امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی 10 آرامگاه باستانی چین

#1
معرفی 10 آرامگاه باستانی چین 1
[rtl]. این مکان توسط سومین امپراتور سلسله مینگ به نام یونگل که پایتخت را از شهر نانجینگ به پکن منتقل ساخت، انتخاب شد. گفتنی است امپراتور یونگل پس از ساخت کاخ امپراتوری یا شهر ممنوعه...[/rtl]

 
ساخت مکانی یادبود همچون آرامگاه‌های در فرهنگ پیشینیان امری رایج بوده و تمام بزرگان، صاحب منصبان و حاکمان برای به یادگار گذاشتن اسم و نامی از خود در نزد آیندگان ، اقدام به ساخت چنین امکانی می‌کردند. در این میان آرامگاه‌ها یا بقعه‌های به ججای مانده از سلسله‌های متعدد پادشهای یک کشور علاوه بر آنکه سندی بر تاریخ طولانی و پر پیچ و خم آن ملت است، نشانی از دور اندیشی حاکمان آن کشور نیز می‌باشد.
به تازگی یک سایت و مجله گردشگری اقدام به انتشار فهرستی از بهترین مقصدهای گردشگری چین کرده و از خوانندگان خود خواسته تا با نظرات و آرای خود، بهترین‌های این فهرست را انتخاب کنند. آنچه در ادامه می‌آید نیز فهرستی از 10 آرامگاه مشهور چین است که با رای و نظر خوانندگان برگزیده شده‌اند.
 
آرامگاه امپراتور زرد:
آرامگاه امپراتور زرد مقبره‌ای متعلق به امپراتور هوانگدی است که به عنوان یکی از امپراتورهای افسانه‌ای چین شهرت دارد. امپراتور زرد که به نام ژوان یوان مشهور بود، سرسلسله یکی از خاندان‌های سلطنتی چین در دوران باستان محسوب شده و به عنوان جد ملت چین از احترام بالایی برخوردار بود. این آرامگاه توسط امپراتور وودی از سلسله هان به عنوان یک محرب مقدس ساخته شد.
 
آرامگاه کیانلینگ:
آرامگاه کیانلینگ در سلسله تانگ و در سال 684 میلادی بنا شد. این بناه یکی از مجموعه‌ مقبره‌های سلسله تانگ است که در شهر کیان در استان شانکی قرار دارد. بنای ابتدایی این آرامگاه در سال 684 میلادی ساخته شد اما اضافه شدن بخش‌های جدید به آن تا سال 706 میلادی به طول انجامید. این آرامگاه تنها متعلق به کیانلینگ نبوده و دیگر اعضای خانواده سلطنتی همچون امپراتور گائوژئونگ از سلسله تانگ و همسر وی به نام وو زیتان، که تنها ملکه حاکم چین به شمار می‌رفته نیز در این آرامگاه مدفون شده اند.
 
آرامگاه اولین امپراتور سلسله کین:
آرامگاه اولین امپراتور سلسله کین را مقبره امپراتور کین شی هوانگ تشکیل داده است. این آرامگاه در پنج کیلومتری شرق شهر لینتونگ در استان شانکسی قرار دارد. براساس اسناد و نوشته‌های مورخان بزرگ، وی پس از رسیدن به مقام پادشاهی در سال 246 پیش از میلاد اقدام به ساخت این آرامگاه کرد. امپراتور کین،‌ فردی است که در سال 221 پیش از میلاد، 25 سال پس از به قدرت رسیدن موفق به متحد کردن شش ایالت شمال شرقی چین شده و سلسله کین را پایه ریزی کرد.
کار ساخت این آرامگاه 36 سال طول کشید و بیش از 7000 هزار کارگر که همه آنها از بردگان تشکیل شده بودند در ساخت آن شرکت داشتند.
 
مقبره‌های مینگ:
مقبره‌های مینگ در دامنه جنوبی کوهستان تیانشو در 50 کیلومتری شمال غرب پکن قرار دارند. این مکان توسط سومین امپراتور سلسله مینگ به نام یونگل که پایتخت را از شهر نانجینگ به پکن منتقل ساخت، انتخاب شد. گفتنی است امپراتور یونگل پس از ساخت کاخ امپراتوری یا شهر ممنوعه در سال 1420، مقبره خود را انتخاب و اقدام به بنا کردن آرامگاه مخصوص خود کرد.
 
آرامگاه چنگیز خان:
آرامگاه چنگیز خان در شهر اردوس در منطقه خودمختار مغولستان داخلی بنا شده است. دولت چین در فاصله سال‌های 1954 تا 1956 اقدام به ساخت آن کرده و از اینرو نمی‌توان آنرا در فهرست آرامگاه‌های باستانی چین قرار داد. براساس سنت دیرینه مغول‌ها این آراگاه مقبره واقعی چنگیز خان نیست زیرا محل تدفین وی همچنان سری بافی مانده است. این آرامگاه تنها مقبره‌ای خالی بودن جسد است که به جز سربند چنگیز خان و یک سری لوازم دکوری چیز دیگری در آن یافت نمی‌شود.
 
آرامگاه هانیانگ:
آرامگاه هانیانگ در دهکده‌ای به نام ژانجیاوان و در 20 کیلومتری شمال شهر ژیان قرار دارد. این آرامگاه که در منطقه‌ای به مساحت 20 کیلومتر مربع ساخته شده شامل مقبره‌‌های امپراتور جینگدی و همسر وی، حفره‌های تدفین شمالی و جنوبی،‌ قبرستان، محل قربانگاه و گورستان مجرمان است. سال ساخت این آرامگاه را 153 پیش از میلاد اعلام کرده اند. گفتنی است در سال 2006 در این منطقه نمایشگاهی به نام حفره‌های بیرونی افتتاح شد که به عنوان اولین موزه زیرزمینی چین معرفی شد.
 
آرامگاه شرقی سلسله کینگ:
آرامگاه شرقی سلسله کینگ در قله کوهستان چانگروی در شهر زونهوا استان هبی قرار دارد. این آرامگاه شامل 15 مقبره سلطنتی است و در حدود 2500 کیلومتر مربع نیز مساحت دارد. از مهم‌ترین ‌بناهای ساخته شده در آرامگاه شرقی سلسله کینگ، آرامگاه دینگدونگ و بانو دواجر، دو شخصیت معروف این سلسله می‌باشد. گفتنی است این آرامگاه در مدت شش سال ساخته و هزینه‌ای برابر با دو میلیون و 270 هزار سکه نقره در بر داشت.
 
مقبره‌های ژیای غربی:
مقبره‌های ژیای غربی در قله کوهستان هلان شهر یینچوان در منطقه خود مختار نینگژیا هوی قرار دارند. این مقبره‌های منطقه‌ای به مساحت 40 متر مربع را پوشش داده و از هشت مقبره سلطنتی و 70 مقبره اقماری تشکیل شده اند. هر محوطه از مقبره‌ها دارای گروه معماری کاملی است که فضایی به مساحت 100 هزار متر مربع را پوشش داده است.
 
آرامگاه مائولینگ:
آرامگاه مائولینگ در دهکده مائولینک واقع در شهرک نانوی در 40 کیلومتری شمال شهر ژیان استان شانکسی است. آرامگاه مائولینگ مقبره امپراتور وودی از سلسله هان غربی بوده که در فاصله سال‌های 156 تا 87 پیش از میلاد بر چین حکمرانی می‌کرده است. این آرامگاه در سال 155 پیش از میلاد و طی یک دوره 53 ساله ساخته شده است.
 
آرامگاه کیائولینگ:
آرامگاه کیائولینگ در دهکده آنوانگ شهر پوچنگ و در استان شانکسی قرار دارد. این آرامگاه سلطنتی متعلق به امپراتور رویزونگ از سلسله تانگ می‌باشد. علاوه بر وی، دو ملکه، پسران و دختران شاه نیز در آرامگاه مدفون شده اند. آرامگاه کیائولینگ زمینی به مساحت 852 متر مربع را پوشش داده است.
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  طراحی برای آرامگاه بوعلی سینا (عکس)
  تصاویر/ کشف اولین گورستان ساکنان باستانی فلسطین
  آرامگاه یازدهمین فرعون مصر باستان (عکس)
  آشنایی با آثار باستانی کرمانشاه(کتیبه بیستون)
  بررسی شواهد نظریه جنجالی فضانوردان باستانی
  شهر باستانی و مرموز آنی ارمنستان
  عکس های ناب آثار باستانی ایران باستان
  نامهای باستانی بانوان ایرانی
  هرم باستانی گایوس سستیوس در روم
  کشف مجسمه های بی سر در یک شهر باستانی در ترکیه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان