انجمن های تخصصی  فلش خور
چیزهایی که یک نصاب آبگرمکن خورشیدی باید بداند؟ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=19)
+---- انجمن: بحث و گفتگو (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=36)
+---- موضوع: چیزهایی که یک نصاب آبگرمکن خورشیدی باید بداند؟ (/showthread.php?tid=289222)



چیزهایی که یک نصاب آبگرمکن خورشیدی باید بداند؟ - آب قلیایی - 26-09-2020

در اولین قدم برای بهره گیری از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آبگرمکن خورشیدی ، باید مطمئن شد آفتاب ، به مدت چند ساعت در روز حتی در زمستان به سقف خانه می رسد. در گام بعدی نیاز به ابزار مسیر یاب برای جهت یابی حرکت نور خورشید داریم که اغلب شرکت های حرفه ای خورشیدی این ابزار را در اختیار دارند و یا از سازمان های خدمات انرژی آن را قرض می کنند. البته اگر در شرایط عادی نور خورشید از طلوع تا غروب بر روی سقف مشاهده شود نیازی به بررسی توسط دستگاه نیست.

گام بعدی برای دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نصب آبگرمکن خورشیدی در خانه ، برآورد میزان مصرف آبگرم در ساختمان است. برای اینکار باید از شخصی حرفه ای و با تجربه کمک گرفت. فردی که برای اینکار استخدام می شود باید تجربه و دانش قابل توجه ای هم در زمینه تاسیسات ساختمان داشته باشد و هم با تجهیزات خورشیدی کاملا آشنایی داشته باشد. کارشناس مربوطه باید بازدیدی از ساختمان داشته باشد و پس از بررسی تجهیزات مصرف کننده و الگوی رفتاری ساکنین ظرفیت و مشخصات سیستم خورشیدی مورد نیاز را تعیین کند تا ساکنین هیچگاه با کمبود انرژی و آبگرم مصرفی مواجه نشوند.

تعیین ظرفیت دستگاه سیستم خورشیدی براساس محاسبه آبگرم مورد نیاز انجام می شود که می تواند ساده باشد. برای یک خانواده که بر اساس اصول بهینه سازی مصرف می کنند می توان به ازای هر نفر در هر روز حدود 57 لیتر آبگرم در نظر گرفت. بر این اساس می توان مساحت سطح کلکتور مورد نیاز برای تامین آبگرم مصرفی بهداشتی روزانه را محاسبه کرد. در ساختمانی که پنج ساعت در روز آفتاب دارد ، برای تامین 300 لیتر آبگرم دو کلکتور با مساحت چهار فوت مربع و جمعا هشت فوت مربع نیاز است. البته توجه داشته باشید که برای محاسبه دقیق تر باید وضعیت مصرف کننده بررسی گردد تا میزان آبگرم مورد نیاز دقیقا محاسبه شده و ظرفیت سیستم خورشیدی تعیین گردد. برای انتخاب تانک ذخیره آبگرم در آبگرمکن خورشیدی ، باید تانکی با ظرفیت برابر یا بزرگتر از میزان مصرف روزانه در نظر گرفته شود.