انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: × داعـش ×
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
هیولان
× داعـش × 24
«آدام زوبین» مقام ارشد ضد تروریسم در وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که داعش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار نفت قاچاق فروخته و همچنین یک میلیارد دلار از حساب‌های بانکی در عراق و سوریه غارت کرده است.
 یک مقام ارشد در وزارت خزانه‌داری آمریکا بر درآمد هنگفت داعش از غارت حساب‌های بانکی در عراق و سوریه و همچنین فروش نفت قاچاق تاکید کرد.

در حالی که انتشار خبرها در رسانه‌های بین‌المللی درباره تبادلات نفتی داعش با ترکیه ادامه دارد، یک مقام ارشد آمریکایی آماری از میزان فروش نقت توسط تروریست‌های داعشی منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام ارشد ضد تروریسم در وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که داعش حدود یک میلیارد دلار از حساب‌های بانکی در عراق و سوریه را غارت کرده است.

«آدام زوبین» همچنین تصریح کرد: «داعش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از محل فروش نفت در بازارهای سیاه بدست آورده است و میلیون‌ها دلار دیگر هم از افرادی که تحت کنترل آن است، اخاذی کرده است».
× داعـش × 24
گروه تروریستی داعش که اخباری مبنی بر تحرکات وسیع او در لیبی خصوصا شهر سرت این کشور منتشر شد در اقدامی جدید در شهر مصراته این کشور امارت اسلامی اعلام کرد.
شبکه المیادین با اعلام این خبر در پایگاه اینترنتی خود نوشت: گروه تروریستی داعش شهر مصراته در غرب طرابلس را امارت اسلامی اعلام کرد.

برپایه این گزارش، عناصری از دایره اموزش این گروهک تروریستی بلافاصله در دانشگاه شهر مصراته حاضر شدند و اقدامم به ارائه مباحث ایدئولوژیک خود برای دانشجویان کردند.

داعش که شهر مصراته را چند روز پیش به اشغال خود در آورده بود بلافاصله پس از اعلام امارت اسلامی بر روی این شهر قوانین خاص خود که در استان الرقه سوریه به اجرا درآورد در این شهر حاکم کرد.

مصراته این روزها بارها شاهد رژه عناصر تروریستی گروهک داعش و برافراشته شدن پرچم های سیاه این گروهک تروریستی است.

المیادین نوشت: اقدام داعش در گسترش حوذه نفوذ خود در لیبی در حالی صورت میگیرد که گروههای سیاسی لیبی ذیل تلاش های سازمان ملل متحد به دنیاب توافق نهایی برسر آینده و سرنوشت لیبی بودند.

شهر مِصراته مرکز استان مصراته بر کرانه غربی خلیج سیدرا در کشور لیبی قرار گرفته‌است.

فاصله شهر مصراته تا طرابلس، پایتخت لیبی 200 کیلومتر است و مصراته با جمعیت 550 هزار نفری ومساحتی بالغ بر 2770 کیلومتر مربع سومین شهر لیبی بشمار می‌آید.

حضور داعش در لیبی نگرانی ها نسبت به امتداد فعالیت این گروهک تروریستی و پیوند با گروهک تروریستی بوکوحرام در نیجریه را افزایش داده است.
× داعـش × 24
این گروه از شبکه های اجتماعی برای انتشار صحنه های هولناک کشتار جمعی و گردن زدن افراد به ویژه چند گروگان غربی در سال گذشته استفاده می کند.
فرانس پرس نوشت: گروه تروریستی داعش برای ماندن در صدر اخبار رسانه‌ها به رغم فشار نظامی فزاینده‌ای که در سوریه و عراق متحمل می شود، مدام مرزهای وحشت را فراتر می برد و حد و مرزی برای وحشی‌گیری قائل نیست.

 سازمان ملل متحد این گروه را از زمانی که در مناطقی تحت تصرف خود در سوریه و عراق «خلافت» اعلام کرد بارها به جنایت علیه بشر متهم کرده است.

داعش انتشار ویدیوهای مرگبار هولناک را به سلاح اصلی خود برای تبلیغات تبدیل کرده است.

این گروه از شبکه های اجتماعی برای انتشار صحنه های هولناک کشتار جمعی و گردن زدن افراد به ویژه چند گروگان غربی در سال گذشته استفاده می کند.

این گروه تاکنون از طرحی استفاده می کرد که صحنه نخست آن به یک جلاد چاقو به دست و صحنه دوم سر بریده یک قربانی مربوط می شد اما روز سه شنبه ویدیوی کامل سر بریدن چند « جاسوس » را در عراق به نمایش گذاشت.

باراک اوباما رئیس جمهور عراق ماه نوامبر داعش را یک « گروه تروریستی » توصیف کرد که از شبکه های اجتماعی به خوبی استفاده می کند.

میا بلوم استاد جورجیا استیت یونیورسیتی اعلام کرد آنها به شیوه های کاملا بیمار گونه متوسل می شوند چون «فکر می کنند که مردم خسته می شوند و آنها همیشه مورد توجه خواهند بود .»

از جمله اقدامات بیرحمانه آنها می توان به سوزاندن زندانیان در داخل قفس و بستن افراد به دو خودرویی اشاره کرد که در دو جهت مخالف حرکت می کنند. داعش همچنین زندانی ها را با منفجر کردن ستون های شهر باستانی تدمر ( پالمیر ) اعدام می کند.

به علاوه این گروه مسئولیت حملات بزرگی را که در خارج روی داده است، از جمله حملات پاریس (‌13 نوامبر با 130 کشته ) و منفجر کردن هواپیمای مسافربری روسیه در آسمان مصر ( 31 اکتبر با 224 کشته ) به عهده گرفته است.

بلوم با اشاره به بازی کامپیوتری « کال آو دیوتی » گفت: « این ویدئوهای خشونت آمیز برای افرادی جذابیت دارد که می خواهند « کال آو دیوتی » واقعی را شاهد باشند. افرادی که در گذشته خشونت را تجربه کرده اند می خواهند آن را باز تولید کنند .»

داعش همچنین اوایل دسامبر در یک سناریو که از یک بازی رایانه ای الهام گرفته بود تصاویر کودک سربازانی را منتشر کرد که بین آوارهای یک قلعه در حال جستجوی زندانیانی هستند که کشته اند.
استفاده از کودکان با اهداف تبلیغاتی همچنین شیوه ای برای نشان دادن حراج ترور است.

میا بلوم گفت:‌ « کودکان از ناظران خشونت به عامل آن تبدیل می شوند و این بی سابقه است .»
کارشناس دیگری چارلی وینتر اعلام کرد داعش از این «خشونت افراطی» برای جلب توجه طرفداران خود و به وحشت انداختن مخالفان و همچنین رساندن پیام خود به همه جهان استفاده می کند .»

این کارشناس که اقدامات داعشی ها را در اینترنت پیگیری می کند خاطر نشان کرد تبلیغات این گروه انتشار تصاویر خشونت آمیز و معرفی «خلافت» به عنوان یک آرمانشهر اسلامی» را شامل می شود.

به گفته وی، «ویدیوهایی که بیشترین تاثیر را دارند ویدئوهایی هستند که شیوه های جدید کشتن را به نمایش می گذارند. داعش در ماه های اخیر نوع جدید خشونت را با کشاندن قربانیان پشت یک خودرو تا مرگ آنها، غرق کردن و سوزاندن به نمایش گذاشته است.»

این کارشناس افزود: « داعش به اندازه ای گردن زدن افراد را عادی انجام می دهد که دیگر افراد از دیدن آنها تعجب نمی کنند .»

این تشدید خشونت را می توان با تشدید فشار نظامی مرتبط دانست که این گروه در عراق و سوریه تحمل می کند و همچنین از عزمی برای قدرتمند نشان دادن خود به رغم کاهش اقدامات رسانه ای حکایت دارد.

آرون زلین پژوهشگر مرکز بین المللی مطالعات افراطی گری و خشونت سیاسی این دیدگاه را تایید می کند که آثار رسانه ای داعش در ماه های اخیر در نتیجه چند شکست نظامی در سوریه و عراق کاهش یافته است.

فعالیت های رسانه ای داعش بعد از خشونت های ماه مه این گروه در تدمر و الرمادی عراق به اوج خود رسیده بود.

به گفته زلین، 3762 اثر بین ماه های ژوئن و اوت منتشر شد اما تعداد آنها بین ماه های سپتامبر و نوامبر به 2750 کاهش یافت. این کاهش همچنین احتمال دارد با کشته شدن مقامات رسانه ای داعش در حملات ائتلاف بین المللی ضد داعش مرتبط باشد.

از جمله آنها می توان به جنید حسین شخصیت مهم داعش در توییتر و محمد اموازی معروف به جان جهادی اشاره کرد که اغلب در ویدیوهای مربوط به گروگان های غربی قبل از اعدام شدن آنها ظاهر می شدند.
اقدامات و تهدیدات داعش برای مردم اروپا همچنان ادامه دارد و اینبار نوبت به کشور سوئد رسیده است.
 اعضای گروهک تروریستی داعش کمپینی برای ایجاد موج وحشت در کشور سوئد به راه انداختند.

اعضای این گروهک که هنوز شناسایی نشده اند با ارسال نامه هایی مبنی بر تهدید غیرنظامیان کشور سوئد به مرگ در صورتی که به اسلام روی نیاورند موجی از ترس در بین افراد به راه انداخته اند.
 
× داعـش × 24

اعضای داعش نامه هایی با این مضمون را به صورت تصادفی به درب منازل افراد مختلف در شهر های مخلف سوئد از جمله استکهلم پایتخت این کشور ارسال کرده است: درصورتی که به موارد یاد شده در این نامه عمل نکنید به طور قطع کشته خواهید شد؛ 1. گرویدن به دین اسلام 2. پرداخت جزیه(مالیات مذهبی) 3.در صورت بی توجهی به موارد ذکر شده کشته خواهید شد.
 
× داعـش × 24

تصویر مبهمی از فردی که ادعا می شود یکی از پخش کنندگان نامه های تهدید آمیز بین غیرنظامیان سوئد است در فیس بوک منتشر شده است و پلیس سوئد همچنان در پی شناسایی و دستگیری عوامل ایجاد وحشت در بین مردم این کشور هستند.
داعش، چیزی جز "خود حق پنداری مطلق و دگر‌ناحق شماری محض" نیست و این اندیشه، در بسترهای مختلف، نتایج گوناگون می زاید: یک جا سر می بُرد ، جای دیگر، سرمایه می بَرد و دگر جا، حق می خورد و البته همه جا، نفرت می پراکند.
 ابتدا به این تصویر نگاه کنید:
× داعـش × 24
  این، عکسی است که تروریست های داعش در سایت های خودشان منتشر کرده اند. تصویر، حملات اخیر آنها به فرودگاه "دیر الزور" در سوریه را نشان می دهد.
 
  مهم تر از عکس اما ، جمله ای است که زیر این عکس و بقیه عکس های مشابه نوشته اند: "به آتش کشیدن مرتدها توسط موحدین".

  این جمله ، جانمایه جنایت هایی است که در چند سال اخیر توسط داعش انجام می شود: مرزبندی انسان ها به "مرتدهایی که باید به آتش کشیده شوند" و "موحدینی که لابد به بهشت می روند."

  تعریف مرتد نیز کاملاً آشکار است: هر که با ما نیست، مرتد است؛ همین!

داعشی ها ، حتی تروریست های دیگر مانند اعضا و رهبران جبهه النصره - وابسته به القاعده - را نیز مرتد می دانند چرا که حاضر نشده اند با خلیفه خود خوانده بغدادی بیعت کنند.

  در تعریف آنها، موحدین نیز کاملاً شناخته شده اند: خلیفه بغدادی و هر که چشم و گوش بسته از او اطاعت کند و دیگر هیچ کس!

  مرزبندی هایی که ژنتیک آنها ، "خود حق پنداری مطلق و دگر‌ناحق شماری محض" است، نه در میان قبیله داعش که در بسیاری دیگر از نقاط دنیا و تاریخ نیز رایج بوده و هست.

  این ژن، به طرز آشکاری در ایران امروز نیز وجود دارد و قبیله ای از سیاسیون داخلی، به طور جدی معتقدند که خودشان "حق مطلق، تنها دلسوزان انقلاب، دارای اندیشه برتر، تنها مسلمانان واقعی، تنها انسان های دارای بصیرت و ..." هستند و بقیه، چیزی نیستند جز گروهی "فتنه گر، ستون پنجم، خائن، فریب خورده، نادان، آب به آسیاب دشمن ریز، وابسته به بیگانگان، مزدور، قلم به دست رسانه های زنجیره ای،سلطنت طلب، لامذهب، مواجب بگیر سوروس و شاه عربستان و ... " .

  فقط کافی است یکی از روزنامه های معرّف این جریان خودشیفته را بگشایید و ببینید که آیا زیر نویس عکس های داعش، به زبان فارسی و با ادبیاتی مشابه و البته متنوع تر از آن، هر روز در ادبیات این جریان، تکرار نمی شود؟

  داعش، چیزی جز "خود حق پنداری مطلق و دگر‌ناحق شماری محض" نیست و این اندیشه، در بسترهای مختلف، نتایج گوناگون می زاید: یک جا سر می بُرد ، جای دیگر، سرمایه می بَرد و دگر جا، حق می خورد و البته همه جا، نفرت می پراکند.
× داعـش × 24
منابع آگاه در وزارت دادگستری ایتالیا اعلام کردند آندرئا اورلاندو ، وزیر دادگستری این کشور، پنجشنبه نامه تهدید آمیزی از داعش به زبان عربی دریافت کرد که حاوی دو گلوله کلاشنیکف بود.
به نوشته رسانه های ایتالیایی ،‌در این نامه نوشته شده است :«ما به رم خواهیم آْمد و سر تو را قطع خواهیم کرد.»

بنابراعلام این منبع ،‌ این نامه به آدرس وزارتخانه ارسال شده است و این آدرس به زبان انگلیسی در داخل بر روی پاکت نامه نوشته شده است . این نامه ظاهرا از فرودگاه فیومیچینو عبور کرده است اما مشخص نیست که از خارج ارسال شده باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم ،‌دادستانی ایتالیا در این خصوص تحقیقی را آغاز کرده است .

ایتالیا که از آن غالبا به عنوان هدف تبلیغاتی داعش نام برده می شود ، سطح هشدار خود را پس از حملات سیزده نوامبر در پاریس بالا برد هرچند مقامات اطمینان می دهند از تهدیدهای خاصی در این شبه جزیره اطلاعی ندارند.
با نزدیک شدن به پایان سال 2015 به دلیل تشدید تلاش‌های جهانی علیه گروه تروریستی داعش، این گروه کنترل تعداد زیادی از شهرها و مناطق تحت تصرف خود را از دست داده اما هنوز مساحت قابل توجهی از خاک عراق و سوریه را برای خود حفظ کرده است.
× داعـش × 24
شبکه خبری اسکای نیوز عربی مهمترین شهرهایی که داعش در حال حاضر در سوریه و عراق تحت کنترل دارد و نیز شهرهایی که در آن‌ها درگیری‌هایی با هدف بازپس‌گیری‌شان در جریان است، مانند شهر رمادی در استان الانبار عراق را ذکر کرده است.

رمادی: شهری سنی نشین در فاصله 100 کیلومتری غرب بغداد که بزرگترین شهر استان الانبار و مرکز این استان است. استان الانبار در همسایگی سوریه، اردن، و عربستان قرار دارد.

داعش در 17 مه 2015 با حملاتی گسترده و پس از عقب نشینی ناگهانی نیروهای عراقی از رمادی، کنترل این شهر را به دست گرفت. نیروهای عراقی در هشتم دسامبر با کمک حملات هوایی ائتلاف توانستند محله مهمی از این شهر را پس بگیرند و بیست و دوم همین ماه موفق شدند به مرکز شهر برسند. درگیری‌ها در رمادی هم‌اکنون به شدت ادامه دارد.

تکریت: این شهر که بیشتر ساکنان آن از اهل تسنن هستند و زادگاه صدام محسوب می‌شود در فاصله 160 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد. نیروهای عراقی در مارس گذشته در یک عملیات نظامی گسترده علیه داعش توانستند کنترل این شهر را که از حدود 10 ماه قبل در دست داعش بود به دست بگیرند.

مهاجرت بیشتر ساکنان تکریت که تعدادشان به 200 هزار تن می‌رسد و خالی ماندن شهر از غیر نظامیان عامل مهمی در پیروزی این عملیات بود.

سنجار: نیروهای پیشمرگ در 13 نوامبر با حمایت نیروهای هوایی ائتلاف ضد داعش توانستند کنترل این شهر را به دست گرفته و مسیر استراتژیکی افراطی‌ها برای رفت و آمد به سوریه و عراق استفاده می‌کردند را مسدود کنند.

داعش در اوت 2014 کنترل شهر سنجار را به دست گرفته و جنایات وحشتناکی در حق اقلیت ایزدی که بیشتر ساکنان این شهر را تشکیل می‌دادند، مرتکب شد.

موصل: دومی شهر بزرگ عراق که در فاصله 350 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد و مرکز استان نینواست. این شهر در 10 ژوئن 2014 به کنترل داعش درآمد. پیش از نفوذ داعش، تعداد ساکنان این شهر به حدود دو میلیون تن می‌رسید اما پس از ورود داعش به شهر صدها هزار تن از ساکنان از این شهر مهاجرت کردند.

موصل بزرگترین شهری است که داعش تاکنون توانسته تصرف کند. در جریان تصرف موصل سلاح و تجهیزات نظامی زیادی در کنار میلیون‌ها دلار پول نقد به تصرف داعش درآمد که قدرت این گروه تروریستی را چند برابر کرد. این شهر هنوز در تصرف کامل داعش است.

رقه: شهری با حدود 300 هزار سکنه که از ژانویه 2014 تاکنون پایگاه اصلی داعش در سوریه است و مرکز خلافت خودخوانده این گروه در سوریه محسوب می‌شود.

این شهر یکی از اهداف اصلی نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا و دولت سوریه و نیز جنگنده‌های روسیه است. حملات هوایی علیه رقه از زمانی که داعش مسئولیت حملات تروریستی پاریس در 13 نوامبر گذشته و نیز انفجار هواپیمای روسی در 31 نوامبر در شرم الشیخ را برعهده گرفته، چندین برابر شده است.

پالمیرا (تدمر): شهری باستانی که دروازه شامات محسوب می‌شود و در فاصله 205 کیلومتری شرق دمشق قرار دارد. داعش در 21 مه 2015 کنترل آن را به دست گرفت.

از آن زمان تاکنون داعش بسیاری از آثار تاریخی بسیار نفیس این شهر را که در لیست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده بودند، نابود کرده است.

کوبانی (عین العرب): شهری کردنشین در شمال سوریه و در مرز این کشور با ترکیه که به نماد مبارزه با داعش تبدیل شده است. داعش که برای تصرف این شهر عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده بود در 26 ژانویه 2015 پس از بیش از چهار ماه درگیری‌ بسیار شدید با نیروهای کرد که از حمایت هوایی ائتلاف برخوردار بودند، از این شهر بیرون رانده شد. بسیاری از فرماندهان داعش در جنگ‌های جاری در این شهر کوچک کشته شدند.

کوبانی یکی از سه کانتون خودمختار کردها در شمال سوریه است که پس از آغاز بحران این کشور، به شکل یک حکومت خودگردان اداره می‌شود.

تل ابیض: شهری کردنشین در شمال سوریه و در همسایگی ترکیه که نیروهای کرد در 16 ژوئن 2015 توانستند آن را پس بگیرند.

پیش از آغاز درگیری‌ها در مارس 2011 تعداد ساکنان این شهر به 130 هزار تن می‌رسید. این شهر یکی از شهرهای اصلی امدادرسانی به داعش در رقه و یکی از دو منطقه عبوری در مرز با ترکیه برای قاچاق اسلحه و شبه نظامیان داعش محسوب می‌شد که با تصرف آن توسط کردها این امکان دیگر از داعش گرفته شد.

با آغاز روند نزولی داعش و تشدید تلاش‌های جهانی برای نابودی این گروه، پیش‌بینی می‌شود در سال 2016 مناطق بیشتری از تصرف داعش خارج شود و این گروه اگر به طور کامل از میان برداشته نشود دست کم به شکل نیرویی پراکنده و بدون در اختیار داشتن سرزمینی خاص تبدیل شود.
 
× داعـش × 24

«بوهمام بویضانی» به عنوان جانشین سرکرده معدوم جیش‌الاسلام تعیین شد.

  پس از آنکه امروز در حملات جنگنده‌های روس به مواضع شبه نظامیان در ریف دمشق، زهران علوش سرکرده گروهک جیش الاسلام کشته شد، «بوهمام بویضانی» به عنوان جانشین سرکرده جیش‌الاسلام تعیین شد.

امروز زهران علوش سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام از گروه‌های مسلح فعال در سوریه در حومه دمشق درحالی که با تعدادی از رهبران ارشد این گروهک و دیگر فرماندهان تروریست از جمله سرکردگان گروه احرار شام و گردان الرحمن در مقرشان درحال جلسه بودند، کشته شد.

مقر تروریست‌ها امروز با اصابت 8 موشک هوا به زمین منهدم شد و همه تروریست‌های حاضر در این مقر کشته شدند.

 
× داعـش × 24

یک دادگاه نظامی در روسیه در چارچوب بررسی پرونده تیمی از زنان داغستانی متهم به حمایت مالی از گروهک تروریستی داعش از طریق تولید صابون، دو دختر را به اتهام حمایت از تروریسم به زندان محکوم کرد.

 سخنگوی دادگاه منطقه نظامی مسکو، اعلام کرد: ایلینا ارشاهانوف و سعیده خالق اف، به اتهام ارسال مبالغی به یک صندوق متعلق به گروهک تروریستی داعش به ترتیب به پنج سال و سه ماه، و پنج سال و شش ماه زندان محکوم شدند.

سایت روسیا الیوم در این باره نوشت: تحقیقات درباره این پرونده در سال 2014 و پس از آن آغاز شد که سازمان امنیت فدرال روسیه، مانع ارسال مبلغ 45 هزار روبل روسیه از طرف سعیده خالق اوف دانشجوی پزشکی دانشگاه آستاراخان، به حساب افراطیون شد.

روزنامه "کومرسانت" در این باره نوشت منابعی در کمیته تحقیق اعلام کردند متهمان این پرونده تا این لحظه، چهار دختر جوان داغستانی الاصل هستند که از آن جمله می توان به داریا اتسانکف دانشجوی سابق پزشکی دانشگاه آستاراخان اشاره کرد. اتسانکف یک پایگاه اینترنتی برای جمع آوری کمک های مالی تأسیس کرده بود.

دختران مذکور، پس از فروش صابون های دست ساز و پوشاک کودکان، مبالغ جمع آوری شده از این پروژه را به صندوق مذکور که وابسته به تروریست های داعش بود ارسا نموده بودند.
وکلای مدافع این دو دختر جوان روس تأکید دارند آنها هیچ اطلاعی از وابستگی صندوق مذکور به افراطیون در سوریه نداشته اند؛ بلکه گمان می کردند اموال این صندوق به پروژه های خیریه اختصاص داده می شود.

 
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33