انجمن های تخصصی  فلش خور
تبلت من چقدر حافظه لازم دارد؟ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: رایانه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=27)
+--- انجمن: مسائل مربوط به سخت افزار، لپتاپ، تبلت، آیفون و ... (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=29)
+---- انجمن: تبلت (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=49)
+---- موضوع: تبلت من چقدر حافظه لازم دارد؟ (/showthread.php?tid=215223)



تبلت من چقدر حافظه لازم دارد؟ - L²evi - 15-03-2015

در هنگام خرید تبلت اندرویدی در بازار ایران کمتر کسی به میزان حافظه داخلی این تبلت ها توجه می کند. شاید یکی از دلایل آن توجیهی است که کاربر در هنگام خرید تبلت ارائه می کند. بعضی از کاربران تصور می کنند که با استفاده از ورودی USB یا کارت حافظه می توانند میزان حافظه تبلت خود را افزایش دهند و یا اینکه اهمیت حافظه بالا برای تبلت چیست؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است به چند نکته توجه کنیم. کاربرد اصلی تبلت برای شما چیست؟ آیا تبلت یک وسیله تفریحی است یا یک وسیله کاری؟ اگر وسیله کار شما است، به چه نوع و حجم از فایل ها در روز نیاز دارید و چه نرم افزاری را بر روی تبلت خود نصب می کنید؟ مسئله دیگر ماهیت اندروید است.
سیستم عامل اندروید وابستگی بسیار بالایی به حافظه داخلی تبلت دارد از سوی دیگر برنامه ها و بازی های اندروید در مواردی دارای حجم بالایی هستند و یک بازی ساده به راحتی حجمی بالغ بر ۱۰۰ مگا بایت به خود اختصاص می دهد. در مواردی بازی هایی نیز به بازار ارائه می شود که دیتای جداگانه دارد و در نهایت حجم بازی به ۲ گیگا بایت نیز می رسد. در تبلت اندروید یکی از شروط اجرای بازی امکان نصب کامل آن بر روی حافظه داخلی است. مشکل به اینجا ختم نمی شود. اندروید برای اجرای بازی به حافظه خالی نیز نیاز دارد.
تبلت من چقدر حافظه لازم دارد؟ 1
برای مثال اگر شما ۸ گیگا بایت حافظه داخلی داشته باشید، با نصب دو یا سه بازی تقریبا حافظه شما پر می شود و اندروید امکان اجرای بازی را نداشته و به صورت غیر منتظره ای پیغام می دهد که ” متاسفانه اجرای این بازی متوقف شد”. در حالی که می توان به راحتی این بازی ها را بر روی یک تبلت با حافظه داخلی ۱۶ گیگا بایت نصب و اجرا کرد.
تبلت من چقدر حافظه لازم دارد؟ 1
گرچه فیلم، عکس و یا موسیقی را می توان از روی کارت حا فظه اجرا کرد اما در اختیار داشتن تمامی این فایل ها بر روی خود تبلت مزیتی است و هزینه خرید کارت حافظه را نیز به کاربر تحمیل نمی کند. متاسفانه در بازار امروز برخی از تولید کنندگان تبلت جهت کاهش قیمت تبلت اقدام که کم کردن حافظه تبلت می کنند که در حقیقت باعث کاهش کارایی تبلت می گردد. توصیه می کنیم همانطور که در هنگام خرید به جزئیات تبلت دقت می کنید به میزان حافظه داخلی نیز دقت کرده و کارایی تبلت خود را در اجرای نرم افزار های سنگین در نظر بگیرید.