امتیاز موضوع:
  • 5 رأی - میانگین امتیازات: 4.2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی و نقد بازی Call of Duty: Ghosts

#1
رئیس بخش اداری کنسول Wii U می گوید: "با ورود به نسل هشتم، توقعات رفته رفته بالاتر می روند، اما من در تریلرهای عناوین نسل بعد تغییری نمی بینم. به طوری که پردازنده برخی بازی ها مثل عنوان جدید سم لیک (Sam Lake) هم با 4 گیگابایت RAM خام اجرای سختی را اعمال می کند. البته فعلاً در اوایل نسل جدید هستیم و *****ن این سیستم های عامل روی Cartridgeهای کنسول های آن بسیار زود است، اما بدون شک Call of Duty: Ghosts عنوانی است که گرافیک بهتری را نسبت به نسخه های قبل این سری محبوب ارائه می کند. Infinity Ward پس از یک سال دوری از میادین، باز هم وارد می شود و اینبار بابی جدید از سری CoD را باز می كند.

به گفته استفن گاگان (Stephen Gaghan) نویسنده این نسخه، ما شاهد داستان و سناریویی کاملاً متفاوت و تاریک تر از قبل خواهیم بود که بتوانیم خودمان را برای ورود به نسل هشتم و ادامه این مجموعه دوست داشتنی آماده کنیم. همچنین جیمز الکساندر (James Alexander) از استودیوی Treyarch خوشنودی خود از روند کاری این عنوان برای Wii U را ابراز داشت. IW نیز در مراسم Gamescom 2013 نسخه ای بدون باگ از موتور نسل هشتم این سری را به نمایش گذاشت که IW Engine Next Gen نام گرفت. نسخه ای از این موتور در ایجاد فضاسازی Ghosts با مشکلی 1 ماهه مواجه شد که بالاخره Activision هم توانست در این مراسم بدون مشکل این بازی را به نمایش بگذارد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://images.vg247.com/current//2013/05..._Weeds.jpg

علاوه بر المان های گرافیکی، ما شاهد گیم پلی نوآورانه در زمینه فرعی بودیم. البته تا اینجا، هسته گیم پلی نسبت به قبل فرق خاصی نداشته، ولی بخش های سرگرم کننده جدیدی در قسمت تک نفره به آن اضافه شده اند. حوادث این نسخه پس از یک فاجعه بسیار بزرگ در بین سال های 2019 تا 2023 میلادی اتفاق خواهند افتاد، جایی که فاجعه ای اتمی کل دنیای مدرنیته را به یک توازن بیولوژیکی و خنثی تبدیل کرده است. تمام مردم دنیا قبل از وقوع این فاجعه در زیر زمین پناه برده بودند و حال، پس از گذشت حملات اتمی، در دنیایی ویران با قاعده ای بسیار عجیب زندگی خود را ادامه می دهند. آمریکا اشغال شده و حالا تحت سلطه کشورهای دیگر است.

بعد از مدتی، آخرین افراد از گروه US Special Ops Forces سربازانی را در خط پیاده نظام برای عملیات های مخفی و هجومی پرورش می دهند و آن ها را Ghosts می نامند. روایت اصلی داستان حول محوریت دو برادر از اعضای سابق این گروهک می گذرد که سعی دارند تا جنگ کوچکی را علیه کشورهای روسیه، عربستان و آفریقای جنوبی که باعث ویرانی آمریکا شده اند، به راه بیندازند. آن ها در یک جبهه با هم مبارزه نخواهند کرد، بلکه یکی از آن ها در غرب و دیگری در شرق آمریکا مشغول نبرد هستند. Activision راجع به این سناریو گفت که داستان جنبه ماجراجویانه-احساسی دارد و در آن سربازان با توجه به نابودی دنیا و امکانات بسیار پایین نظامی، دست به عملیات می زنند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://images.vg247.com/current//2013/05...urning.jpg

در این نسخه، ما شاهد گیم پلی ای با نام Handed Cap خواهیم بود. یعنی محیط بازی کاملاً تحت کنترل ما خواهد بود. در بخش هایی ما شاهد تعویض حالت اول-شخص روی سر یک سگ بودیم. این حیوان دارای امکاناتی فوق العاده نامحدود و متفاوت است که بعضاً باعث گیج شدن بازیکن در هنگام استفاده از آن ها می شود. شما می توانید با دستگاهی به نام Control Whisper این سگ را کنترل کنید. این بخش از امکانات در پیشبرد عملیات های مخفیانه تأثیرگذار خواهد بود. او را از پشت سر به سوی دشمنان بفرستید و باGadget هایی مثل EMP Grenade-Frag و Droneهای متصل شده به بدنش، تمام همه را نابود کنید.

در بخشی از نمایش های Gamescom ما شاهد قسمت هایی بودیم که باعث ایجاد حس ماجراجویی در بازیکن می شدند. اعضای گروه Ghosts در یکی از عملیات ها باید محموله ای از سلاح های بیولوژیکی را کشف کنند که در یک کشتی نهفته است. این بخش ما را به یاد سری Modern Warfare می اندازد. جزئیات گرافیکی آب قابل قبول است. ماهی ها، جلبک ها و مرجان ها خوب و با رنگ بندی های مختلف طراحی شده اند. شخصیت اصلی، همراه با چند تن از افراد خود در حال پیشروی هستند تا به تخته سنگی از اقیانوس می رسند و به صورت بسیار جالبی چندین دشمن را به طور همزمان از بین می برند. فضای بازی گرگ و میش است و گرافیک در خلق آن بسیار خوب عمل کرده است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://images.vg247.com/current//2013/08...cod_03.jpg

افراد گروه، وارد کشتی شده اند، اما دشمنان در حال گشت زنی هستند. بنابراین، شخصیت اصلی با ارسال سیگنال هایی توسط EMPها دشمنان را گمراه کرده و با سیگنالی دیگر، دستور عملیات مخفی را می دهد که به نظر می رسد برای اولین بار طراحی شده اند. پس از چند Stealth Kill سلاح را پیدا می کنند، اما ناگهان کشتی منفجر می شود و آن ها پا به فرار می گذارند. شخصیت اصلی نمی تواند دستگاه اکسیژن خود را پیدا کند. در این لحظه، بازی جو Cliffhanger را به خود می گیرد. ناگهان یکی از اعضای تیم، با دادن دستگاه تنفس، او را نجات می دهد و در اینجا از فضای بالای اقیانوس، تریلر به پایان می رسد.

آقای مارک روبین (Mark Rubin) در نمایشگاه Gamescom ذکر کرد که آنقدر بازی ها زیاد شده اند که دیگر جایی برای خلق یک المان جدید وجود ندارد. بنابراین کار برای ما بسیار دشوار است و اگر نتوانیم مردم را راضی کنیم، مطمئناً مبارزه را به حریف دیرینه خود یعنی Battlefield 4 خواهیم باخت. وی اظهار داشت که می خواهیم با Ghosts آزادی عملی را که مدت ها در این سری قولش را داده بودیم، هدیه کنیم. شما در بازی شاهد مراحل فرعی نیز خواهید بود و در برخی مراحل کاری می کنیم تا حس عناوین Open-World را داشته باشید. آیا با فاکتورهای جدیدی که Ghosts به خود گرفته، بار دیگر می تواند حریف بی چون و چرای BF4 شود؟ باید تا روز عرضه یعنی 5 نوامبر صبر کنیم.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://images.vg247.com/current//2013/06...battle.png
پاسخ
 سپاس شده توسط Dɪʀᴇᴄᴛɪᴏɴᴇʀ~Gɪʀʟ ، Mason
آگهی
#2
شرکت Infinity Ward سازنده این بازی محیج است که از سال 2008 شروع به ساخت این بازی کرده است این شرکت نسخه های زیادی از این بازی را به مردم ارائه کرده است که پرطرفدار ترین این نسخه ها Black Ops 1,2 و Modern Warfare 1,2,3 از نزد گیمر ها بوده است اما اینک این شرکت نسخه بعدی بازی را تولید و پخش کرده است به نام Cull Of Duty Ghost که در مورد چند سرباز آمریکایی است که با چالشی جدید از مأموریت خود روبرو می شوند که ... خلاصه این بازی با گرافیک 2 و با رم 4یا6 وارد بازار شده است.که اینک برای تمامی دستگاه ها این بازی موجود است.
Undecided یه دهه هفتادیه شاخ Angel
پاسخ
#3
Photo 
معرفی و نقد بازی Call of Duty: Ghosts 1
صحنه ای را که Bane در هواپیما (ابتدای فیلم بتمن بر می خیزد) طوفان خود را شروع کرد به یاد دارید؟ صحنه ای که بسیار هیجان انگیز و در شروع فیلم درگیر کننده بود. از این صحنه ها در بازی Ghost زیاد خواهید دید. بازی که از همان شماره اول COD: MW با وارد کردن صحنه های سینماتیک، خونی تازه در رگ های این فرانچایز تزریق کرد. اما اگر بخواهیم بازی بلک آپس ۲ ساخته ی Treyarch را در نظر بگیریم، شماره حاضر یک قدم رو به عقب تلقی می شود. هر چند که داستان بازی را Stephen Gaghan دارنده جایزه اسکار به خاطر نوشتن فیلمنامه ترافیک نوشته است ولی شاید بتوان بزرگترین شکست بازی را داستان آن دانست. از این رو می توان فهمید که دنیای بازی با دنیای فیلم تفاوت ها دارد.
معرفی و نقد بازی Call of Duty: Ghosts 1
در صحنه های ابتدایی بازی، برای اولین بار متوجه می شوید که دشمن شما روسیه یا چین نیست! کشورهای جنوبی واقع در آمریکا به خاطر پیشرفت دانش خود باعث به وجود آمدن تهدیدی بزرگ برای زمین و البته آمریکا شده اند. (اسپویل حداقل)
داستان بازی ضعف های مختلفی دارد. دست کم، یکی از آنها این است که دوباره آمریکا در نقش ناجی جهان ظاهر شده است. کشور های جهان سوم، کشورهایی شیطانی و خطرناک هستند و تهدیدی جهانی محسوب می شوند. در این بین انرژی هسته ای نقطه قوت آنها و البته خطرناک ترین سلاحشان است. مقایسه داستان بازی با BO2 را می توان تقریبا قیاسی مع الفارق خواند.
گیم پلی بازی هم به تبع از داستان برای اولین بار صدمه جدی خورده است. هیچ نوع حس هیجان و سرگرم کننده ای در ایجاد جنگ های چریکی نیست. هیچ قدرت مانور خاصی برای یک بازی شوتر اول شخص (در مواجه با دشمن قوی تری) نیست. هیچ معنی در اینکه شما از سربازهای آموزش دیده و ماهر، مرگ آور تر باشید نیست. با این وجود شما هنوز هم با داشتن سلاح های مدرن تجهیز هستید! شما همانند دیگر فیلم های هالیوودی که به یک باره از فرش به عرش می رسند، کم کم تبدیل به قهرمان گروه خود می شوید.
معرفی و نقد بازی Call of Duty: Ghosts 1
در واقع بازی مثل ۳۰ دقیقه آخر فیلم های هالیوودی می ماند! البته در بخش گیم پلی، همچنان اینفینتی وارد یکی از بهترین هاست و به خوبی می داند که با ایجاد چه صحنه هایی بتواند گیم پلی بازی را پویا کند. فرمول همیشگی آنها این بار کمی دستخوش تغییرات نا به هنجار شده بود ولی آنقدر قوی است تا بتواند بازی را از تکاپو نیندازد. هنوز هم در بازی صحنه های سورپرایز کننده ای وجود دارد. تجربه جنگ با تجهیزات مختلف در مکان های مختلف خیلی هم بد نیست. البته سازندگان بازی با زیرکی تمام از المان هایی چون کنترل هواپیما و تانک استفاده کرده بودند تا دایس نتواند حرفی بزند. هر چند تجربه جنگ با لباس غواص ها در نوع خود جالب و صد البته جدید است. اما همین تغییرات نشان می دهد که اینفینیتی وارد به خوبی از این موضوع که فرمول آنها کم کم رو به زوال است، آگاه شده است.
