امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی و نقد بازی Diablo III

#1
سومین نسخه از سری موفق Diablo با داستانی تاریک و حماسی، بار دیگر جهنم را روی زمین می آورد و درد و رنج را بر اهالی آن تحمیل می کند. نسخه ای که ابتدا برای PC منتشر شد و پرفروش ترین بازی سال این پلتفرم نامیده شد. پس از موفقیت های بسیار این قسمت، Blizzard تصمیم به عرضه آن روی کنسول های خانگی گرفت. شاید بتوان این تصمیم را بزرگترین انتخاب آن ها دانست. آیا درخشش DIII روی کنسول ها نیز به اندازه PC خواهد بود؟
معرفی و نقد بازی Diablo III 1

داستان

عناوین Blizzard همواره در زمینه داستان پردازی خوشنام هستند. World of WarCraft و StarCraft با توجه به سبک خود از بهترین داستان ها برخوردار هستند. سری Diablo نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس از گذشت 20 سال از شکست دیابلو، این موجود مخوف بار دیگر سعی بر تصاحب زمین و از بین بردن ساکنان آن دارد، اما اینبار او تنها نیست. شیاطینی از جهنم و اعماق تاریکی مانند (Lords of Lies) با او همراه هستند و برای رسیدن به دیابلو باید از سد چنین قدرت های بزرگی گذشت.

این موضوع توسط دکارد کین (Deckard Cain) پیش بینی شده، ولی برادرزاده او لیاه (Leah) به چنین خرافاتی اعتقاد ندارد. البته کمی برای تدبیر دیر است و هم اکنون موجودات جهنمی با ارتش های بزرگ و سهمگین خود به زمین هجوم آورده اند. از اینجا به بعد، داستان به شیوایی تمام ادامه پیدا می کند و بسیار غنی و کامل است. قهرمانان ما باید از سخت ترین موانع و دشمنان بگذرند که همگی در تکمیل ماجرا نقش دارند. شخصیت پردازی ها و خصوصیات هر فرد بسیار خوب کار شده و دیوهایی همچون بلایال (Belial) و برادرش آزمودان (Azmodan) به داستان وجهه ای جدید می دهند. از طرفی، قهرمانان ما نیز تنها نیستند و فرشته ای برای کمک به آن ها به زمین فرود می آید.
معرفی و نقد بازی Diablo III 1

گرافیک

گرافیک بازی بسیار زیبا و چشم نواز است. معمولاً بازی های نقش آفرینی ایزومتریکی، گرافیک چندان بالا و خاصی ندارند، اما Blizzard به راحتی از این موضوع رد نشده و سعی در خلق تجربه ای باور نکردنی برای بازیکنان داشته است. محیط ها متنوع و پرجزئیات هستند. وجود رودها، جنگل ها، مناطق روستایی و قلعه های مخوف، یک عنوان نقش آفرینی کامل را در اختیار بازیکنان قرار می دهد. تخریب پذیری در اکثر اشیاء موجود در محیط دیده می شود. با اینکه در چنین عناوینی سایه ها و نورپردازی آنچنان به چشم نمی آیند، اما کاملا مشخص است که در DIII بسیار دقیق و مناسب روی آن ها کار شده است.
معرفی و نقد بازی Diablo III 1

موسیقی/صداگذاری

موسیقی های DIII آنقدر حماسی و زیبا هستند که حس فضای بازی را در انسان زنده می کنند. موزیک با تغییر مکان عوض و متناسب با آن اجرا می شود. بر خلاف نقش آفرینی های دیگر که فقط در بخش های مهم برای شخصیت ها صداگذاری می کنند، Blizzard این بازی را Full Voice و با وسواس خاصی تولید کرده است. صدای بسیاری از شخصیت ها متناسب با محل زندگی آن ها، لهجه های گوناگونی دارد. صداگذاری دشمنان نیز بسیار خوب کار شده و حتی در جادوهای آن ها از افکت های بسیار خاصی برای القای هر چه بیشتر استفاده شده است. با این حال، در بعضی از مواقع، مکالمه های تکراری بین شخصیت ها کمی آزار دهنده می شوند.
معرفی و نقد بازی Diablo III 1

گیم پلی

این بخش آنچنان زیبا و کامل کار شده که به معنای واقعی کلمه، یک شاهکار است و واقعاً نمی توان گستردگی، پیچیدگی آن را توصیف کرد. در ابتدای بازی، شما موظف به انتخاب یک کلاس و یا به عبارت دیگر، یک نژاد خاص هستید که شامل Monk ،Barbarian ،Witch Doctor و Wizard می شوند. دنیای DIII فرصت ها و تله های بسیاری را برای ارتقاء و یا تخریب شما به وجود می آورد. بازی در مکان های مختلفی انجام می شود و غارها، خانه ها و مکان های بسیار زیادی را برای جستجو کردن آیتم های مورد نظر خود می توانید پیدا کنید.

پس از یافتن این آیتم ها، می توانید آن ها را بفروشید و پول بدست آوردید و یا تبدیل به مواد اولیه کرده و اسلحه و یا زره های جدید درست کنید. علاوه بر امکان استفاده از سلاح های خاص، هر کلاس دارای Skillهای خاص خود است که با افزایش Level قهرمان، انواع جدیدی به آن ها اضافه می شوند. موضوعی که کمی آزار دهنده است و باعث ناراحتی بسیاری از هواداران این سری شده، نبودن امکان ارتقای قهرمانان به صورت Manual است. Boss Fightهای این نسخه بسیار حماسی و هیجان انگیز شده اند که از آن ها می توان به Skeleton King و The Butcher اشاره کرد. برای لذت بیشتر از این عنوان، می توانید با کمک دوستان (تا 4 نفر) آن را به پایان برسانید و تجربه ای تازه را رقم بزنید.
معرفی و نقد بازی Diablo III 1

نتیجه گیری

DIII علاوه بر زنده کردن خاطرات شیرین نسخه های قبلی، تجربه ای نو و تازه را در اختیار طرفداران خود قرار داده است. با وجود کمی اشکال در بخش گیم پلی، می توان آن را بهترین نسخه این سری دانست.

معرفی و نقد بازی Diablo III 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش معرفی و نقد بازی ها و زیرشاخه ها
  معرفی چند بازی با ژانر های مختلف برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی War Brokers
  معرفی بازی ماینکرافت
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  معرفی ۱۰ بازی‌ برای افزایش مهارت برنامه نویسی
  معرفی بهترین بازی های اکشن اندروید (آفلاین)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان