد مي كند و نسوج داخلي را پاره كرده و در هم ميپيچاند

اما گلوله هاي JHP يا Jacket Hollow Point موجود براي این سلاح داراي مرمي هاي سر صاف است كه سوراخي نيز نوك مرمي دارد.... اين ويژگي ... قابليت نفوذي بي حد و حساب اين سلاح را بسيار كاهش مي دهد... و ديگر توانايي سوراخ كردن نفر بر و غيره را نخواهد داشت.... اما در برخورد با يك انسان حفره اي به اندازه يك نعلبكي در ورود به بدن ايجاد مي كند و در خروج در ناحيه اي بسيار پهن....به اندازه يك بشقاب غذا خوري امعاء و احشاء و گوشت و استخوان را به بيرون مي پاشاند!! يعني بدون توجه به وضعيت هدف تك تير انداز مي تواند با اطمينان بگويد Confirmed Kill .


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بهترين اسلحه دوربين دار در جهان 1 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بهترين اسلحه دوربين دار در جهان 1
خبر از من داری؟

خبر از دلتنگی های من چطور؟

و آن پروانه های شادی که در نگاهم بودند

خبرش رسیده که مرده اند؟

هیچ سراغ دلم را میگیری؟

کسی خبر داده که آب رفته ام از خستگی؟

مچاله ام از دلتنگی؟

آه….. که هیچ کلاغی نساختیم میان هم

وجدانت راحت….

خبرهای من به تو نمیرسد
پاسخ
 سپاس شده توسط shipar ، ps3000 ، mahdi69 ، SABER ، .ali. ، شکوفه2 ، aalcapoo ، milad amirdady ، sohrabe khaste ، bela vampire ، sors ، 卐WaffenSS卐 ، Şilēຖt Ş¢rēค๓ ، mmoohhaadd ، P e D i ، ~ArTaBaNoOs~ ، ✖ ̶̶ℬ̶̶Å̶̶Ð̶̶ ̶̶Ш̶̶ϴ̶̶Ḻ̶̶ℱ̶̶ ✖ ، mohammad m-82 ، _scorpion_ ، IM JUST TIRED ، دانشمند بزرگ ، reza-n ، mr.destiny ، . . . P oo R ! A . . .
آگهی
#2
شاید شما هم قبل از خواندن این مطلب مانند من قوی ترین سلاح های انفرادی جهان را سلاحهای تک تیر اندازی کایبر 50 (12.7 م م) میدانستید اما قول میدخم بعد از اشنای با ntw کاملا نظر شما عوض شود

این سلاح برای نخستین بار توسط کشور افریقای جنوبی و با دو کالیبر بسیار بزرگ 20 م م یا 78 و 14.5میلیمتری عرضه شد این سلاح با وزن بسیار زیاد مرمی و قدرت بی اندازه اش نمیتوانست فقط برای پیاده نظام استفاده شود چون این حجم اتش برای یک سرباز پیاده زیاد بود در حالی که پیاده نظام را میشد فقط باگلوله کالیبر 7.62 از پای در اورد اما هدف از ساخت این سلاح چه بود
بهترين اسلحه دوربين دار در جهان 1
در حقیقت این سلاح برای اهداف زره پوش طراحی شد کالیبر بسیار بزرگ ان براحتی میتواند نفربرها و هلیکوپترهای را که حتی رد ارتفاع نسبتا بالا پرواز میکند را هدف قرار داده و به راحتی از کار بیندازد یا صدمت جدی به ان وارد کند که با برد موثر 1500متر برای مرمی کالیبر 78 (20 م م) بسیار مناسب بود اما کالیبر 14.5 م م ان بیششتر برای عملیات های ضد تک تیر اندازی تولید شد هر چند که این کالیبر هم توانای انهدام هیکوپتر ها و موتور اتوموبیل های زره پوش را دارد که البته برد موثر این ورژن از سلاح به 2300 متر میرسد (به علت وزن مرمی کمتر و طول لوله بیشتر )

مهمات کالیبر ۲۰م م

اما ایا تک تیر اندازی وجود که بتواند لگد زیاد زیاد این سلاح را تحمل و مهار نماید البته مهندسان برای این مشکل چاره اندیشی کرده وبا به کار بردن لگد گیر کار امد همچنین لوله ای که در زیر لوله اصلی مقداری از اتش و گاز را قبل از خروج گلوله از لوله به بیرون هدایت میکند موفق شدند این مشکل را حل نمایند

جالب است بداندید که وزن این سلاح در مدل 20 م م 26 کیلو بوده وطول ان به 180 در مدل 20 م م و 2.1 در مدل 14.5 میرسد که به صورت چهار قطعه مجزا در دو کیف بزرگ قرار میگیرد که توسط تک تیرانداز و دیده بان به راحتی حمل میشود قابل ذکز است که این سلاح به صورت سفارشی در کالیبر 50 هم تولید میشود اما برای اینکه به تفاوت دو کالیبر مورد نظر پی ببرید کافی است به تصویر زیر نگاهی بیندازید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.up.vatandownload.com/images/jdh6muhg09xaasfuuemc.jpg
در پایان مشخصات کلی سلاح را به استحضار شما عزیزان میرسانم



ورژن 20 میلیمتری

کالیبر : 20 در83 mg151

عملرد : گلنگدن دستی با خشاب سه تیری

وزن خالی : 26 کیلو گرم

طول : 179.5 سانتی متر

میزان انرزی در دهانه لوله : 28500 ژول

برد موثر برای اهداف زره پوش : 1500 متر

طول لوله 1 متر

ورژن 14.5



کالیبر : 14.5 در114 روسی

مکانیزم : گلنگدن دستی با خشاب سه تیر

وزن خالی : 29 کیلو گرم

طول کلی 2015 میلیمتر

طول لوله 122 سانتی متر

میزان انرزی در دهانه لوله : 30675 ژول

برد موثر : 2300 متر
بهترين اسلحه دوربين دار در جهان 1
كاليبر : 9 در 39 م م مهمات زیر سرعت صوت SP-5 & SP-6

عمل : اتوماتیك با قابلیت انتخاب حالت آتش . عمل با فشار گاز

طول : 894 م م

طول لوله : 200 م م

وزن : خالی 2600 گرم ... پر با دوربین PSO-1 ش 3410 گرم

خشاب : 10 یا 20 تیره



VSS كه مخفف Vintovka snaiperskaja spetsialnaya می باشد و به معنی تفنگ دوربین دار مخصوص است برای عملیات های ویژه طراحی شد. این اسلحه كه در TSNIITockMash یا انستیتو مركزی طراحی ماشین آلات دقیق توسط تیمی به رهبری پتر سردیوكوف طراحی شد قرار است جایگزین بعضی از كلاشنیكف ها و آكا-ام هایی شود كه به ساكت كننده مجهز می شدند تا در عملیات های ویژه شركت كنند از جمله عملیات های SpetNaz و كی جی بی و ام وی دی.

برای بدست آوردن قدرت نفوذ به جلیقه های ضد گلوله سازنده سلاح می بایست از گلوله هایی با سرعت زیر صوت و همانند گلوله ی 7 ممیز 62 صدم در 39 م م منتها با كالیبر 9 م م استفاده كند. گلوله های جدید مورد استفاده در این سلاح بلند و سنگین هستند ( حدود 16 گرم ) و در دو مدل معمولی SP-5 و ضد زره SP-6 استفاده می شوند.

جدیدترین مرمی های ساخته شده برای این سلاح دارای یك هسته از جنس فولاد فشرده هستند كه از فاصله های حتی بیش از 300 یا 400 متر می توانند از تمامی انواع جلیقه های ضد گلوله عبور كنند. این سلاح از سال 1980 به خدمت گرفته شده و به طور بسیار گسترده در چچن بر علیه جدایی طلب ها استفاده شد.
معروفیت VSS بیشتر به خاطر قابلیت های پنهان كاری اش در عین قدرت نفوذ عالی با مرمی های سنگین است. اما برد مفیدش به 400 متر محدود شده است.

اسلحه VSS با فشار گاز مسلح می شود و قابلیت انتخاب حالات شلیك را دارد. پیستون گاز بلند این سلاح بر روی لوله قرار گرفته و گلنگدن چرخشی دارای گیره ها و قفل هایی در دریافت كننده است ( بالای محل اتصال خشاب ) كه برای مقاومت بیشتر به روش ماشین كاری ساخته می شوند. سیستم ماشه سلاح مستقیما از اسلحه AK-47 برداشته شده است. كلید ضامن و دسته مسلح كننده سلاح شبیه به اسلحه های سری AK هستند ولی برگه ناظم آتش یك دكمه اهرم صلیبی است كه در محافظ ماشه در پشت ماشه قرار دارد.



لوله در قسمت جلو دارای مجموعه ای از سوراخ های ریز است كه در داخل شیارها مته كاری شده اند و مستقیما به ساكت كننده سلاح میرسند. ساكت كننده یك قسمت اصلی سلاح شناخته می شود و برای نگهداری و یا حمل می توان آن را از سلاح جدا كرد. شلیك با سلاح بدون ساكت كننده به قطعات سلاح آسیب شدیدی می رساند... به همین دلیل حتی وقتی كه نیاز نیست باید با ساكت كننده آتش كرد.سیستم استاندارد هدف گیری آن شامل ریل های جانبی در كنار دریافت كننده است كه معمولا دوربین چهار ایكس مدل PSO-1 را بر روی آن سوار می كنند كه مخصوص شلیك با مهمات 9 در 39 م م است. هر نوع دوربین یا تجهیزات دید در شب دیگر هم بر روی این ریل ها سوار می شوند. مگسك های آن هم كه برای مواقع اضطراری مانند نبودن یا شكستن دوربین و غیره بر روی سلاح نصب شده اند شامل مگسك شكاف دار در عقب و تیغه ای در جلو است. مگسك عقبی برای فواصل تا 400 متر درجه بندی شده است.

قنداق چوبی اسكلت مانند آن ( تو خالی ) دارای تكه های لاستیك در ته آن است و می توان برای حمل یا نگهداری به صورت فشرده در فضای كم آن را از سلاح جدا كرد. تغذیه سلاح هم از خشاب های 10 یا 20 تیری است كه از جنس پلیمر ساخته می شوند.
بهترين اسلحه دوربين دار در جهان 1
بهترين اسلحه دوربين دار در جهان 1
بهترين اسلحه دوربين دار در جهان 1
برای اینکه شکست نخورید
.
.
.
هیچوقت تلاش نکنید !(((=
(خواجه گشادالدین ایرانی)
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، deymon1 ، shipar ، نیلوفر23 ، .ali. ، ارمين2012
#3
4تا اسپم حذف شد Angry
خبر از من داری؟

خبر از دلتنگی های من چطور؟

و آن پروانه های شادی که در نگاهم بودند

خبرش رسیده که مرده اند؟

هیچ سراغ دلم را میگیری؟

کسی خبر داده که آب رفته ام از خستگی؟

مچاله ام از دلتنگی؟

آه….. که هیچ کلاغی نساختیم میان هم

وجدانت راحت….

خبرهای من به تو نمیرسد
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  30 تا از قدرتمند ترین ارتش های جهان
  این اسلحه تهاجمی و پیشرفته نیروهای نظامی ایران را بشناسید /بُرد «مصاف» چقدر است؟
  تحویل اسلحه های جدید خودکار کالاشنیکوف به وزارت امور داخلی و گارد روسیه
  |4 اسلحه که در آینده از آن استفاده میشود|
  تاریخچه اسلحه های لیزری
  معرفی|سه عدد از عجیب ترین اسلحه های تاریخ
  درباره یک اسلحه مخفی و تاریخی در آمریکا
  کنترل اسلحه روی گجت هوشمند
  منحصربفردترین چاقوی جهان
  5 روبات نظامی برتر جهان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان