انجمن های تخصصی  فلش خور
محاسبه سریع جمع سلول‏ها در اکسل - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: رایانه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=27)
+--- انجمن: آموزش رایانه و اینترنت (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=60)
+--- موضوع: محاسبه سریع جمع سلول‏ها در اکسل (/showthread.php?tid=217100)



محاسبه سریع جمع سلول‏ها در اکسل - Faust - 27-03-2015

 
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
محاسبه سریع جمع سلول‏ها در اکسل 1
 
در صورتی که با نرم‏افزار Microsoft Office آشنایی دارید حتماً می‏دانید که جهت جمع زدن اعداد داخل دو یا چند سلول بایستی از فرمول SUM استفاده کرد. اما هر بار تایپ نمودن این فرمول جهت انجام عمل جمع ممکن است خسته کننده و وقت گیر باشد. در این ترفند قصد داریم نحوه محاسبه سریع جمع سلول‏ها در اکسل را به صورت سریع و با استفاده از از کلیدهای ترکیبی کیبورد برای شما بازگو نماییم.
 
بدین منظور:
ابتدا سلولی که قصد دارید نتیجه عمل جمع در آن نمایش داده شود را انتخاب کنید.
حال ابتدا کلید Alt را گرفته و نگه دارید، سپس کلید = را فشار دهید.
اکنون سلول‏هایی که قصد دارید جمع زده شوند را انتخاب کنید و نهایتاً کلید Enter را فشار دهید.
خواهید دید که جمع اعداد، درون سلول مورد نظر درج خواهد شد.