حال وقت آن است تا به چالش بزرگ قسمت گیم پلی بازی در بخش تک نفره بپردازیم. کنترل سگ ها! سگ هایی که سر و صدای زیادی به پا کردند (و هنوز هم می کنند). در واقع همان طور که قبلا هم در تریلرها نشان داده شده بود، سگ ها می توانستند به دشمن حمله کنند، مین ها را ردیابی کنند یا به طور مستقیم به لطف دوربینی که بر روی بدن‌شان قرار گرفته، آنها را کنترل کرد (که البته این کنترل فقط در صحنه هایی خاص به شما داده می شود). گرچه این کنترل را می توان در تضاد با دیگر بازی های هم سبک دانست ولی هوش مصنوعی بازی (در برخی صحنه ها) جای تاسف بیشتری باقی می گذارد.
معرفی و نقد بازی Call of Duty: Ghosts 1
تغییر در قسمت مولتی پلیر بزرگترین دروغی است که ما از زبان سازنده بازی می شنویم. ۱۵ مپ، ۱۱ مد و تغییراتی بر اساس بازخورد های کاربران در شکل و ظاهر ورود به بازی و منو. برخی از مپ های بازی همانند قسمت سینگل هستند که کمی از جذابیت آنها می کاهد. البته تغییرات در نحوه نمایش محیط و عناصر جدید این بخش کمی تاثیر گذار هستند. مد ها هم به نوعی تغییر یافته شکل های دیگر مد ها هستند و تغییر چندانی نکرده اند. جذابترین مد بازی را می توان Statham دانست. تغییرات دیگر بخش ها خیلی کوچک و خرد هستند. در تئوری مپ های پویا، خیلی خوب به نظر می رسیدند ولی در عمل ما شاهد زدگی بازیکنان از این ویژگی هستیم.
در واقع قسمت مولتی بازی هیچ شباهتی به سینگلی که اینفینیتی وارد خلق می کند ندارد. آنها به جای تغییرات محیط و ظاهر بازی باید تغییر در هسته این بخش به وجود آورند. تغییری که بازی را در بخش مولتی از حالت سینگل پلیر خارج کند! البته بخشی از بازی که به صورت Co-op در برابر موجودات بیگانه قرار می گیرید به خودی خود جالب است. اما باز هم به دلیل پویا نبودن و عدم مهارت در توسعه بخش مولتی پلیر، این طرح هم می سوزد.
معرفی و نقد بازی Call of Duty: Ghosts 1
هیچ کس انتظار نداشت که این بازی سبک خود را کامل کند اما همه منتظر جهشی رو به جلو در خور نسل بعد بودند. برای مقایسه بتلفیلد ۴ هم بهتر از این ها عمل نکرده است. آنها فقط فرمول موفق خود را در بخش مولتی پلیر بهبود بخشیده اند. اما حداقل همان بخش مولتی کاملا رضایت بخش است. تنوع محیط و مپ ها، حضور تعداد نفرات بالا، کلاس های به‌روز تر (نسبت به Ghosts) و طراحی فیزیک بهتر که باعث شده است حداقل بازی در این بخش ها پیشرفت داشته باشد. با عرضه این نسخه می توان نشانه های کم رنگ شدن محبوبیت فرانچایز ندای وظیفه را حس کرد.
در آخر باید گفت کسانی که این بازی را در سری ندای وظیفه بازی می کنند، بسیار راضی خواهند بود به خصوص اگر کیفیت ۱۰۸۰p را با PS4 تجربه کنند. اما همراهان همیشگی ندای وظیفه این بار تاب تحمل بدون تغییر ماندن بازی را نخواهند داشت. اکتیویژن اولین فرصت خود را برای تغییری بزرگ از دست داد.
معرفی و نقد بازی Call of Duty: Ghosts 1معرفی و نقد بازی Call of Duty: Ghosts 1
پاسخ
 سپاس شده توسط aliorang ، PISHY ، ❤️zahra❤️ ، یه رهگذر ، Sara_h80
#4
گرافیک بازی فوق الاده باحاله
معرفی و نقد بازی Call of Duty: Ghosts 1
منـ دیگـر به گذشتهـ نگاهـ نمی‌کنمـ. پشیمانـ نیستمـ. منـ بهـ آیندهـ نگاهـ می‌کنمـ. همهـ چیز بهـ یکدیگر متصـلـ هستند و منـ از آنـ برایـ افشاگریـ استفادهـ میـ کنم، برایـ محافظتـ و اگر لازمـ شد ... برایـ مجازاتـ.

(Aiden Pearce)
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش معرفی و نقد بازی ها و زیرشاخه ها
  معرفی چند بازی با ژانر های مختلف برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی War Brokers
  معرفی بازی ماینکرافت
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone
  معرفی ۱۰ بازی‌ برای افزایش مهارت برنامه نویسی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان