14-07-2012، 11:17
-مانور پذیری: یعنی توانایی شیرجه زدن سریع و ناگهانی-اوجگیری قدرتمندانه و گردش كردن تند و بسته برای پیشدستی نمودن در متوجه كردن دماغه هواپیما بسوی هواپیمای دشمن
2-دید: با وجود تمامی امكانات راداری-كنترل كنندگان زمینی و هواپیماهای AWACS(هشدار زود هنگام)خلبان جنگنده برای پیروزی در نبرد هوایی نزدیك به آنچه میبیند متكی است. دیدن بدون مانع به خلبان امكان برتری بیشتری میدهد.نمونه های موفق این دیدگاه هواپیماهای P-51D موستانگ و F-16 فایتینگ فالكن میباشد.
3-برد: یعنی توانایی حمل سوخت كافی برای نبرد از بلند شدن از پایگاه یا ناو و جنگیدن و بازگشت دوباره به خانه.
4-بقاپذیری: یعنی توانایی تحمل و جذب صدمات قابل توجه حین نبرد و بازگشتن به پایگاه مادر یا نهایتا یك مكان امن.
5-قدرت آتش: قدرت آتش یك جنگنده نیز عاملی تعیین كننده در پیروزی است.
6-سقف پرواز:بیشترین ارتفاعی كه یك جنگنده از آن به گونه ای موثر به اجرای ماموریت بپردازد.
7-سرعت: سرعت یك جنگنده به آن كمك میكند كه در كمترین زمان ممكن وارد صحنه نبرد شده یا آن را ترك نماید.
8-نسبت شكار: عبارتند از نسبت هواپیماهای سرنگون شده دشمن توسط یك نمونه خاص از هواپیماهای خودی به نسبت تعداد سرنگون شده همان نوع هواپیمای خودی.
2-دید: با وجود تمامی امكانات راداری-كنترل كنندگان زمینی و هواپیماهای AWACS(هشدار زود هنگام)خلبان جنگنده برای پیروزی در نبرد هوایی نزدیك به آنچه میبیند متكی است. دیدن بدون مانع به خلبان امكان برتری بیشتری میدهد.نمونه های موفق این دیدگاه هواپیماهای P-51D موستانگ و F-16 فایتینگ فالكن میباشد.
3-برد: یعنی توانایی حمل سوخت كافی برای نبرد از بلند شدن از پایگاه یا ناو و جنگیدن و بازگشت دوباره به خانه.
4-بقاپذیری: یعنی توانایی تحمل و جذب صدمات قابل توجه حین نبرد و بازگشتن به پایگاه مادر یا نهایتا یك مكان امن.
5-قدرت آتش: قدرت آتش یك جنگنده نیز عاملی تعیین كننده در پیروزی است.
6-سقف پرواز:بیشترین ارتفاعی كه یك جنگنده از آن به گونه ای موثر به اجرای ماموریت بپردازد.
7-سرعت: سرعت یك جنگنده به آن كمك میكند كه در كمترین زمان ممكن وارد صحنه نبرد شده یا آن را ترك نماید.
8-نسبت شكار: عبارتند از نسبت هواپیماهای سرنگون شده دشمن توسط یك نمونه خاص از هواپیماهای خودی به نسبت تعداد سرنگون شده همان نوع هواپیمای خودی.