امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ترس از مرگ چرا؟!

#1
Rainbow 
دركتاب جامع الاخبار روایت شده كه مردی از ابوذر غفاری سوال كرد : چرا مردن در نظر ما ناپسند است ؟ ابوذر در پاسخ گفت : به علت اینكه شما دنیای خود را آباد نموده و آخرت خود را ویران كرده اید ؟ و البته بر شما ناگوار خواهد بود كه از محل آباد و معمول به محل خراب و ویران كوچ كنید .
ترس از مرگ چیزی ایت مه اغلب انسانها به آن مبتلا هستند ، مگر اندكی كه با علم و ایمان و درك صحیح به حقیقت مرگ پی برده باشند و در دنیای زودگذر با عبادت خالق یكتا و اجرای فرمان های او در جهت رضای حضرت حق جل جلاله گام برداشته باشند كه در غیر ایم صورت نه تنها از مرگ هراس نخواهند داشت ، بلكه آن را گرم در آغوش خواهند فشرد ، چون مرگ را نابودی و نیستی نمی دانند ، مرگ را آغاز زندگی حقیقی ، آن هم در جوار رحمت الهی با صالحان و نیكان و اولیاءالله می دانند ، برخورداری از نعمات بی شمار الهی و آسایش دائمی می پندارند ، آنان هم به آیات الهی ایمان دارند .
آیا مرگ پایان زندگی است ؟
قرآن كریم می فرماید :ای رسول ما به آنها بگو :فرشته مرگ كه مأمور قبض روح شما است جان شما را خواهد گرفت و پس از مرگ به سوی خدای خود باز می گردید .
قرآن كریم به صراحت می فرماید كه مرگ پایان زندگی نیست بلكه بازگشت به خدای خویش و متنعم شدن از نعمت های لایزال الهی و زندگی جاودانه است .
مرگ پایان زندگی نیست ، بلكه به منزله پلی است كه انسان بوسیله آن از دیار فانی به دیار باقی و قرب پروردگار نائل می شود .
احتضار و سكرات موت :
یكی از سخترین حالات انسان ، هنگام جان دادن د قبض روح توسط ملك الموت ، كسانی كه در دنیا به مقام پروردگار خویش نایل شده اند در حرم امن الهی خواهند بود ، قبض روح آنها بسیار آسان خواهد بود و با صفا و محبت این دنیا را ترك خواهند كرد و جایگاه آنها نیز بهشت نعیم است و غذای آنان روح و ریحان و نسیم های جان پرور از ناحیه حرم الهی امن الهی بر آنان می ورزد ، و آنان در نازونعمت و آسایش بسر خواهند برد . اما كسانی كه در دنیا به دنبال ظلم و ستم و تعدی و عصیان بودند و بر پروردگار خویش طغیان نمودند و از راه راست منحرف شده شیاطین را پیروی نمودند لحظه عذاب های دردناك را از لحظه قبض روح درك خواهند كرد .
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان