انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: DODGE CHALLENGER YELLOW JACKET SUPER BEE
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
DODGE CHALLENGER YELLOW JACKET SUPER BEE 1
چلنجر یلو جکت برای اولین بار در ال 1390 توسط دوج عرضه شد و حال پس از 42 سال ، مشتریان وفا دار دوج میتوانند چلنجر را در این نسخه خریدار ی کنند . از این اتومبیل تک تعداد محدودی مختص بازار امریکا تولید خواهد شد ، ولی دوج تعداد را هنوز دقیق اعلام نکرده است . به طور قطع این تعداد کمتر از 1000 خواهد بود .

چلنجر یلو جکت دارای موتور جدید گروه SRT است . این موتور که با نام SRT8 392 شناخته میشود ، همانطور که انتظار میرود دارای 8 سیلندر و 392 CC 6494 ) ) اینچ مکعب ، حجم موتور است اما مهم تر از موتور قدرتمند آن ، رنگ بده زرد جیغ آن است که مختص این نسخه شناخته شده است . در دو طرف اتومبیل نیز خط کشی مشکی با نوشته و نشان یلو جکت دیده میشود .

موتور این چلنجر در مدل های عادی نیزعرضه میشود و دستاورد سال گذشته تیم SRT در دوج و کرایسلر است . حد اکثر قدرت آن 470 اسب بخار و حداکثر گشتاورش حدود 637 نیوتون متر است که قدرت آن از طریق گیربکس 6 دنده ی دستی از نوع TR -6060 به دیفرانسیل عقب منتقل میشود . این گیربکس در آخرین مدل های وایپر نیز استفاده شده است . البته مشتری در صورت تمایل میتواند گیربکس 5 دنده ی اتوماتیک سفارش دهد . این گیربکس دارای پدال های تعویض دنده در پشت فرمان نیز هست . خریداران مدل اتوماتیک از سیستم خاموش کننده نیمی از موتور نیز میتوانند استفاده کنند . این سیستم در صورت تمایل راننده ، برای کاهش مصرف سوخت ، چهار سیلندر را خاموش کرده و اتومبیل با قدرت تولید شده توسط چهار سیلندر دیگر حرکت می کند . این حالت در شهر و ترافیک صرفه جوی بسیار زیادی به همراه دارد .

مصرف سوخت چلنجر در شهر 16.8 و در اتوبان 10.2 لیت در یکصد کیلو متر است . اگر چه این مصرف زیادی محسوب میشود ولی فراموش نکنید که یک کوپه عضلانی 470 اسب بخاری سوار هستید که قیمتش هم تقریبا یک سوم رقبای اروپای کم مصرفش است !

شتاب گیری 100-0 کیلومتر بر ساعت در کمتر از 5 ثانیه و طی مسافت یک چهارم مایل در حدود 14.5 ثانیه زمان می برد . به دلیل وجود ترمز های قوی ، مانور 0-160-0 این ماشین حدود 15 ثانیه انجام می شود . ترمز های این چلنجر دارای دیسک 14.2 اینچی در جلو و 13.8 اینچب در عقب هستند که با گیره های چهار پیستونی برمبو متوقف می شوند . این ترمز ها به سیستم های ABS ، کنترل هرز گردی ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز ، نیروی کمکی ترمز اضطراری و سیستم کمکی حرکت در شب نیز مجهز هستند. به صورت استاندارد این چلنجر دارای سیستم صوتی هارمن-کاردون با 18 بلندگو و 900 وات قدرت است . فضای داخل کابین نیز با نشان های یلوجکت ، تودوزی مشکی و دوخت زرد کامل شده است .

شاید از این پس خریداران قبل از خرید کامارو SS یا ماستانگ GT به خرید این چلنجر خاص نیز فکر کنند !