انجمن های تخصصی  فلش خور
توصیه‌هایی در مورد شیرهای طعم دار - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: پزشکی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- موضوع: توصیه‌هایی در مورد شیرهای طعم دار (/showthread.php?tid=256124)



توصیه‌هایی در مورد شیرهای طعم دار - ʜɪᴅᴅᴇɴ - 04-04-2016

توصیه‌هایی در مورد شیرهای طعم دار

مصرف شیرهای طعم دار برای کودکان چاق توصیه نمی‌شود.
توصیه‌هایی در مورد شیرهای طعم دار 1محمد حسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی و رئیس انجمن صنایع غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برخی نکات در رابطه با مصرف شیرهای طعم دار گفت: شیرهای طعم دار مانند شیرموز، شیرکاکائو و شیر قهوه و ... به دلیل وجود اسانس و شکری که به آنها افزوده شده توصیه نمی‌شود اما در صورتی که کودکان به دلیل طعم و یا بوی شیر معمولی از خوردن آن خودداری می‌کنند بهتر است از شیرهای طعم دار استفاده کنند.

وی ادامه داد: در مصرف این شیرها به دلیل وجود افزودنی‌های ذکر شده نباید زیاده روی شود و حدودا در هر روز یک عدد مناسب است و همچنین افرادی که دچار کم خونی هستند نیز باید از مصرف شیرکاکائو و قهوه خودداری نمایند.

این متخصص در ادامه افزود: افرادی که در خانواده سابقه ابتلاء به دیابت دارند و همچنین کودکان چاق باید در مصرف این شیرها به دلیل شکر زیادی که به آنها ااضافه شده است احتیاط کنند.

دکتر عزیزی در بخش پایانی خاطر نشان کرد: به شیرهای طعم‌دار مواد نگهدارنده افزوده نمی‌شود و تنها مواد افزودنی اسانس و شکر است و مصرف آن جز در موارد ذکر شده برای افراد منعی ندارد اما بهتر است شیرهای معمولی و بدون اسانس جایگزین شیرهای طعم دار شوند.