انجمن های تخصصی  فلش خور
نکاتی که قبل از ورزش باید رعایت کرد - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: دانستنیها و موضوعات علمی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=33)
+--- موضوع: نکاتی که قبل از ورزش باید رعایت کرد (/showthread.php?tid=254528)



نکاتی که قبل از ورزش باید رعایت کرد - ʜɪᴅᴅᴇɴ - 12-02-2016

نکاتی که قبل از ورزش باید رعایت کرد

اینکه ورزش برای سلامت جسم و روح انسان فواید بسیاری دارد غیرقابل انکار است ولی باید نکاتی را قبل از انجام ورزش رعایت کرد.
نکاتی که قبل از ورزش باید رعایت کرد 1دکتر حمید پدرام، متخصص ارتوپدی و فوق تخصص زانو در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که افراد باید با توجه به وضعیت جسمی و سنی خود ورزش کنند، گفت: در حالت طبیعی فرد تقریباً برای انجام ورزش محدودیتی وجود ندارد، اما برخی نکات و محدودیت‌هایی هستند که مربوط به کودکان در حال رشد، افراد مسن و یا افرادی که بیماری‌ها و عوارض هستند، می‌شود.

وی ادامه داد: به طور مثال کسانی که دچار درد در هر نقطه از بدن هستند مانند درد در مفاصل پا، کمر و... باید ورزش‌های سبکی را انجام دهند که باعث تشدید و بروز درد در بدنشان نشود، ضمن این که به طور مثال: افرادی که دچار کمردرد و پا درد و ... هستند با مشاوره پزشک می‌توانند حرکات ورزشی را انجام دهند که باعث تقویت عضلات اطراف کمر و پا و... می‌شوند تا از مقدار فشار به ناحیه دچار درد کاسته شود و باعث کاهش درد شود.

دکتر پدرام در ادامه افزود: برای کودکان در حال رشد نیز انجام ورزش‌های کششی مانند: والیبال و بسکتبال و... توصیه می‌شود، ضمن این که باید از ورزش‌هایی نظیر ژیمناستیک، پرش از ارتفاع و... که حرکات سنگین آنها باعث آسیب به سطح رشد در دست و پا... می‌شوند، نیز خودداری کنند.

این متخصص در بخش پایانی خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به عوارضی همچون پاهای پرانتزی یا انحراف در ستون فقرات حتماً باید دقت داشته باشند که با مشاوره متخصص، حرکات ورزشی مناسب را انجام دهند و از ورزش‌های سنگینی که به ناحیه دچار آسیب، فشار وارد می‌کند، خودداری کنند و افراد با پاهای پرانتزی بهتر است ورزش‌های آبی را انجام دهند مثل: راه رفتن در آب، شنا، دوچرخه در آب و... که باعث تقویت عضلات ساق و ران می‌شود و در کاهش حالت پرانتزی پاها، می‌تواند مؤثر باشند.