امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سازمان بازرسی به پرونده 3000 دانشجوی بورسیه رسیدگی کند

#1
رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی در واکنش به پذیرش بدون آزمون 3000 دانشجوی بورسیه در دولت گذشته که حدود نیمی از آنها فاقد شرایط علمی بودند، با بیان اینکه این اتفاق خسارت بزرگی به کشور وارد می‌کند، گفت: اگر این افراد تقوا دارند که انشالله دارند متوجه باشند که زمانی که اینگونه مدرک دریافت می‌کنند تمام حقوقی که در طول عمر خدمتشان خواهد گرفت نامشروع خواهد بود.

نجفقلی حبیبی در گفت و گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: از آنجایی که حدود نیمی از این افراد واجد شرایط علمی نبوده‌اند و سابقه علمی نداشته‌اند و فقط با یک زد و بند سیاسی و جناحی بورسیه شده‌اند، دولت باید هزینه تحصیل آنها را پرداخت کند و سپس بعد از استخدام آنها 30 الی 40 سال دولت حقوق آنها را پرداخت خواهد کرد. بنابراین اگر این افراد صلاحیت لازم را نداشته باشند یک خسارت بزرگی به دولت وارد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که پایه علم این افراد ضعیف است، نمی‌توان گفت تمام این افراد صد در صد موفق خواهند شد، گفت: در ابتدا تبعیضی رخ داده به این معنا که عده‌ای که صلاحیت داشتند نتوانستند تسهیلات کسب کنند و در مقابل عده‌ای دیگر حتی اگر صلاحیت هم داشته باشند خارج از ضوابط وارد شده‌اند و این ورودشان غیراخلاقی و غیر قانونی است.

وی با تاکید بر اینکه حقوقی که این افراد دریافت می‌کنند نامشروع خواهد بود، اظهار کرد: این افراد خیال نکنند فقط توانسته‌اند از طریق رانت وارد دانشگاه شوند در این میان حق بسیاری ضایع شده است و اگر مومن و با ایمان باشند می‌دانند که این عمل خلاف تعهد اخلاقی و دینی است.

حبیبی با اشاره به اینکه استخدام این افراد خسارت بزرگی به کشور وارد می‌کند، گفت: اگر این افراد عضو هیئت علمی شوند دانشگاه‌ها خسارت بزرگی را متحمل خواهند شد و وزارت علوم باید طی یک بررسی تسهیلاتی را که به آنها ارائه شده را بازپس گیرد.

رئیس سابق دانشگاه علامه با بیان اینکه وزارت علوم باید طی یک رقابت سالم آزمون مجددی برگزار کند، گفت: وزارت علوم از هرجایی که متوجه شود خلافی رخ داده باید جلوی آن را بگیرد و قانونی عمل کند.

رئیس سابق دانشگاه علامه با اشاره به رویه برخورد قانونی با این گونه تخلفات افزود: قاعده قانونی این مسئله این بوده که بازرسی کل کشور این مسائل را بررسی کند و اگر متوجه خلافی شد به قوه قضاییه ارجاع دهد تا مطابق موازین برخورد شود اما اکنون نمی‌دانیم بازرسی کل کشور در این زمینه کاری انجام داده است یا خیر؟

وی افزود: قوه قضائیه متناسب با قوانین کشور وظیفه دارد برای حفظ عدالت در جامعه وارد این مسئله می‌شد اما حال که مسئله اعلام و اثبات شده است، وزارت علوم حق دارد شکایت کند و قوه قضاییه نیز به این مسئله ورود پیدا کند.

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
 سپاس شده توسط جیگربلایی(حسنیه)
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Photo توصیه‌های مهم سازمان سنجش برای کنکور اردیبهشت
  واکنش سازمان سنجش به دشواری سوالات کنکور
  ۱۰ راهکار طلایی برای رسیدگی همزمان به چند پروژه مختلف
  تحصیل حدود ۱۰ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های آمریکا
  توصیه‌های سازمان سنجش برای انتخاب رشته!
  هشدار سازمان سنجش به داوطلبان کنکور/ تکذیب ادعای موسسات
  جزئیات پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه تربیت مدرس
  ایجاد سه گرایش جدید در رشته مشاوره/ پذیرش دانشجوی روانشناسی دین
  تحصیل 170 دانشجوی خارجی در دانشگاه رازی کرمانشاه
  تحصیل بیش از 53 هزار دانشجوی عربستانی در آمریکا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان