انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: F-35 : یک ارتباط خانوادگی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
F-35 : یک ارتباط خانوادگی 1
اف -35 بی ها انگلیس به مانند اجداد هم نامشان Electric Lightning  شماره گذاری می شوند               در سال 2006 نیروی هوایی امریکا اطلاعیه داد که اف – 35 محصول  پروژه ی    Joint Strike Fighter ساخته ی لایکهیلد          به یاد            P-38 Lightning 

در جنگ جهانی دوم و هواپیمای انگلیسی  Electric Lightning  ساخته شده در پس از جنگ Lightning II   نام گذاری خواهد شد    این امر مناسب به نظر می رسید بنابراین شماره سریال اولین اف-35 های تحویلی به نیروی هوایی سلطنتی نیز می بایست از اجداد تمثیلی شان در جنگ سرد پیروی کنند . 
F-35 : یک ارتباط خانوادگی 1
تا به امروز 26 August 2014  سه فروند  F-35B  – BK-01, BK-02 and BK-03 – انگلیسی

 به جهت ارزیابی و اموزش تحویل در امریکا تحویل شده است سازه ی جت چهارم BK-04 در حال ساخت است .
سریال های 3 فروند در دست ارزیابی ZM135, ZM136, ZM137  و ZM138 برای چهارمی و برای بقیه به همین ترتیب  می  باشد  که منعکس کننده ی شماره سریال اولین دسته ی 20 فروندی از  Lightning F.1 که اولین پرواز هایشان را در 1959 تا 60 انجام دادند می باشد .
 
اگرچه تولید اولین Lightning F.1 
 (XM134 که در 1963 به انگلیس تحویل شد و در سال پس از ان دچار سانحه شد )   در این شماره گذاری ذکر نشده است
قابل درک است که  F-35B ZM135 ( تصویر بالایی ) طبق شماره ی دومین فروند از  Electric Lightning های انگلیسی ( پایینی )  که اکنون در موزه ی سلطنتی جنگ نگه داری می شود   شماره گذاری شده       
( انگلیسی های خرافاتی - مترجم -) .
این هواپیما (XM135) دارای  داستانی جالب و منحصر به فرد است .  
 
Lightning XM135
F-35 : یک ارتباط خانوادگی 1
XM135 معروف است برای – یا بدنام برای ! – اینکه در 22 جولای    1966 تبدیل  Lightning ای شد که در حالی که یک افسر مهندسی  در پشت فرامین در حال انجام تست های زمینی بود  ناگهان و به طور تصادفی به اسمان برخاست !  فرمانده ی وینگ Walter “Taff” Holden به دنبال رفع مشکل الکترونیکی مضمنی بود که تنها در حالی که هواپیما در حال شتاب گیری بود خود را نمایان می ساخت . با کانوپی بسته و شاسی قفل شده روی زمین و صندلی پران پین شده در جای خود  ,  هنگامی که هواپیما به ارامی در پایگاه  RAF Lyneham’s ‘lazy runway’ در حال تاکسی کردن بود    Taff سرگرم تلاش بیهوده ای برای پیدا کردن منشا عیب بود و واقعه هنگامی  رخ داد که او سحوا کنترل جریان سوخت را در وضعیت reheat  ( باز گرمایش )  قرار داد .

 Lightning که به سرکشی و قدرت مهار ناپذیرش مشهور بود همچون جانوری بی رحم بود . قبل از انکه Taff  متوجه شود چه اتفاقی افتاده , هواپیما شتاب گرفت  ,همچون مشعلی فروزان . بدون دقت به حمل کننده های سوخت و سایر هواپیما ها روی باند فعال تیک اف کرد . برفراز حومه ی ویلتشایر صاعقه سینه ی اسمان را شکافت .
خوشبختانه Taff مقداری تجربه در پرواز با هماپیماهای ملخی سبک داشت  که باعث شد به سختی به ویژگی های پروازی این ماشین 2 موتوره اشراف یابد .  پس از 2 تقرب ناموفق به باند اصلی فرودگاه Lyneham  ,  تلاش سوم با خوش شانسی همراه شد و Taff فرود موفقیت امیزی را تجریه کرد البته با سابیدن دم هواپیما روی بتن و قطع کردن کابل ترمز . پس از اینکه کابل ترمز رفت قاتی یه باقالیا Taff برای متوقف کردن Lightning در 100 یارد باقی مانده تنها به ترمز چرخ ها متکی بود .
این ماجرای فراموش نشدنی با جان بدر بردن سرنشین و هواپیما خاتمه یافت ( ازراییل یه حال اساسی بهش داده ).
  در 1974      XM135    به عنوان میراث ملی حفظ شد   Taff با وجود برخی جراحات و استرس های پس از حادثه به طور کامل بهبود یافت 
 
 
Future British F-35Bs
 F-35 : یک ارتباط خانوادگی 1
ها ی  بعدی انگلیس    F-35B  زمان مشخص خواهد کرد که ایا سریال نامبر های 

          برای انعکاس خاطره ی دسته ی  اف 1     ادامه خواهند داشت یا خیر  . با استناد به  F-16.net هواپیما های  ZM139 – ZM144  در حال حاضر در نوبت قرار دارند  که شماره سریال های 145 – 147 و 163 – 167 را باقی می گذارند .  هواپیمای با کد
XM168 برای ازمون های سازه ای ساخته شده بود که هرگز پرواز نکرد در حالی کهXM148 و 149  هنوز تکمیل نشده اند ممکن است مجددا سریال  ZM134  ( کد همون الکتریک لایتینگ ای که سقوط کرده بود – مترجم - ) روی بدنه ی یک Lightning II  تازه تحویل شده در اسمان انگلیس پرواز کند .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.military.ir/