امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شهر قائمیه

#1
در غرب استان فارس در عرض جغرافیایی 29 درجه و 41 دقیقه شمالی و طول جغرافیایی 51 درجه و 53 دقیقه شرفی و 125 کیلومتری شیراز در شمال شهرستان کازرون واقع شده است .
قائمیه از شمال به شهرستان ممسنی با فاصله 30 کیلومتر ، از جنوب به شهرستان تاریخی بیشاپور و شهرستان کازرون به ترتیب با فاصله 10 و 30 کیلومتر، از شرق به بخش کوهمره نودان و از سمت غرب به ارتفاعاتی محدود می شود که دنباله کوههای زاگرس می باشد آثار باستانی بیشاپور در فاصله 10 کیلومتری قائمیه از جمله آثار گرانبها و ارزشمند ی است که در تمام فصول سال باستان شناسان و جهانگردان ایرانی و خارجی را به خود جلب می کند .
بیشابور با تکیه بر طبیعت زیبای منطقه ، رودخانه زیبا و پر آب بیشاپور ، غار و مجسمه شابور ، چشمه ساسان و سنگ نوشته ها و ایوان ها و تالارهای دیدنی که به زمان حکومت ساسانیان برمی گردد ، از مناطق دیدنی ایران به حساب می آید .
آثار حجاری شده در تنگ قندیل متعلق به دوره ساسانیان و چشمه چنار در مرکز شهر قائمیه از دیگر آثار قدیمی و مراکز تفریحی منطقه می باشد از جمله مراکز زیارتی منطقه مرقد مطهر امامزاده سید حسین ( 8 کیلومتری قائمیه ) امامزاده سید محمد واقع در روستای الیاس آباد ، امامزاده سید علی و امامزادگان سید ابراهیم و سید اسماعیل در محله بنارمورد می باشد.
مردم منطقه در آب و هوای معتدل و کوهپایه ای منطقه به کارهای کشاورزی ، دامداری ، باغداری و صنایع دستی از قبیل گلیم بافی ، جاجیم بافی و قالی بافی مشغول می باشند .
شهر قائمیه 1
شهر قائمیه 1
شهر قائمیه 1
شهر قائمیه 1
شهر قائمیه 1
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان