امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نیمی از آن من و نیمی از آن خدا......

#1
نیمی از آن من و نیمی از آن خدا......
نویسنده : محمد طاها - ساعت ٧:٤۳ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱٠/۱٤
مسائل مذهبی، مطالب جالب و خواندنی، گوناگون، حکایت ها و روایت ها


از حضرت امیر المومنین (ع) روایت شده از حضرت محمد مصطفی (ص) که خدای بلند مرتبه میفرماید : من سوره حمد را بین خودو بنده خود تقسیم نمودم . پس نیمی از آن من و نیمی دیگر از آن بنده من است و هر آنچه که بنده ام ازمن درخواست کند به او عنایت میکنم .



زمانی که بنده میگوید (( بسم الله الرحمن الرحیم )) خداوند میفرماید : با اسم من شروع کرد و من لازم میدانم کارهای او را به اتمام برسانم و در تمامی حالات او را مبارک گردان . پس وقتی که میگویید : ((الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ )) خداوند میفرماید : بنده ام حمد مرا به جا آورده و دانست که تمام نعمت هایی که پیش روی اوست از من است و تمام بلاهایی که از او دور شده است به لطف من است شما را (ای ملائکه ) شاهد میگیرم که همانا نعمت های آخرت را نیز به نعم دنیای او اضافه میکنم و همانطور که بلاهای دنیا را از او دور کردم بلهای آخرت را نیز از او دفع میکنم .

پس وقتی که بنده میگوید : ((الرَّحْمـنِ الرَّحِیمِ)) خداوند میفرماید : شهادت داد که من رحمان و رحیمم ، من نیز شما را (ای ملائکه) شاهد میگیرم که همواره از رحمتم بهره ی او را زیاده گردانم و نصیبش را از بخششم فراوان کنم .



وقتی میگوید ((مَـلِکِ یَوْمِ الدِّینِ )) خداوند بلند مرتبه میفرماید : شاهد میگیرم شما را (ای ملائکه ) همانگونه که بنده من اعتراف کرد که من مالک روز قیامت ، روز حسابم حسابش را آسان میگیرم ، اعمال خوبش را قبول میکنم و از سیئاتش میگذرم .

و زمانی که میگوییم ((إِیَّاکَ نَعْبُدُ)) خداوند میفرماید : راست گفت بنده من ، مرا میپرستد شاهد باشید (ای ملائکه ) برای عبادتش ثوابی به او بدهم که هر کس که در این عبادت با او مخالفت کرده غبطه ی او را بخورد .

پس زمانی که میگوید : ((إِیَّاکَ نَسْتَعِینُ)) خدای عز و جل میفرماید : از من کمک خواست و به من التجاء جست ، شاهد باشید ای ملائکه کمک او میشوم در کارش و کمکش میکنم در مشکلاتش و در روز سختی هایش دستش را میگیرم .

پس زمانی که میگوید : ((اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ )) تا آخر سوره خداوند میفرماید : هر چه را که خواست به او دادم و او را اجابت کردو و آنچه که آرزو میکرد به او عطا کردم و از آنچه که میترسید به او امنیت بخشیدمنیمی از آن من و نیمی از آن خدا...... 1
. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان