انجمن های تخصصی  فلش خور
شهر قائمیه - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: گردشگری و توریسم (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=79)
+--- موضوع: شهر قائمیه (/showthread.php?tid=143678)



شهر قائمیه - Dead Silence - 26-07-2014

در غرب استان فارس در عرض جغرافیایی 29 درجه و 41 دقیقه شمالی و طول جغرافیایی 51 درجه و 53 دقیقه شرفی و 125 کیلومتری شیراز در شمال شهرستان کازرون واقع شده است .
قائمیه از شمال به شهرستان ممسنی با فاصله 30 کیلومتر ، از جنوب به شهرستان تاریخی بیشاپور و شهرستان کازرون به ترتیب با فاصله 10 و 30 کیلومتر، از شرق به بخش کوهمره نودان و از سمت غرب به ارتفاعاتی محدود می شود که دنباله کوههای زاگرس می باشد آثار باستانی بیشاپور در فاصله 10 کیلومتری قائمیه از جمله آثار گرانبها و ارزشمند ی است که در تمام فصول سال باستان شناسان و جهانگردان ایرانی و خارجی را به خود جلب می کند .
بیشابور با تکیه بر طبیعت زیبای منطقه ، رودخانه زیبا و پر آب بیشاپور ، غار و مجسمه شابور ، چشمه ساسان و سنگ نوشته ها و ایوان ها و تالارهای دیدنی که به زمان حکومت ساسانیان برمی گردد ، از مناطق دیدنی ایران به حساب می آید .
آثار حجاری شده در تنگ قندیل متعلق به دوره ساسانیان و چشمه چنار در مرکز شهر قائمیه از دیگر آثار قدیمی و مراکز تفریحی منطقه می باشد از جمله مراکز زیارتی منطقه مرقد مطهر امامزاده سید حسین ( 8 کیلومتری قائمیه ) امامزاده سید محمد واقع در روستای الیاس آباد ، امامزاده سید علی و امامزادگان سید ابراهیم و سید اسماعیل در محله بنارمورد می باشد.
مردم منطقه در آب و هوای معتدل و کوهپایه ای منطقه به کارهای کشاورزی ، دامداری ، باغداری و صنایع دستی از قبیل گلیم بافی ، جاجیم بافی و قالی بافی مشغول می باشند .
شهر قائمیه 1
شهر قائمیه 1
شهر قائمیه 1
شهر قائمیه 1
شهر قائمیه 1