امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شعر جدید برنده نوبل ادبیات جنجال به پا کرد / اسرائیل تهدیدی برای صلح جهانی است

#1

ادبیات - گونتر گراس، نویسنده آلمانی برنده نوبل ادبیات با سرودن شعری اسرائیل را تهدیدی برای صلح جهانی توصیف کرد.
به گزارش خبرآنلاین، گراس در شعر جدید خود که چهارشنبه منتشر شد، اسرائیل را «تهدیدی برای صلح شکننده فعلی جهان» خواند، این شعر اعتراض برخی از مردم آلمان و اسرائیل را به همراه داشت.

این شعر «آنچه باید گفته شود» نام دارد و در روزنامه آلمانی «Sueddeutsche Zeitung»، روزنامه ایتالیایی «لا ریپابلیکا»، «نیویورک تایمز» و چندین روزنامه دیگر در سراسر دنیا منتشر شده است. گراس در این شعر فعالیت‌های اسرائیل را نمونه ریاکاری غربی خوانده است و اشاره کرده کشوری که خودش فعالیت‌های هسته‌ای مشکوک دارد، نباید کشورهای دیگر را متهم به فعالیت مشکوک هسته‌ای کند.

این نویسنده 84 ساله گفته است پیمان جدید آلمان و اسرائیل درمورد فروش زیردریایی‌هایی به اسرائیل که توانایی جابجایی ادوات جنگی را دارند، او را وادار کرده دست به قلم شود. او در شعر خود با اشاره به ایران نوشته است: «اسرائیلی که قدرت هسته‌ای داشته باشد، تهدیدی برای صلح شکننده فعلی جهان است» و «ادعای اسرائیل درمورد محق بودن برای حمله به ایران» را به شدت نقد کرده است.

گراس دلیل سکوت چندین ساله خود در قبال اسرائیل را «جنایات بدون توجیه» کشور خود در گذشته خوانده و نوشته سکوت در این روزها مانند «دروغِ جانکاه» شده است.

گراس نویسنده چپگرایی است که با نوشتن «طبل حلبی» (1959) جایگاهش در دنیای ادبیات را تثبیت کرد، او سال 1999 برنده نوبل ادبیات شد. او در دهه‌های پس از جنگ دوم جهانی آلمانی‌ها را ترغیب به رویایی با تاریخچه دردناک نازی‌ها در آلمان می‌کرد.

او در خودزندگینامه‌اش که سال 2006 منتشر شد، اعتراف کرد که در ماه‌های آخر جنگ جهانی دوم عضو بخش اجرایی نازی‌ها شده بود. این اعتراف به چهره محبوب او لطمه زد.

واکنش‌ها به شعر گراس از همان لحظه انتشار شروع شده است؛ سفارت اسرائیل در آلمان و برخی مسئولان انجمن‌ها و سازمان‌های یهودی در این کشور با ارسال بیانیه‌هایی گراس را سرزنش کرده‌اند. روپرشت پولنتز، رئیس کمیته امور خارجی حزب دمکرات مسیحی آلمان گفت از این شعر گراس خوشش نیامده و افزود با اینکه گراس را نویسنده بزرگی می‌داند اما «هر زمان که او به اظهارنظر سیاسی می‌پردازد مشکلاتی برای خود ایجاد می‌کند.»

از طرفی چپ‌های آلمان از گراس حمایت کردند، ولفگانگ گرکه، عضو رهبری حزب چپ‌های آلمان گفت گراس جرأت این را داشت که از موضوعی که درباره آن سکوت می‌شود، سخن بگوید.

هیلکه اوسولینگ، دستیار گراس نیز به خبرگزاری‌ها گفته است نویسنده برنده نوبل ادبیات نه از شعر خود دفاعی خواهد کرد و نه درمورد آن توضیحی خواهد داد. او به دلیل ضعف جسمانی درمورد واکنش‌ها نیز چه امروز و چه در آینده نظری ندارد.

براساس رمان «طبل حلبی» فیلمی با همین نام به کارگردانی فولکر شلندورف ساخته شد که توانست اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی ‌زبان و نخل طلای کن را از آن خود کند. از دیگر رمان‌های مشهور گونتر گراس می‌توان به «موش و گربه» و «قرن من» اشاره کرد.
. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حمله ایران به اسرائیل
Subarrow قدرت‌های جهانی به دنبال احیای برجام تا قبل از زمان انقضای توافق ایران-آژانس هستند
  جنجال مرغ های آلوده به تریاک در کشور
Heart ترامپ: ممکن است بایدن برنده شود/بعضی‌ها مرا دوست ندارند
Heart اسرائیل طرح الحاق را کنار بگذارد
Heart سازمان بهداشت جهانی: شیردهی عامل انتقال کرونا نیست
  جنجال عکس عجیب سلبریتی ایرانی با نظامیان آمریکایی (عکس)
  آمار جهانی شیوع کرونا / روسیه در رتبه دوم بیشترین مبتلایان جهان
  آمار جهانی شیوع کرونا / نزدیک به ۴.۵ میلیون مبتلا به کووید ۱۹
  دستورالعمل جدید آمریکا برای اجرای سخت‌گیرانه تحریم‌ها علیه ایران !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان