انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: شبهه :در سایتها نامه ای پیدا شده که بین یزگرد و عمر رد و بدل شده که گفته میشه در موزه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
شبهه :در سایتها نامه ای پیدا شده که بین یزگرد و عمر رد و بدل شده که گفته میشه در موزه لندن هست!

با سلام

اول از همه سند و مدرک نامه هست که جعلی بودن از اون میباره ، گفته میشه در موزه لندن نگهداری میشه که البته حرف زدن و مخصوصا" دروغ گفتن هیچ مالیاتی نداره . در سایتهای معتبری مثل سایت مربوط به موزه لندن و یا دانشنامه بریتانیا و ... هم اگه بگردید اثری از این نامه پیدا نمیکنید .

هرچند موضوعاتی مثل تنفر از اعراب ، ساخته همین استعمار پیر هست که از اختلاف عرب و ایرانی منافع بسیاری نصیبش میشه که البته تا حدی هم موفق بوده .

متنی که بیشتر شبیه به گافهایی پـــی در پـــی هست تا نامه ای تاثیر گذار و آن هم از سوی یزدگرد. نامه ای پر از توحین و ناسزا از کسی که در همین نامه ادعای گفتار نیک داره .

در یک جا گفته میشه که افسوس که ارتش ما از ارتش تو شکست خورده و در جای دیگه اومده که ازت میخوام تا به شهرها و آبادی های متمدن ما حمله نکنی و نزدیک نشی .!

واژه هایی که در این متن به کار رفته از اون دست واژه هایی هست که گاهی بعضی از مردم کوچه و بازار درباره اعراب به کار میبرن ، مثل بیابان گرد و سوسمار خور و ... .
واژه هایی هم هست مثل پست و مزخرف و سگ شکاری و مردک و ... که از سوی فردی که مدعی گفتار نیک کردار نیک و پندار نیک هست به اعراب نسبت داده میشه .


در بعضی جاها از واژه های ژورنالیستی و گاها" دیپلماتیک استفاده میشه و اگر تمام تاریخ رو زیر و رو کنیم فقط در این متن میتونیم همچین واژه هایی پیدا کنیم : مثلا" جمله " چه کسی مسئول این همه فجایع هست" و یا " ما تمام این اعمال شیطانی را محکوم میکنیم" و ...

نامه عمر رو بدون بسم الله آغاز کرده که جای تعجب دارد یا در یه جا گفته با من بیعت کن که گویا منظورش این بوده که مسلمان بشو و یادش رفته اینو بگه.

البته این نامه نیاز به نقد ندارد چون حتی در وجود این نامه شک و شبهه نهفته اما از اونجایی که ممکنه بعضی از بخشهای نامه یزدگرد ، حرف دل خیلیا باشه ، شاید نیاز باشه که توضیحاتی داد.
در ضمن این پست وبلاگ دلیل بر این نمیشه که همه ی اعراب انسانهایی موجه و تایید شده هستن که البته این طور نیست ، همین اعراب بودن که در طول تاریخ بلاها و مصیبتهای زیادی رو بر مسلمانان واقعی رقم زدن ، از به شهادت رساندن ائمه در 1400 سال پیش تا هم پیمانی با دشمنان اسلام در عصر حاضر .
همینطور نمیشه تایید یا تکذیب کرد که بین عمر و یزدگرد نامه ای رد و بدل شده یا نه اما متنی به این شکل اون هم برای اولین بار از اینترنت و اون هم بی هیچ سند و مدرک جای شگفت و البته خنده داره.
در ضمن کسانی که تمام افتخارشان به ایران و ایرانی ، مربوط به تاریخ و امپراطوری ایران هست ، معمولا" منظورشان زمان هخامنشیان و کوروش بزرگ هست نه ساسانیان که هم حکومت ضعیف بود و هم مردم ناراضی بودن.



موفق باشید