امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی و نقد بازی Dead Rising 3

#1
زامبی ها از موجودات بسیار محبوب چه در سینما و چه در صنعت بازیسازی به حساب می آیند. تعداد بازی ها و فیلم هایی كه با بهره گیری از این دسته به موفقیت های بزرگی رسیده اند کم نیستند. زامبی ها وحشت، نابودی، كشتار، خون ریزی و حتی گاهی طنز در غالب عناوین آخر الزمان را به ارمغان می آورند كه هر كدام از این عناصر را می توان در یك اثر مجزا تجربه كرد. یكی از محصولات موفق در حوزه بازی های کامپیوتری، سری Dead Rising است كه به تنهایی دارای تمامی عناصر مذكور زامبی ها در نسخه های مختلف خود است.
معرفی و نقد بازی Dead Rising 3 1
این سری برای اولین بار در سال 2006 با عرضه انحصاری برای Xbox 360 مطرح شده و توانست به یكی دیگر از نام های محبوب در سری بازی های زامبی محور تبدیل شود. هر آنچه از نسخه اول این بازی بدست آمد، خوشایند ناشر ژاپنی بوده و موفقیت های تجاری كسب شده باعث شد تا در فاصله ای چند ساله، قسمت دوم این بازی، اینبار به صورت مولتی پلتفرمی راهی بازار شود. دومین جهش مردگان همچنان سیر صعودی را طی كرد و توانست زمینه را برای عرضه نسخه های بعدی هموار كند. پس از انتشار یك نسخه فرعی نسبتاً موفق دیگر در نسل هفتم، حال نوبت به Dead Rising 3‌ رسیده كه برای نسل آینده در نظر گرفته شده است. این نسخه با هدف بازگشت به اصالت خویش، راهی خانه اصلی خود و كنسول جدید Microsoft شده است.
معرفی و نقد بازی Dead Rising 3 1
طبق آخرین ادعاهای به گوش رسیده توسط استودیوی Capcom Vancouver، عنوان شده كه ابتدا قرار بوده DR3 در همین نسل به صورت انحصاری برای X360 عرضه شود، اما وسعت و پتانسیل بالای موجود برای تبدیل شدن به یك عنوان انحصاری كامل در حد و اندازه های نسل بعد باعث شد تا در نهایت Xbox One به عنوان پلتفرم این بازی انتخاب شود. نسخه های قبلی از این سری اكثراً عناصر الزامی برای یك عنوان لذت بخش را با خود به همراه داشتند، اما همواره كمبود خط داستانی منسجم و پیچیده از موارد قابل بحث این مجموعه بوده است. DR3‌ با شعارهای بسیاری در راستای پیشرفت در ابعاد بزرگ، قرار است راهی بازار شود كه وجود خط داستانی غنی تر و به قول معروف، سینمایی یكی از مشخصه های آن خواهد بود.
معرفی و نقد بازی Dead Rising 3 1
داستانی كه هم می توان آن را پایانی بر سه گانه اصلی دانست و هم به آن به عنوان یك داستان كاملاً جدید و متفاوت نگاه كرد. وجود شخصیت های اصلی نسخه های قبلی و یكسری ارتباط داستانی دیگر باعث می شود تا DR3 را حسن ختامی بر این سری بنامیم. سناریوی DR3 وقایع مربوط به 10 سال پس از نسخه دوم را در شهر Los Perdidos به طور كامل شرح می دهد. شخصیت اصلی برخاسته از بطن مردم، یك شهروند عادی و یك تعمیركار اتومبیل به نام نیک راموس (Nick Ramos) است كه به نظر می رسد بیش از قهرمانان قبلی به کشتار زامبی ها علاقه نشان می دهد.
معرفی و نقد بازی Dead Rising 3 1
این شهر همچون Fortune City به ویروس و بیماری ناشناخته ای گرفتار شده و مردم آن همگی به موجودات جهش یافته یا به اصطلاح زامبی تبدیل شده اند. اكنون مدتی از شیوع بیماری گذشته و تمام بازماندگان، شهر را ترك كرده اند و قرار است برای جلوگیری از انتقال ویروس، ساعاتی دیگر بمباران هوایی توسط نیروهای دولتی صورت گیرد. اینچنین می شود كه نیک برای نجات جان خود، راهی جز خروج از شهر در زمانی محدود ندارد. آن هم شهری كه سرتاسر آن مملو از موجودات خونخوار است و به نوعی خارج شدن از آن یك امر محال محسوب می شود.

DR3‌ با نگارش جدید موتور قدرتمند Forge Engine ساخته می شود كه قدرت عجیبی در به تصویر كشیدن صحنه های شلوغ و پرجزئیات از آن شاهد بوده ایم. تمامی نسخه های اصلی و فرعی این سری دارای محیط های بزرگ و پرجزئیات بوده اند كه سیل عظیمی از زامبی ها از هر نقطه ای در آن دیده می شدند. هر آنچه از قابلیت های نسخه های قبلی گفته شد، در DR3 در حد و اندازه های بسیار بزرگ تر دیده می شود كه در نوع خود بی نظیر به نظر می رسد. در دموی پخش شده از گیم پلی بازی در خلال كنفرانس E3 امسال Microsoft، شاهد آن بودیم كه زامبی ها دسته دسته و به صورت گروه های چند هزار نفری به سوی شخصیت اصلی هجوم می آوردند و این تازه بخشی از شهر بود كه در حوزه دید قرار داشت.
معرفی و نقد بازی Dead Rising 3 1
تقریباً تمامی نقاط شهر همین وضعیت را خواهند داشت، حتی اگر در طول بازی از آن مناطق گذر نكنید. به جرأت می توان گفت که از در و دیوار محیط زامبی می جوشد و مناطق امن و بی دردسر را تنها در سقف خانه ها و اتومبیل ها خواهید یافت! در كنار محیط های خارجی، بخش های داخلی ساختمان ها و خانه ها نیز از همین قائده پیروی خواهند كرد و باید اعتراف كرد که حتی یك لحظه هم از شر زامبی ها در امان نخواهید بود. گیم پلی و ساختار بازی عالی به نظر می رسد. ساختمان های چوبی و دیوارها با ضربه های ضعیف و قوی فرو ریخته و از پس آن صحنه های حیرت آوری دیده خواهند شد. امكان استفاده از هر گونه وسیله ای به عنوان سلاح در بازی وجود دارد و همچون گذشته سیستم تركیب سلاح های گرم و سرد با یكدیگر از مشخصه های مهم گیم پلی خواهد بود. یكی از بخش های لذت بخش نسخه های قبلی، استفاده از وسایل نقلیه و عبور از میان دسته زامبی ها بوده كه در DR3 نیز به شكلی جذاب تر دیده می شود.

با این روش می توان مسافت های طولانی را پیمود و از خود اتومبیل به عنوان سلاح كشتار جمعی علیه زامبی ها استفاده كرد. در بین مسیر، دشمنان می توانند به بدنه ماشین چسبیده و آن را منحرف و حتی واژگون كنند. المان های پلتفرمینگ از عناصر اصلی گیم پلی در DR3 محسوب می شوند كه با استفاده از آن ها می توان به مكان های تقریباً امنی همچون سقف خانه ها نقل مكان كنید و از بالا راه خود را ادامه دهید. از نظر گرافیكی برای قضاوت كمی زود است، اما صحنه های پرجزئیات و فیزیك تفكیك و تخریب پذیر بازی در اولین نمایش ها كاملاً محسوس به نظر می رسید و طراحی زامبی ها و تنوع آن ها در سطح خوبی قرار داشت. پیش بینی می شود که در آینده، پیشرفت های بسیاری در این زمینه صورت بگیرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش معرفی و نقد بازی ها و زیرشاخه ها
  معرفی چند بازی با ژانر های مختلف برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی War Brokers
  معرفی بازی ماینکرافت
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  معرفی ۱۰ بازی‌ برای افزایش مهارت برنامه نویسی
  معرفی بهترین بازی های اکشن اندروید (آفلاین)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان