امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بزرگترین باکتری جهان

#1
Rainbow 
تیومارگاریتا نامیبین سیس (مروارید گوگردی نامیبا) یک باکتری کروی شکل ، گرم منفی و از شاخه پروتو باکتری است که در سال 1999 در سواحل نامیبا در رسوبات اقیانوسی یک جزیره نمای قاره ای یافت شد . این باکتری با قطری به اندازه ی 0.75 میلی متر به عنوان بزرگترین باکتری در جهان شناخته شده است که حجمش حدود 3 میلیون برابر یک باکتری معمولی است و با چشم  قابل رویت می باشد .
بزرگترین باکتری جهان 1
این باکتری یک شیمیولیتوتروف می باشد و قادر است که در زنجیره انتقال الکترون از نیتروژن به عنوان پایانه گیرنده الکترون استفاده کند . از آن جایی که در این نوع باکتری ها غلظت نیترات به مقدار قابل ملاحظه ای در حال نوسان است ، آنها نیترات موجود در واکوئل های حجیم را با غلظت بالایی (بالاتر از 800 میلی مولار) ذخیره می کنند . وقتی که غلظت نیترات در محیط کم شد ، باکتری محتوی درون واکوئل را برای تنفس استفاده می کند . تحقیقات اخیر دلالت بر آن دارد که ممکن است این باکتری دارای تنفس بی هوازی اختیاری باشد تا تنفس بی هوازی اجباری ، این به این معنی است که اگر اکسیژن در محیط زیاد باشد تنفس این باکتری به شکل هوازی تغییر می کند .
هنگام تنفس بی هوازی ، ارگانیسم ها هیدروزن سولفید (H[sub]2[/sub]S) را به گوگرد عنصری (S[sup]0[/sup]) اکسیده می کنند ، که این ماده به صورت گرانول هایی در سیتوپلاسم این باکتری ها ذخیره کرده که به دلیل شکست نور به شکل مروارید دیده می شوند .
بزرگترین باکتری جهان 1
قابلیت غیر معمول دیگر این نوع باکتری ها این است که دارای الگوی تقیسم تبدیلی هستند . در مواقع استرس ، مانند گرسنگی ، باکتری از تقسیمی استفاده می کند که طی آن با افزایش تعداد ، حجم مجموعه تغییری نمی کند . به کار گیری این تدبیر ممکن است به خاطر افزایش شانس بقایی باشد که باعث ازدیاد پراکندگی می شود .
بزرگترین باکتری شناخته شده قبلی اپالوپیسیوم فیشل سونی بود که دارازایی به اندازه 0.5 میلی متر داشت .
بزرگترین باکتری جهان 1
ساختار ژنوم :
با مطالعه ی ژن تیومارگاریتا نامیبین سیس ، دانشمندان توانستند که جای دقیق این باکتری را در درخت تبار زایشی تعیین کنند از آن جهت که  ژن این باکتری روابط نزدیکی با ژنوم باکتری هایی همچون تریپلوکا و بگیاتوا دارد . این دو باکتری نیز باید در شرایط سخت محیطی نسبتا یکسانی با تیومارگاریتا نامیبین سیس زندگی کنند .
ساختار سلول و متابولیسم :
محیط زندگی تیومارگاریتا نامیبین سیس به گونه ایی است که این باکتری نیاز به شرایط محیطی منحصر به فردی دارد : آنها باید توانایی اکسیده کردن نیترات به سولفید در شرایط کمبود نیترات و اکسیژن را داشته باشند که این باکتری به دلیل قادر بودن ذخیره ی نیترات و گوگرد می تواند این شرایط را تحمل کند . تقریبا تمامی محفظه سلولی هر باکتری از واکوئل های حاوی مایعات ساخته شده است ، و در بعضی از آنها مقدار زیادی نیترات (10000 بار بیشتر از آب دریای اطراف)  وجود دارد . این باکتری وقتی از نیترات ذخیره ای برای اکسیده کردن گوگرد سطح آب استفاده می کند که این ماده در محیط اطرافش زیاد است . سیتوپلاسم درون سلول این توانایی را به باکتری می دهد که با انعطاف سبب ورود نیترات و سولفید از بیرون به داخل باکتری گردد و باعث بزرگتر شدن باکتری شود .
بزرگترین باکتری جهان 1
بوم شناسی :
تیومارگاریتا نامیبین سیس در رسوبات سرشار از گوگرد سطح اقیانوس یافت شد ، جایی که نقش بوم شناختی بسیار مهمی ایفا می کند . این باکتری با اکسیده کردن گوگرد می تواند مانند یک برطرف کننده سموم فعالیت کند ، به این صورت که گاز های سمی را از آب می گیرد و آنها را برای ماهی ها و دیگر موجودات دریایی نگهداری می کند .  مکان هایی که این باکتری یافت شد محل زندگی فیتوپلانکتون ها نیز هست . وقتی که این فیتوپلانکتون ها به طرف پایین فرو می روند ، مواد اندامی آنها بوسیله ی باکتری های بی هوازی سطح آب اکسیده می شود . این اکسیداسیون باعث ایجاد مقدار زیادی سولفید می شود ، تیومارگاریتا نامیبین سیس این توانایی را دارد که سولفید ها را اکسیده کند . همانند سواحل نامیبا ، سواحل غربی آمریکای جنوبی نیز سرشار از فیتوپلانکتون هاست ، که می تواند محیط زیست مناسبی برای تیومارگاریتا نامیبین سیس باشد . دانشمندان می گویند نسبت اندازه ی این باکتری با دیگر باکتری ها همانند نسبت اندازه ی یک وال آبی با یک نوزاد موش است .
LIFE is a LiaR GaMe......SoooOOoO.......NEveR TruSt enYOne Angel
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بزرگترین دشمنان سلامت قلب را بشناسید
  این غذاها را بخورید تا باکتری های مفید روده تقویت شوند
  تاریخچه دندان پزشکی در جهان
Shocked ارتباط باکتری‌های روده با افزایش فشارخون!
Exclamation خطرات صابون های ضد باکتری را بدانید
  لنزها باکتری‌های چشم را خطرناک می‌کنند
  تولید نانوذرات نقره برای رفع باکتری‌های مولد بوی بد پا درایران
  اولین داوطلب پیوند سر در جهان
  تشخیص دیابت و سرطان کبد با باکتری ای‌کولای
  روش های مختلف زیبایی در جهان!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان