امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اسلحه اسنایپر BARRETT XM500

#1
اسلحه اسنایپر BARRETT XM500 1
س از آنکه شرکت BARRETT FIREARM اسنایپر معروف و پر کاربرد M – 82 را تولید کرد و به مقیاس وسیعی در سراسر جهان توزیع کرد ، در سال 2002 تصمیم گرفت که به گونه بولپاپ این اسلحه را نیز طراحی کند . این کار دو دلیل داشت : طول و حجم M – 82 بسیار زیاد بود و خیلی جا گیر بود و همچنین از نظر حمل توسط نیروها بسیار بد قلق بود ( اسنایپر M – 82 دارای 1448 میلیمتر طول می باشد ) همچنین کاربران نظامی این اسنایپر از وزن بالای این اسلحه نیز گله مند بودند . ( اسنایپر M – 82 دارای 12.9 کیلوگرم وزن خالی بدون خشاب و دوربین می باشد و دارای وزن رزمی 14.6 کیلوگرم می باشد ) . 

در سال 2006 شرکت BARRETT FIREARM اسلحه اسنایپر XM 500 را به بازار عرضه کرد که در واقع نمونه BULLPUP اسنایپر M – 82 بود . اسنایپر جدید XM 500 نسبت به پدربزرگ خود کاهش چشمگیری در طول و حجم کلی اسلحه داشته است ، به طوریکه طول کلی اسلحه معادل 1168 میلیمتر می باشد . ( یعنی دقیقا برابر با اسنایپر HK – PSG -1 ) به دلیل اتصال تلسکوپی لوله به چامپر شلیک اسلحه لگد لوله به نسبت پدربزرگ خود کاهش نسبی داشته است و همچنین با بکار بردن لایه های فنری و فلزی ما بین انتهای اسلحه و انتهای بولت اصلی اسلحه قرار دارد ، نیروی لگد اسلحه را پخش کرده و لگد اسلحه نیز به نسبت پدربزرگ خود کاهش نسبی خوبی داشته است به صورتی که افرادی با توان جسمانی معمولی نیز توان استفاده و شلیک با این اسنایپر را دارند ( اسنایپر M – 82 به دلیل لگد سنگین خود تنها به وسیله افرادی با جثه بزرگ و قوی قابل استفاده است ) . 
امروزه از این اسنایپر بیشتر به عنوان یک اسلحه ANTI MATERIAL در نیروهای نظامی ایالات متحده استفاده می شود . و از آن بیشتر برای شلیک به خودرو های زرهی سبک استفاده می شود . مکانیسم عمل این اسلحه نیز همانند پدر بزرگ خود فشار غیر مستقیم گاز ( ROTARY BOLT ) است . محفظه گاز و پیستون پنوماتیک در بالای لوله تعبیه شده است . از آنجایی که سیستم مسلح سازی این اسنایپر به صورت پنوماتیک است ، این اسلحه اسنایپر سرعت شلیک بیشتری نسبت به M82 دارد ( قابلیت SPEED FIRE ) . اسلحه از کالیبر استاندارد 50 ایالات متحده 12.7*99MM BMG استفاده می کند . ظرفیت خشاب اسلحه نیز 10 گلوله است . قسمت قنداق اسلحه از جنس لاستیک های نرم ساخته شده است . 
سایتهای هدفگیری این اسنایپر دقیقا مشابه اسنایپر M82 می باشد . هر چند که گونه های دقیقتری از دوربین هدفگیری مخصوص این اسلحه اسنایپر ساخته شده است . وزن این اسنایپر نیز با خشاب خالی و بدون دوربین معادل 11.8 کیلوگرم می باشد و وزن رزمی آن با خشاب فول و دوربین نشانه گیری معادل 13 کیلوگرم است . از نظر کاهش وزن نمونه جدید به نظر می رسد شرکت BARRETT FIREARM توفیق چندانی در کاهش وزن این اسنایپر نداشته است . چرا که وزن این اسنایپر به نسبت اسنایپر M82 تنها معادل 1100 گرم کاهش وزن داشته است . این کاهش وزن نیز به علت کوتاه شدن طول اسلحه است نه استفاده از مواد پلیمری . علت اصلی سنگینی این اسنایپر نیز وجود سیستم های سنگین پنوماتیک به کار رفته در سیستم مسلح سازی اسلحه است . ( یک نکته : اگر در ساختمان M82 نیز از سیستم های پنوماتیک استفاده می شد وزن آن به حدود 19 کیلوگرم می رسید ) 


مشخصات اسلحه اسنایپر BARRETT XM500 

سال ساخت / 2006 
کالیبر / 12.7 * 99 mm BMG 
طول کلی اسلحه / 1168 میلیمتر 
وزن خالی اسلحه / 11.8 کیلوگرم 
وزن رزمی اسلحه / 13 کیلوگرم 
عملکرد / فشار گاز – پنوماتیک 
ظرفیت خشاب / 10 گلوله 
برد موثر / 1800 متر 

تصویری از قبضه و ضامن اسلحه 
اسلحه اسنایپر BARRETT XM500 1
خشاب اسلحه
اسلحه اسنایپر BARRETT XM500 1
اتصال خشاب به اسلحه
اسلحه اسنایپر BARRETT XM500 1
دریچه خروج پوکه
اسلحه اسنایپر BARRETT XM500 1
ریل پیکاتینی و اتصال دوربین به اسلحه 

اسلحه اسنایپر BARRETT XM500 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://irartesh.ir/
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  این اسلحه تهاجمی و پیشرفته نیروهای نظامی ایران را بشناسید /بُرد «مصاف» چقدر است؟
  تحویل اسلحه های جدید خودکار کالاشنیکوف به وزارت امور داخلی و گارد روسیه
  |4 اسلحه که در آینده از آن استفاده میشود|
  تاریخچه اسلحه های لیزری
  معرفی|سه عدد از عجیب ترین اسلحه های تاریخ
  درباره یک اسلحه مخفی و تاریخی در آمریکا
  کنترل اسلحه روی گجت هوشمند
  دوربین دوچشمی دیجیتال دید در شب ایکس- استند اسنایپر
  درباره یک اسلحه مخفی و تاریخی در آمریکا(+تصاویر)
  اسلحه ای مخفی؛ از جنگ جهانی تا فیلم تارانتینو!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان