امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

F-35 : یک ارتباط خانوادگی

#1
F-35 : یک ارتباط خانوادگی 1
اف -35 بی ها انگلیس به مانند اجداد هم نامشان Electric Lightning  شماره گذاری می شوند               در سال 2006 نیروی هوایی امریکا اطلاعیه داد که اف – 35 محصول  پروژه ی    Joint Strike Fighter ساخته ی لایکهیلد          به یاد            P-38 Lightning 

در جنگ جهانی دوم و هواپیمای انگلیسی  Electric Lightning  ساخته شده در پس از جنگ Lightning II   نام گذاری خواهد شد    این امر مناسب به نظر می رسید بنابراین شماره سریال اولین اف-35 های تحویلی به نیروی هوایی سلطنتی نیز می بایست از اجداد تمثیلی شان در جنگ سرد پیروی کنند . 
F-35 : یک ارتباط خانوادگی 1
تا به امروز 26 August 2014  سه فروند  F-35B  – BK-01, BK-02 and BK-03 – انگلیسی

 به جهت ارزیابی و اموزش تحویل در امریکا تحویل شده است سازه ی جت چهارم BK-04 در حال ساخت است .
سریال های 3 فروند در دست ارزیابی ZM135, ZM136, ZM137  و ZM138 برای چهارمی و برای بقیه به همین ترتیب  می  باشد  که منعکس کننده ی شماره سریال اولین دسته ی 20 فروندی از  Lightning F.1 که اولین پرواز هایشان را در 1959 تا 60 انجام دادند می باشد .
 
اگرچه تولید اولین Lightning F.1 
 (XM134 که در 1963 به انگلیس تحویل شد و در سال پس از ان دچار سانحه شد )   در این شماره گذاری ذکر نشده است
قابل درک است که  F-35B ZM135 ( تصویر بالایی ) طبق شماره ی دومین فروند از  Electric Lightning های انگلیسی ( پایینی )  که اکنون در موزه ی سلطنتی جنگ نگه داری می شود   شماره گذاری شده       
( انگلیسی های خرافاتی - مترجم -) .
این هواپیما (XM135) دارای  داستانی جالب و منحصر به فرد است .  
 
Lightning XM135
F-35 : یک ارتباط خانوادگی 1
XM135 معروف است برای – یا بدنام برای ! – اینکه در 22 جولای    1966 تبدیل  Lightning ای شد که در حالی که یک افسر مهندسی  در پشت فرامین در حال انجام تست های زمینی بود  ناگهان و به طور تصادفی به اسمان برخاست !  فرمانده ی وینگ Walter “Taff” Holden به دنبال رفع مشکل الکترونیکی مضمنی بود که تنها در حالی که هواپیما در حال شتاب گیری بود خود را نمایان می ساخت . با کانوپی بسته و شاسی قفل شده روی زمین و صندلی پران پین شده در جای خود  ,  هنگامی که هواپیما به ارامی در پایگاه  RAF Lyneham’s ‘lazy runway’ در حال تاکسی کردن بود    Taff سرگرم تلاش بیهوده ای برای پیدا کردن منشا عیب بود و واقعه هنگامی  رخ داد که او سحوا کنترل جریان سوخت را در وضعیت reheat  ( باز گرمایش )  قرار داد .

 Lightning که به سرکشی و قدرت مهار ناپذیرش مشهور بود همچون جانوری بی رحم بود . قبل از انکه Taff  متوجه شود چه اتفاقی افتاده , هواپیما شتاب گرفت  ,همچون مشعلی فروزان . بدون دقت به حمل کننده های سوخت و سایر هواپیما ها روی باند فعال تیک اف کرد . برفراز حومه ی ویلتشایر صاعقه سینه ی اسمان را شکافت .
خوشبختانه Taff مقداری تجربه در پرواز با هماپیماهای ملخی سبک داشت  که باعث شد به سختی به ویژگی های پروازی این ماشین 2 موتوره اشراف یابد .  پس از 2 تقرب ناموفق به باند اصلی فرودگاه Lyneham  ,  تلاش سوم با خوش شانسی همراه شد و Taff فرود موفقیت امیزی را تجریه کرد البته با سابیدن دم هواپیما روی بتن و قطع کردن کابل ترمز . پس از اینکه کابل ترمز رفت قاتی یه باقالیا Taff برای متوقف کردن Lightning در 100 یارد باقی مانده تنها به ترمز چرخ ها متکی بود .
این ماجرای فراموش نشدنی با جان بدر بردن سرنشین و هواپیما خاتمه یافت ( ازراییل یه حال اساسی بهش داده ).
  در 1974      XM135    به عنوان میراث ملی حفظ شد   Taff با وجود برخی جراحات و استرس های پس از حادثه به طور کامل بهبود یافت 
 
 
Future British F-35Bs
 F-35 : یک ارتباط خانوادگی 1
ها ی  بعدی انگلیس    F-35B  زمان مشخص خواهد کرد که ایا سریال نامبر های 

          برای انعکاس خاطره ی دسته ی  اف 1     ادامه خواهند داشت یا خیر  . با استناد به  F-16.net هواپیما های  ZM139 – ZM144  در حال حاضر در نوبت قرار دارند  که شماره سریال های 145 – 147 و 163 – 167 را باقی می گذارند .  هواپیمای با کد
XM168 برای ازمون های سازه ای ساخته شده بود که هرگز پرواز نکرد در حالی کهXM148 و 149  هنوز تکمیل نشده اند ممکن است مجددا سریال  ZM134  ( کد همون الکتریک لایتینگ ای که سقوط کرده بود – مترجم - ) روی بدنه ی یک Lightning II  تازه تحویل شده در اسمان انگلیس پرواز کند .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.military.ir/
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان