انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اسلحه اسنایپر BARRETT XM500
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اسلحه اسنایپر BARRETT XM500 1
س از آنکه شرکت BARRETT FIREARM اسنایپر معروف و پر کاربرد M – 82 را تولید کرد و به مقیاس وسیعی در سراسر جهان توزیع کرد ، در سال 2002 تصمیم گرفت که به گونه بولپاپ این اسلحه را نیز طراحی کند . این کار دو دلیل داشت : طول و حجم M – 82 بسیار زیاد بود و خیلی جا گیر بود و همچنین از نظر حمل توسط نیروها بسیار بد قلق بود ( اسنایپر M – 82 دارای 1448 میلیمتر طول می باشد ) همچنین کاربران نظامی این اسنایپر از وزن بالای این اسلحه نیز گله مند بودند . ( اسنایپر M – 82 دارای 12.9 کیلوگرم وزن خالی بدون خشاب و دوربین می باشد و دارای وزن رزمی 14.6 کیلوگرم می باشد ) . 

در سال 2006 شرکت BARRETT FIREARM اسلحه اسنایپر XM 500 را به بازار عرضه کرد که در واقع نمونه BULLPUP اسنایپر M – 82 بود . اسنایپر جدید XM 500 نسبت به پدربزرگ خود کاهش چشمگیری در طول و حجم کلی اسلحه داشته است ، به طوریکه طول کلی اسلحه معادل 1168 میلیمتر می باشد . ( یعنی دقیقا برابر با اسنایپر HK – PSG -1 ) به دلیل اتصال تلسکوپی لوله به چامپر شلیک اسلحه لگد لوله به نسبت پدربزرگ خود کاهش نسبی داشته است و همچنین با بکار بردن لایه های فنری و فلزی ما بین انتهای اسلحه و انتهای بولت اصلی اسلحه قرار دارد ، نیروی لگد اسلحه را پخش کرده و لگد اسلحه نیز به نسبت پدربزرگ خود کاهش نسبی خوبی داشته است به صورتی که افرادی با توان جسمانی معمولی نیز توان استفاده و شلیک با این اسنایپر را دارند ( اسنایپر M – 82 به دلیل لگد سنگین خود تنها به وسیله افرادی با جثه بزرگ و قوی قابل استفاده است ) . 
امروزه از این اسنایپر بیشتر به عنوان یک اسلحه ANTI MATERIAL در نیروهای نظامی ایالات متحده استفاده می شود . و از آن بیشتر برای شلیک به خودرو های زرهی سبک استفاده می شود . مکانیسم عمل این اسلحه نیز همانند پدر بزرگ خود فشار غیر مستقیم گاز ( ROTARY BOLT ) است . محفظه گاز و پیستون پنوماتیک در بالای لوله تعبیه شده است . از آنجایی که سیستم مسلح سازی این اسنایپر به صورت پنوماتیک است ، این اسلحه اسنایپر سرعت شلیک بیشتری نسبت به M82 دارد ( قابلیت SPEED FIRE ) . اسلحه از کالیبر استاندارد 50 ایالات متحده 12.7*99MM BMG استفاده می کند . ظرفیت خشاب اسلحه نیز 10 گلوله است . قسمت قنداق اسلحه از جنس لاستیک های نرم ساخته شده است . 
سایتهای هدفگیری این اسنایپر دقیقا مشابه اسنایپر M82 می باشد . هر چند که گونه های دقیقتری از دوربین هدفگیری مخصوص این اسلحه اسنایپر ساخته شده است . وزن این اسنایپر نیز با خشاب خالی و بدون دوربین معادل 11.8 کیلوگرم می باشد و وزن رزمی آن با خشاب فول و دوربین نشانه گیری معادل 13 کیلوگرم است . از نظر کاهش وزن نمونه جدید به نظر می رسد شرکت BARRETT FIREARM توفیق چندانی در کاهش وزن این اسنایپر نداشته است . چرا که وزن این اسنایپر به نسبت اسنایپر M82 تنها معادل 1100 گرم کاهش وزن داشته است . این کاهش وزن نیز به علت کوتاه شدن طول اسلحه است نه استفاده از مواد پلیمری . علت اصلی سنگینی این اسنایپر نیز وجود سیستم های سنگین پنوماتیک به کار رفته در سیستم مسلح سازی اسلحه است . ( یک نکته : اگر در ساختمان M82 نیز از سیستم های پنوماتیک استفاده می شد وزن آن به حدود 19 کیلوگرم می رسید ) 


مشخصات اسلحه اسنایپر BARRETT XM500 

سال ساخت / 2006 
کالیبر / 12.7 * 99 mm BMG 
طول کلی اسلحه / 1168 میلیمتر 
وزن خالی اسلحه / 11.8 کیلوگرم 
وزن رزمی اسلحه / 13 کیلوگرم 
عملکرد / فشار گاز – پنوماتیک 
ظرفیت خشاب / 10 گلوله 
برد موثر / 1800 متر 

تصویری از قبضه و ضامن اسلحه 
اسلحه اسنایپر BARRETT XM500 1
خشاب اسلحه
اسلحه اسنایپر BARRETT XM500 1
اتصال خشاب به اسلحه
اسلحه اسنایپر BARRETT XM500 1
دریچه خروج پوکه
اسلحه اسنایپر BARRETT XM500 1
ریل پیکاتینی و اتصال دوربین به اسلحه 

اسلحه اسنایپر BARRETT XM500 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://irartesh.ir/