امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

DODGE CHALLENGER YELLOW JACKET SUPER BEE

#1
DODGE CHALLENGER YELLOW JACKET SUPER BEE 1
چلنجر یلو جکت برای اولین بار در ال 1390 توسط دوج عرضه شد و حال پس از 42 سال ، مشتریان وفا دار دوج میتوانند چلنجر را در این نسخه خریدار ی کنند . از این اتومبیل تک تعداد محدودی مختص بازار امریکا تولید خواهد شد ، ولی دوج تعداد را هنوز دقیق اعلام نکرده است . به طور قطع این تعداد کمتر از 1000 خواهد بود .

چلنجر یلو جکت دارای موتور جدید گروه SRT است . این موتور که با نام SRT8 392 شناخته میشود ، همانطور که انتظار میرود دارای 8 سیلندر و 392 CC 6494 ) ) اینچ مکعب ، حجم موتور است اما مهم تر از موتور قدرتمند آن ، رنگ بده زرد جیغ آن است که مختص این نسخه شناخته شده است . در دو طرف اتومبیل نیز خط کشی مشکی با نوشته و نشان یلو جکت دیده میشود .

موتور این چلنجر در مدل های عادی نیزعرضه میشود و دستاورد سال گذشته تیم SRT در دوج و کرایسلر است . حد اکثر قدرت آن 470 اسب بخار و حداکثر گشتاورش حدود 637 نیوتون متر است که قدرت آن از طریق گیربکس 6 دنده ی دستی از نوع TR -6060 به دیفرانسیل عقب منتقل میشود . این گیربکس در آخرین مدل های وایپر نیز استفاده شده است . البته مشتری در صورت تمایل میتواند گیربکس 5 دنده ی اتوماتیک سفارش دهد . این گیربکس دارای پدال های تعویض دنده در پشت فرمان نیز هست . خریداران مدل اتوماتیک از سیستم خاموش کننده نیمی از موتور نیز میتوانند استفاده کنند . این سیستم در صورت تمایل راننده ، برای کاهش مصرف سوخت ، چهار سیلندر را خاموش کرده و اتومبیل با قدرت تولید شده توسط چهار سیلندر دیگر حرکت می کند . این حالت در شهر و ترافیک صرفه جوی بسیار زیادی به همراه دارد .

مصرف سوخت چلنجر در شهر 16.8 و در اتوبان 10.2 لیت در یکصد کیلو متر است . اگر چه این مصرف زیادی محسوب میشود ولی فراموش نکنید که یک کوپه عضلانی 470 اسب بخاری سوار هستید که قیمتش هم تقریبا یک سوم رقبای اروپای کم مصرفش است !

شتاب گیری 100-0 کیلومتر بر ساعت در کمتر از 5 ثانیه و طی مسافت یک چهارم مایل در حدود 14.5 ثانیه زمان می برد . به دلیل وجود ترمز های قوی ، مانور 0-160-0 این ماشین حدود 15 ثانیه انجام می شود . ترمز های این چلنجر دارای دیسک 14.2 اینچی در جلو و 13.8 اینچب در عقب هستند که با گیره های چهار پیستونی برمبو متوقف می شوند . این ترمز ها به سیستم های ABS ، کنترل هرز گردی ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز ، نیروی کمکی ترمز اضطراری و سیستم کمکی حرکت در شب نیز مجهز هستند. به صورت استاندارد این چلنجر دارای سیستم صوتی هارمن-کاردون با 18 بلندگو و 900 وات قدرت است . فضای داخل کابین نیز با نشان های یلوجکت ، تودوزی مشکی و دوخت زرد کامل شده است .

شاید از این پس خریداران قبل از خرید کامارو SS یا ماستانگ GT به خرید این چلنجر خاص نیز فکر کنند !
دستهــايم را محکمتر بگيـر

من هنوز هم نميخواهــم

تورا...

به دست خاطرات بسپارم...

DODGE CHALLENGER YELLOW JACKET SUPER BEE 1
پاسخ
 سپاس شده توسط pouya12 ، sp_go
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان