امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شبهه :در سایتها نامه ای پیدا شده که بین یزگرد و عمر رد و بدل شده که گفته میشه در موزه

#1
شبهه :در سایتها نامه ای پیدا شده که بین یزگرد و عمر رد و بدل شده که گفته میشه در موزه لندن هست!

با سلام

اول از همه سند و مدرک نامه هست که جعلی بودن از اون میباره ، گفته میشه در موزه لندن نگهداری میشه که البته حرف زدن و مخصوصا" دروغ گفتن هیچ مالیاتی نداره . در سایتهای معتبری مثل سایت مربوط به موزه لندن و یا دانشنامه بریتانیا و ... هم اگه بگردید اثری از این نامه پیدا نمیکنید .

هرچند موضوعاتی مثل تنفر از اعراب ، ساخته همین استعمار پیر هست که از اختلاف عرب و ایرانی منافع بسیاری نصیبش میشه که البته تا حدی هم موفق بوده .

متنی که بیشتر شبیه به گافهایی پـــی در پـــی هست تا نامه ای تاثیر گذار و آن هم از سوی یزدگرد. نامه ای پر از توحین و ناسزا از کسی که در همین نامه ادعای گفتار نیک داره .

در یک جا گفته میشه که افسوس که ارتش ما از ارتش تو شکست خورده و در جای دیگه اومده که ازت میخوام تا به شهرها و آبادی های متمدن ما حمله نکنی و نزدیک نشی .!

واژه هایی که در این متن به کار رفته از اون دست واژه هایی هست که گاهی بعضی از مردم کوچه و بازار درباره اعراب به کار میبرن ، مثل بیابان گرد و سوسمار خور و ... .
واژه هایی هم هست مثل پست و مزخرف و سگ شکاری و مردک و ... که از سوی فردی که مدعی گفتار نیک کردار نیک و پندار نیک هست به اعراب نسبت داده میشه .


در بعضی جاها از واژه های ژورنالیستی و گاها" دیپلماتیک استفاده میشه و اگر تمام تاریخ رو زیر و رو کنیم فقط در این متن میتونیم همچین واژه هایی پیدا کنیم : مثلا" جمله " چه کسی مسئول این همه فجایع هست" و یا " ما تمام این اعمال شیطانی را محکوم میکنیم" و ...

نامه عمر رو بدون بسم الله آغاز کرده که جای تعجب دارد یا در یه جا گفته با من بیعت کن که گویا منظورش این بوده که مسلمان بشو و یادش رفته اینو بگه.

البته این نامه نیاز به نقد ندارد چون حتی در وجود این نامه شک و شبهه نهفته اما از اونجایی که ممکنه بعضی از بخشهای نامه یزدگرد ، حرف دل خیلیا باشه ، شاید نیاز باشه که توضیحاتی داد.
در ضمن این پست وبلاگ دلیل بر این نمیشه که همه ی اعراب انسانهایی موجه و تایید شده هستن که البته این طور نیست ، همین اعراب بودن که در طول تاریخ بلاها و مصیبتهای زیادی رو بر مسلمانان واقعی رقم زدن ، از به شهادت رساندن ائمه در 1400 سال پیش تا هم پیمانی با دشمنان اسلام در عصر حاضر .
همینطور نمیشه تایید یا تکذیب کرد که بین عمر و یزدگرد نامه ای رد و بدل شده یا نه اما متنی به این شکل اون هم برای اولین بار از اینترنت و اون هم بی هیچ سند و مدرک جای شگفت و البته خنده داره.
در ضمن کسانی که تمام افتخارشان به ایران و ایرانی ، مربوط به تاریخ و امپراطوری ایران هست ، معمولا" منظورشان زمان هخامنشیان و کوروش بزرگ هست نه ساسانیان که هم حکومت ضعیف بود و هم مردم ناراضی بودن.



موفق باشید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معبود من! (مناجات نامه)
  من طرفم را پیدا کرده ام
Star چه کسی گفته تماشای فوتبال برای زنان حرام است؟/حضور زنان در ورزشگاه اشکالی ندارد
Star به حج برویم یا به فقرا کمک کنیم / پاسخ به یک شبهه قدیمی
  زندگی نامه مختصری از حضرت خدیجه (س)
  چگونه میتوان بصیرت پیدا کرد؟
  نام این شخص رو میشه انسان گذاشت؟؟
  پاسخ به ۱۰ سوال کلیدی از دینداران (شبهه)
Heart اگر عمري گنه كردي مشو نوميد از رحمت....تو توبه نامه را بنويس امضا كردنش با من
  نامه حضرت امام زمان به شیخ مفید که نصیحت های ایشان به ما است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان