امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توصیه‌هایی در مورد شیرهای طعم دار

#1
توصیه‌هایی در مورد شیرهای طعم دار

مصرف شیرهای طعم دار برای کودکان چاق توصیه نمی‌شود.
توصیه‌هایی در مورد شیرهای طعم دار 1محمد حسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی و رئیس انجمن صنایع غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برخی نکات در رابطه با مصرف شیرهای طعم دار گفت: شیرهای طعم دار مانند شیرموز، شیرکاکائو و شیر قهوه و ... به دلیل وجود اسانس و شکری که به آنها افزوده شده توصیه نمی‌شود اما در صورتی که کودکان به دلیل طعم و یا بوی شیر معمولی از خوردن آن خودداری می‌کنند بهتر است از شیرهای طعم دار استفاده کنند.

وی ادامه داد: در مصرف این شیرها به دلیل وجود افزودنی‌های ذکر شده نباید زیاده روی شود و حدودا در هر روز یک عدد مناسب است و همچنین افرادی که دچار کم خونی هستند نیز باید از مصرف شیرکاکائو و قهوه خودداری نمایند.

این متخصص در ادامه افزود: افرادی که در خانواده سابقه ابتلاء به دیابت دارند و همچنین کودکان چاق باید در مصرف این شیرها به دلیل شکر زیادی که به آنها ااضافه شده است احتیاط کنند.

دکتر عزیزی در بخش پایانی خاطر نشان کرد: به شیرهای طعم‌دار مواد نگهدارنده افزوده نمی‌شود و تنها مواد افزودنی اسانس و شکر است و مصرف آن جز در موارد ذکر شده برای افراد منعی ندارد اما بهتر است شیرهای معمولی و بدون اسانس جایگزین شیرهای طعم دار شوند.

پاسخ
 سپاس شده توسط maholly
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان