امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دستگیری 43 عضو داعش در کوزوو (عکس)

#1
یگاه خبری پیک خبر:
طی دو روز ۴۳ تن از اعضاء و حامیان اصلی گروه تروریستی "داعش" در کوزوو دستگیر شده‌اند. ده‌ها نفر دیگر در این کشور و در خاورمیانه زیر نظر هستند. با تشدید نگرانی از بروز سوءقصدهای تروریستی، مقام‌های کوزوو بر اقدامات امنیتی خود افزوده‌اند.
بر اساس گزارش رسانه برون مرزی آلمان "دویچه وله" (DW)، طی دو روز ۴۳ تن از اعضای داعش که این شبکه آنها را (افراطیون اسلام‌گرا) می نامد، در "کوزوو" دستگیر شده‌اند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دستگیری 43 عضو داعش در کوزوو (عکس) 1


بر پایه این گزارش، ده‌ها نفر دیگر در این کشور و در خاورمیانه زیر نظر هستند. با تشدید نگرانی از بروز سوءقصدهای تروریستی، مقام‌های کوزوو بر اقدامات امنیتی خود افزوده‌اند.
نیروهای پلیس کوزوو بیش از ۴۰ نفر را دستگیر کردند که گفته می‌شود در عراق و سوریه برای "داعش" و "جبهه النصره" جنگیده‌اند.
گفته می‌شود دو امام جماعت در میان دستگیرشدگان هستند. یکی از آن‌ها "امام ذکریا غریمی" رهبر گروهی از موعظه‌گرانی است که در شرق کوزوو به سربازگیری در میان جوانان مشغول هستند.
علت عملیات گسترده پلیس کوزوو که از جنگ ۱۹۹۹ بدین سو بی‌سابقه توصیف شده، صحنه‌های دهشتناک و ددمنشانه‌ای بوده که اخیرا انتشار یافته‌اند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دستگیری 43 عضو داعش در کوزوو (عکس) 1


در این عملیات، نیروهای پلیس ۶۰ خانه را مورد تفتیش قرار دادند. گفته می‌شود در این خانه‌ها "مواد منفجره، سلاح و مهمات" یافت شده است.
داعش در کوزوو
رسانه برون مرزی آلمان یادآور می شود: "لاودریم موهاکسری" تروریست کوزوویی، پیش و پس از سر بریدن یک جوان ۱۹ ساله در سوریه عکس‌هایی را از این صحنه در شبکه اینترنت منتشر کرده است. موهاکسری هم‌اکنون در سوریه برای "داعش" می‌جنگد.
این عکس‌ها تقریبا در تمام روزنامه‌ها و رسانه‌‌های اینترنتی کوزوو انتشار یافتند و شوک شدیدی بر شهروندان کوزوو وارد آوردند.
با انتشار این تصاویر، "عاطفه یحیی آغا" رئیس‌جمهور این جوان‌ترین جمهوری اروپایی، به سرعت واکنش نشان داد و گفت: «کوزوو جزیره‌ای امن برای تروریست‌ها نخواهد بود.»
داعش در کوزوو
نگرانی از حملات تروریستی
از شمار افراطیون و تروریست‌های کوزوویی در سوریه و عراق اطلاع دقیقی در دست نیست. بنا به ارزیابی پلیس کوزوو، شمار این افراد میان ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر است.
آنچه مسلم است این‌که طی چند هفته گذشته دست‌کم ۱۶ جسد از عراق و سوریه به کوزوو فرستاده شده است. همچنین ادعا می‌شود که حدود چند صد افراطی اسلام‌گرا در کوزوو حضور دارند.
"باقی کلانی" سخنگوی پلیس کوزوو به دویچه وله گفته است: «در طول چند هفته گذشته ۴۳ افراطی مظنون دستگیر شده‌اند. پلیس به شدت در حال تحقیق است و انتظار می‌رود در طول چند روز آینده دستگیری‌های بیشتری صورت گیرد.»
رسانه‌‌های کوزوو می‌نویسند که دست‌کم ۵۶ نفر دیگر به زودی دستگیر خواهند شد.
سخنگوی پلیس ضمن اشاره به این‌که خطر تروریست‌ها برای کشور منتفی نیست، می‌افزاید: «وضعیت امنیتی در کوزوو از ثبات برخوردار است.»
احتمال حملات تروریستی اسلام‌گرایان، به نگرانی‌ها در کوزوو و آلبانی دامن زده است. رسانه‌های کوزوو می‌نویسند که احتمال سوءقصدهای تروریستی به هنگام جشنواره فیلم "دوکوفست" وجود دارد؛ جشنواره‌ای که قرار است در اوایل شهریور در شهر "پریرن" برگزار شود. در پریرن ۷۰۰ سرباز آلمانی در یک پادگان نظامی مستقر هستند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
Information دستگیری کارمند بانک با اختلاس ۲۴ میلیاردی!
  دستگیری 2 دختر بخاطر پوشیدن ساپورت عجیب
Heart دستگیری ۸ نفر از خطرناک‌ترین تروریست‌ها به دست الحشد الشعبی
  کوزوو، حزب‌الله لبنان را "گروه تروریستی" اعلام کرد
Heart تا نابودی داعش در عراق می‌مانیم
  ضربه قدرتمند عراق به داعش با دستگیری خطرناک‌ترین تروریست
  ×××داعش ۵۰ عراقی را زنده سوزاند+عکس×××
Heart داعش چه زیرشاخه‌هایی دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان