امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نکاتی که قبل از ورزش باید رعایت کرد

#1
نکاتی که قبل از ورزش باید رعایت کرد

اینکه ورزش برای سلامت جسم و روح انسان فواید بسیاری دارد غیرقابل انکار است ولی باید نکاتی را قبل از انجام ورزش رعایت کرد.
نکاتی که قبل از ورزش باید رعایت کرد 1دکتر حمید پدرام، متخصص ارتوپدی و فوق تخصص زانو در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که افراد باید با توجه به وضعیت جسمی و سنی خود ورزش کنند، گفت: در حالت طبیعی فرد تقریباً برای انجام ورزش محدودیتی وجود ندارد، اما برخی نکات و محدودیت‌هایی هستند که مربوط به کودکان در حال رشد، افراد مسن و یا افرادی که بیماری‌ها و عوارض هستند، می‌شود.

وی ادامه داد: به طور مثال کسانی که دچار درد در هر نقطه از بدن هستند مانند درد در مفاصل پا، کمر و... باید ورزش‌های سبکی را انجام دهند که باعث تشدید و بروز درد در بدنشان نشود، ضمن این که به طور مثال: افرادی که دچار کمردرد و پا درد و ... هستند با مشاوره پزشک می‌توانند حرکات ورزشی را انجام دهند که باعث تقویت عضلات اطراف کمر و پا و... می‌شوند تا از مقدار فشار به ناحیه دچار درد کاسته شود و باعث کاهش درد شود.

دکتر پدرام در ادامه افزود: برای کودکان در حال رشد نیز انجام ورزش‌های کششی مانند: والیبال و بسکتبال و... توصیه می‌شود، ضمن این که باید از ورزش‌هایی نظیر ژیمناستیک، پرش از ارتفاع و... که حرکات سنگین آنها باعث آسیب به سطح رشد در دست و پا... می‌شوند، نیز خودداری کنند.

این متخصص در بخش پایانی خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به عوارضی همچون پاهای پرانتزی یا انحراف در ستون فقرات حتماً باید دقت داشته باشند که با مشاوره متخصص، حرکات ورزشی مناسب را انجام دهند و از ورزش‌های سنگینی که به ناحیه دچار آسیب، فشار وارد می‌کند، خودداری کنند و افراد با پاهای پرانتزی بهتر است ورزش‌های آبی را انجام دهند مثل: راه رفتن در آب، شنا، دوچرخه در آب و... که باعث تقویت عضلات ساق و ران می‌شود و در کاهش حالت پرانتزی پاها، می‌تواند مؤثر باشند.

پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، amin 15
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رعایت گوش دادن به سابلیمینال ؟..!༆
  هوش مصنوعی باید تصمیمات خود را توضیح دهد!
  شش دلیل که باید قدردان اینشتین باشیم
  ورزش کردن در این زمانها خطرناک است
  انچه جوانان دختران و پسران جوان باید بدانند
  موثرترین و ساده ترین ورزش ها برای سلامتی بدن
  اگر می خواهید برای اپارتمان گل بخرید این نکات را رعایت کنید
  چرا باید ساعت‌هایمان را یک ساعت به جلو بکشیم؟
  نظافت رو واس این میگن رعایت کنین(+18پایین ترشم بیان اب نداره )
  نکاتی مهم و اساسی برای داشتن خوابی راحت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان