امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جاذبه های گردشگری استامبول

#1
Photo 
بدون هیچ شکی می توان گفت استانبول نیز همچون لندن، نیویورک یا پاریس، یکی از بزرگ ترین شهرهای دنیا و البته بزرگ ترین شهر ترکیه است. این شهر در کنار تنگه بسفور که دو قاره اروپا و آسیا را از هم جدا می کند، قرار دارد و مرکز مالی، فرهنگی و اقتصادی ترکیه است. استانبول تنها شهر بزرگ دنیاست که در دو قاره واقع شده است.
بخش قدیمی شهر مملو از معماری آسیایی، مناره ها،گنبدها، خیابان های سنگفرش شده و خانه های چوبی است و در قسمت آسیایی شهر واقع شده است. در جنوب، آب های آبی دریای مرمره خودنمایی می کنند. در شمال، در انحنای شاخ طلایی منطقه ای تفریحی به نام بِی اغلو قرار دارد.
این شهر بسیار بزرگ است و حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد. بورس سهام فعال این شهر در نواحی تجاری بِی اغلو شبیه منهتن آمریکاست. از همه مهم تر اینکه استانبول یک شهر تاریخی است و برای نخستین بار توسط یونانی ها در قرن ۷ پیش از میلاد مسیح کشف شده است.
استانبول در قرن چهار بعد از میلاد مسیح، به قسطنطنیه، پایتخت حکومت بیزانس تبدیل شد. اما در نهایت در سال ۱۴۵۳ میلادی این شهر توسط سلطان محمد دوم فتح شد و نام آن به استانبول تغییر یافت.
از این حکومت های باستانی جاذبه های گردشگری تاریخی همچون کلیسای بیزانتین تا ساختمان های برجا مانده از امپراطوری عثمانی ها و عمارت تاپکاپی در بخش قدیمی این شهر باقی مانده اند.
آب و هوای این شهر نیز همچون دیگر پایتخت های اروپایی، در ماه های تیر تا شهریور گرم و شرجی است و مردم این شهر بیشتر  به استراحتگاه های سواحل مدیترانه می روند. مزیت سفر به استانبول در این ماه ها این است که جمعیت کمتری در شهر و وسایل حمل و نقل عمومی خلوت تر هستند. در گرمای تابستان می توانید در رستوران های روبه روی تنگه بسفور، غذای دریایی سفارش دهید یا در باغ ها و باغچه های خنک شهر، قلیان دود کنید.
عیب آن نیز این است که بسیاری از کلوب های موسیقی این شهر تعطیل هستند. از اواخر شهریور تا اوایل آبان  نیز هوا آفتابی، صاف و خوب است و می توان مکان های دیدنی شهر را پیاده گشت و هنوز آن قدر گرم هست که بتوان بیرون غذا خورد، با کشتی یا قایق تفریح کرد یا در دریای مرمره شنا کرد.
در قسمت آسیایی این شهر نیز جاذبه های گردشگری زیبایی وجود دارد. از جمله می توان به تماشاخانه های هنری معاصر، موزائیک های زیبای کلیسای بیزانتین، بازار قدیمی استانبول با فرش های ترک یا کاشی های فوق العاده زیبای مسجد آبی اشاره کرد. این قسمت شهر به معنای واقعی جایی است که فرهنگ غرب و شرق به هم می رسند.
چه زمانی به استانبول سفر کنیم؟
در تمام طول سال می توان به استانبول سفر کرد. در اواخر بهار یا اوایل پاییز می توانید از روزهای آفتابی و هوای گرم لذت ببرید. اواسط تابستان، هوا بسیار گرم و شرجی است اما برای بیرون غذا خوردن در رستوران های دریایی یا نوشیدن قهوه ترک بسیار مناسب است. از اواخر آذر تا آخر اسفند، بادهای سردی از سمت دریای سیاه می وزند و مه و گاهی برف سطح شهر را می پوشاند. اما در عوض، قیمت همه چیز ارزان تر است.
رسیدن به ترکیه
[b]هوایی[/b]
پروازهای ایرانی و ترک متعددی در طول هفته به سمت استانبول پرواز مستقیم دارند. طول سفر هوایی بین تهران و استانبول، ۳ ساعت است.
[b]حمل و نقل[/b]
این شهر دو فرودگاه بین المللی به نام های آتاتورک  و سابیها گوکچین دارد. فرودگاه آتاتورک در داخل شهر و سابیها گوکچین در ۲۰ کیلومتری منطقه آسیایی و ۴۵ کیلومتری بخش اروپایی استانبول قرار دارند.
از فرودگاه آتاتورک، در سمت اروپایی شهر با قطار به زیتین بورنو بروید و از آنجا با تراموا به سلطان احمت (به مقصد مسجد آبی و آیا سوفیا) بروید و سپس به سمت شاخ طلایی بروید. در قسمت آسیایی نیز سوار اتوبوس های هاواش بشوید و به سمت تکسیم بروید که حدود یک ساعت زمان می برد.
این سفر حدود ۴۰ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. برای رفتن به آکسارای می توانید از بیرون فرودگاه، سوار اتوبوس هاواش بشوید که حدود ۴ پوند هزینه دارد. هزینه تاکسی در این شهر گران است.
[b]دریایی[/b]
اسکله کشتی های کروز در قلب شهر در کاراکوی قرار دارد. از این اسکله می توان در عرض ۵ دقیقه پیاده رفتن به ایستگاه قطار برقی رسید که در عرض یک دقیقه شما را به قسمت قدیمی سلطان آحمت می رساند. البته در آنجا تاکسی های زیادی نیز هستند که می توان آنها را کرایه کرد.
[b]قطار[/b]
خط راه آهن استانبول شهرهای پاریس و استانبول را از طریق وین به هم وصل می کند.
گشت و گذار در شهر استانبول
وسایل حمل و نقل عمومی
اگر دوست دارید همه جاهای مختلف شهر را بگردید، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بهترین گزینه است. بهتر است بخش قدیمی سلطان آحمت را پیاده گشت بزنید.
قطارهای برقی این شهر از ۶ صبح تا نیمه شب فعال هستند و سلطان آحمت را به گالاتا / بی اغلو و لنگرگاه قایق های موتوری را به کاباتاش وصل می کنند.
با اتوبوس نیز به قسمت های دیدنی شهر همچون موزه کاریه رفت. هزینه اتوبوس نیز همچون هزینه قطار برقی و قطار داخل شهری است.
کرایه ی اتومبیل
مگر در مواقعی که مجبور هستید، کرایه کردن اتومبیل در استانبول دیوانگی است. زیرا خطر تصادف در این شهر بالاست و اصولا جای پارک نیز وجود ندارد.
دانستنی های پیش از سفر
قوانین و رسوم محلی
شما باید همیشه کارت شناسایی همراه خود داشته باشید به همین دلیل، پاسپورتتان را همه جا همراه خود داشته باشید. هرگز به ترکیه یا موسس آن یعنی آتاتورک توهین نکنید. هنگام بازدید از مکان های مذهبی همچون مسجد، لباس های مناسب به تن کنید و از افراد نمازگزار هرگز عکسبرداری نکنید.
اطلاعات مفید شهر استانبول
خدمات اورژانس: ۱۱۲ برای آمبولانس و ۱۵۵ را برای تماس با پلیس شماره گیری کنید.
دفتر مرکزی گردشگران: ۰۰ ۹۰ ۲۱۲ ۵۱۸ ۸۷۵۴
واحد پول: لیره ترکیه
کد شهر: ۰۰ ۹۰
اختلاف ساعت با تهران: ۱٫۵ ساعت
مدت پرواز : ۳ ساعت


جاذبه های گردشگری استامبول 1

جاذبه های گردشگری استامبول 1

جاذبه های گردشگری استامبول 1

جاذبه های گردشگری استامبول 1

جاذبه های گردشگری استامبول 1

جاذبه های گردشگری استامبول 1

جاذبه های گردشگری استامبول 1

جاذبه های گردشگری استامبول 1

جاذبه های گردشگری استامبول 1

جاذبه های گردشگری استامبول 1

جاذبه های گردشگری استامبول 1

جاذبه های گردشگری استامبول 1
جاذبه های گردشگری استامبول 1
پاسخ
 سپاس شده توسط spent †
آگهی
#2
جاذبه های گردشگری استامبول 1
استانبول به عنوان پایتخت حکومتهای بزرگ تاریخ و قرار گرفتن در کنار دریا همواره یکی از شاهراه های بازرگانی در طول تاریخ بوده است این ویژگی همراه با پیشرفت ترکیه در سالهای اخیر باعث بوجود آمدن مراکز خرید متنوع بسیار شیک همراه با خیابانهای بسیار شیک و متنوع در این شهر گردد که در این بخش به معرفی چند خیابان معروف این شهر می پردازیم.

Istiklal Caddesi
خیابان استقلال مسلما معروفترین خیابان استانبول است که در منطقه Beyoglu و منطقه اروپائی استانبول واقع گردیده است.در گذشته این خیابان به نام Cadde-i Kebir یا خیابان بزرگ نامیده می شد که بعد از انقلاب ترکیه در سال 1923 به این نام تغییر پیدا نمود.
روزانه میلیونها نفر از مردم ترکیه برای گردش و تفریح به این بلوار زیبا آمده و از فروشگاهها سینماها رستورانها کافه ها مساجد کنیسه ها گالری های هنری مغازه ها سفارت خانه ها و سایر دیدنیهای این بلوار زیبا و قدیمی لذت می برند و این بلوار به یکی از تفرجگاههای مردم تبدیل گردیده است.
یک قطار تراموای توریستی برای تور استانبول نیز گردشگران را در یک مسیر 3 کیلومتری از میدان تقسیم تا میدان تونل هدایت می کند تا بتوانند زیبائیهای این مسیر را از داخل تراموا نیز ببینند.همچنین متروی این منطقه دومین متروی قدیمی جهان بعد از متروی لندن است که در نوع خود دیدنی می باشد و برای افرادی که نمی خواهند ترافیک میدان استقلال را نحمل کنند یا به پاهای خود فشار بیاورند یا بخواهند از معماری قرن 19 لذت ببرند گزینه بسیار خوبی است.
فروشندگان ترک در این مسیر از فروش اجناس خود در میان نام آوران بزرگ پوشاک که هر کدام دارای شعیه ای در این بلوار هستند نا امید نیستند زیرا خود شان از جمله صادر کنندگان پوشاک در سطح جهان هستند و می توانند با آنها رقابتی سخت و نزدیک را داشته باشند.ضمن اینکه مسافران می توانند در اطراف خیابان تونل از دست فروشان یا مغازه ها اجناس ارزانتر را خریداری نمایند.
شما اگر میخواهید غذاها و نوشیدنیهای ترک را نه در رستورانهای گران بلکه در رستورانهای خیابانی باقیمتی ارزان میل کنید می توانید شبها سری به این خیابان زده و از غذاهای ارائه شده توسط رستورانهای خیابانی با قیمتی ارزان استفاده کنید زیرا استانبول یکی از 10 شهر معروف دنیا از نظر رستورانهای خیابانی است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور استانبول و 10 شهر معروف ازنظر رستورانهای خیابانی سری به meyhanes off Balik Pazari (Fish Market) یا بازار ماهی استانبول در منطقه
Nevizade Street بزنید یا اگر انرزی خود را از دست داده اید و به دنبال کسب انرژی مضاعف هستید سری به کافه های شبانه این خیابان بزنید و از انواع کافه ها رستورانها و بارهای شبانه آن همراه با انواع موسیقی غربی و سنتی لذت کافی ببرید.
این خیابان همچنین دارای تعداد زیادی از اماکن محبوب از جمله عبادتگاهها کلیساها ارتدکس رومی ارمنی کاتولیک و همچنین مساجد مسلمانان نیز می باشد که می تواند برآورنده نیازهای تاریخی بازدیدکنندگان نیز باشد.
Bahariye Street
این خیابان مخصوص پیاده روی در منطقه آسیائی استانبول و در منطقه Kadikoy یکی از مناطق معروف برای خرید در میان مردم استانبول است. این خیابان با یک انطباق از معماری گذشته مکانی بسیار مناسب برای خرید اهالی است.
فروشگاهها و بوتیکهای کوچک و فروشگاههای زنجیره ای موجود در این منطقه آن را به یک محل خرید برای طبقه متوسط و نوجوانان ترکیه کرده است. به همین دلیل این خیابان همواره در مقابل خیابان استقلالل قرار گرفته است.
این خیابان مرکز خرید واقع شده در طول خیابان Bahariye از مرکز خرید شهر یعنی Kadikoy تا Altiyol و نوار ساحلی در منطقه Moda که منطقه بسیار زیبائی را برای پیاده روی و گردش و تفریح پدید آورده است که هر بیننده ای می تواند از امکانات موجود در این خیابان مانند کافه ها رستورانها سینماها کافه ها و فروشگاهها استفاده کند و روز خوبی را سپری کند.
از جمله دیدنیهای این خیبان و منطقه گاو نر برنزی بزرگی است که در منطقه Kadikoy قرار دارد و بوسیله تراموا می توانید به این منطقه رفته و از آن بازدید نمائید. در هنگام تور استانبول و عبور از این خیابان و برای بازدید از گاوبرنزی در سمت چپ خیابان می توانید از خیابان گلفروشها و منطقه ای که هنرمندان محلی محصولات هنری و دستی خود مانند انواع نقاشی مجسمه شیشه های رنگی جواهرات دست ساز و سایر صنایع را با قیمتهای متفاوت و کیفیتهای متفاوت خریداری نمود.
با مراجعه به خیابانهای فرعی و پشتی این خیابان می توانید از مغازه هائی که فروشندگان آن انواع لباس زیر و رو کیف های دستی زنانه و مردانه جواهرات و کفش را بر اساس مد روز خریداری کنید.
اگر از خرید و گشت و گذار در این خیابان خسته شدید نگران استراحت کردن نباشید می توانید از انواع رستورانها کافی نت ها و کافه ها برای صرف چای غذا و یا یک استراحت میان وقت استفاده کنید.
از دیگر جاذبه های تور استانبول ساختمان اپرای استانبول با ظرفیت 500 نفر است که تاریخ ساخت آن به 1924 برمیگردد و به تازگی بازسازی شده است و برنامه های موسیقی رقص باله و نیز سایر برنامه های متعددی در این محل اجرا می گردد که هوادا Galip Dede Streetران بسیاری نیز دارد.
Bagdat Street
خیابانی که بنظر می رسد تمامی ندارد واقع شده در بخش آسیائی استانبول و مملو از رستوران ها کافه ها فروشندگان ماشین های لوکس فروشگاههای زنجیره ای و بوتیکهای رنگارنگ کوچک و بزرگ که چشم هر بینند ه ای را به خود جلب می کند. خیابانی که در آن از معرفترین مارکهای معتبر بین المللی تا فروشگاههای کوچک در آنشعبه دارند و آن را به یک مرکز خرید بسیار معروف در استانبول تبدیل نموده است که روزانه صدها بازدید کننده را به خود جلب می کند.
این خیابان برای قرنها پل ارتباطی قسطنطنیه و آناتولی بوده است تا اینکه در سال 1638 توسط این نام توسط سلطان عبدالحلیم دوم به این خیابان داده شد.
اگر چه این خیابان در طول سالها برای تعریض خود بارها تغییر شکا داده و بسیاری از ساختمانهای آن تخریب و از بین رفته است اما همچنان از بهترین خیابانها در استانبول با مرغوبیت ویژه و خاص است. نزدیکی به دریای مرمره و وجودامکانات خاص رفاهی و تفریحی در کسب این موقعیت ویژه برای این خیابان سهم ویژه ای داشته است.
این خیابان امروزه به محل مد غیر رسمی در استانبول تبدیل گشته است که در آن دختران با کفشهای پاشنه بلند انواع مدهای لباس را ارائه کرده یا باشگاه ماشین سواری آن محلی برای ثروتمندان است که با انواع ماشینهای گران قیمت خود به یکدیگر فخر می فروشند.ضمن اینکه این خیابان به محلی از مجموعه مارکهای داخلی ترکیه و خارجی مانند Dolce & Gabbana, Burberry, Naked, Louis Vuitton, Mango, Zara, Lacoste, NARS Cosmetics & Vakko و چندین فروشگاه زنجیره ای معتبرتبدیل گردیده است که می تواند هر گونه ذائقه ای را ارضاء کند.
در کنار تمام این مراکز پر هیاهو انواع کافه ها رستورانها و کافی نت ها می تواند محلی آرامش بخش و به دور از هیاهو را برای شما تدارک ببینند تا ساعاتی را در این اماکن آرام به استراحت و تجدید قوا بپردازید.
Galip Dede Street
این خیابان از انتهای خیابان استقلال تا پائین خیابان تونل یا از ایستگاه Tram در خیابان تونل مستقیم تا تقاطع دریا ادامه دارد این خیابان تا قبل از قرن 17 به نام شاعر صوفی بوده و محل خرید و فروش انواع ادوات موسیقی بوده است.
این محل هم اکنون نیز محل لرائه انواع موسیقی های ترکی و غیر ترکی به شکل نوار ویدئو Cd یا انواع ملزومات موسیقیائی است که به علت ارائه انواع موسیقی های مدرن سنتی محلی و غیر محلی دارای شهرت خاصی در میان مشتریان خاص خود می باشد.
10 مقصد گردشگری زیبا با هزینه مناسب
Nisantasi

این خیابان یکی از با کلاس ترین خیابانهای اطراف استانبول است این خیابان محل هنرمندان برجسته روشنفکران و ادبا ی معروف ترکیه است که به مرور زمان دارای ساختمانهای ظریف تاریخی فروشگاههای متعدد کافه ها رستورانها و مراکز تفریحی متعدد دیگر است که این عوامل در کنار یکدیگر باعث شده است که این محل به یکی از خیابانهای پر رفت و آمد و معروف استانبول تبدیل گردد.
از این خیابان چهار خیابان دیگر منشعب می شوند که عبارتند از:
Rumeli Avenue / Tesvikiye Avenue / Valikonagi Avenue /Abdi Ipekçi Avenue
خیابان Tesvikiye به عنوان مرکز مد لباسهای متعدد با مارکهای معروف بین المللی مانند Gucci , Emporio, Armani و سایر مارکهای معروف است و به عنوان یکی از مراکز خرید جلیگاه خاصی را برای خود کسب کرده است.
یکی از معروف ترین خیابانهای این ناحیه به نام Abdi Ipekçi به عنوان یکی از گرانترین خیابانهای این منطقه که دارای قیمت بسیار بالائی است از شهرت خاصی برخوردار است که این خیابان را به مرکزمدهای گران قیمت و درجه یک تبدیل نموده است به طوریکه فروشگاههای این خیابان از بالا تا پائین دارای بهترین و شیک ترین دکور و مدهای جدید از لباس گرفته تا کیف کفش لباس عقد و عروسی تا شکلاتهای مد روز هستند به عبارتی هرآنچه را که مد روز می باشد در این ناحیه قابل تهیه کردن می باشد.از مارکهای معروف دیگر که در این منطقه قابل دیدن می باشد می توان به Hugo Boss, Tod's, DKNY, Louis Vuitton, Cartier, Prada, Hermes, Gucci, Armani, Ermenegildo Zegna, Chanel, Escada, Burberry, Valentino, Roberto Cavalli, and Armani اشاره کرد.
زمانی که وقت استراحت شما در این ناحیه زیبا می رسد یکی از رستورانها بارها کافه ها و غذاخوریهای شیک این ناحیه شما را به خود جلب می کند و می توانید از یک رستوران شیک همراه با غذای خوب لذت ببرید.
برای رسیدن به این خیابان می توانید از تاکسی های موجود در میدان تقسیم یا از مترو در این میدان استفاده کنید که طبعا مترو بهترین وسیله برای رسیدن به این خیابان است.

Besiktas Street

مخلوطی عجیب و غریب از مد اروپائی 1970 و معماری ساختاری ترکیه با یکدیگرکه حاصل آن خیابان بشیکتاش گردیده است.از آنجائیکه سطوح دسترسی به این خیابان در سطح وسیعی قرار دارد و قیمت آنها نیز مناسب می باشد و نیز به واسطه نزدیک بودن به مراکز دانشگاهی و عمومی این خیابان به یکی از مراکز معروف برای اقامت افراد قشر متوسط جامعه تبدیل گردیده است.این خیابان همچنین محل یکی از بزرگترین و بهترین تیمهای ترکیه به نام بشیکتاش می باشد که این استادیوم با یک پیاده روی آسان از این محل قابل دسترسی است و همین امر باعث رفت و آمد بسیاری از هواداران این تیم معروف در این خیابان گردیده است.
بشیکتاش همچنین به خاطر کاخهای خود نیز شناخته شده است کاخهائی که متعلق به قرن نوزدهم میلادی می باشد کاخهائی که با انواع مرمرهای زیبا تزئین شده و محل اقامت رئیس جمهوران کشور ترکیه بوده است در میان این کاخها می توان به معروفترین آنها یعنی کاخ دولما باغچه اشاره نمود.
در قسمت مرکز خیابان شما می توانید اجناسی را باقیمتهای مناسب مانند لوازم الکترونیکی کتاب مدهای جدید با قیمت مناسب و یا موزیکهای جدید را از فروشگاههای آن خریداری کنید.ضمن اینکه می توانید نیم نگاهی هم به رستورانهای این منطقه داشته باشید و از غذاهای دریائی یا گیاهی آنها استفاده کنید.
پاسخ
#3
ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران امسال هم مثل هر سال میزبان مسافرانی است که از سوی ایران و ملل مختلف به آن جا مسافرت می کنند بنابراین شاید شما هم بخواهید به این کشور مسافرت کنید بنابراین لازم است یک سری اطلاعات ضروری را بدانید، سعی کرده ایم در این مقاله لازم ترین نکات را برای شما ذکر کنیم تا در سفر دچار مشکل نشوید. ابتدا در مورد شهرها گفته ایم و بعد در مورد اطلاعات و نکات مورد نیاز در مورد ترکیه و در نهایت به معرفی دیدنی ها و هتل ها پرداخته ایم. سرزمینی در غرب آسیا و جنوب شرق اروپا که از دو شبه جزیره آناتولی و تراس شرقی تشکیل شده است . ترکیه از سه طرف به دریا راه دارد و دو همسایه اروپایی و شش همسایه آسیایی آنرا احاطه کرده اند . دریاهای سیاه و مرمره ، اژه و مدیترانه از طریق دو تنگه بسفر و داردانل به دریاهای آزاد مرتبط می شوند و از لحاظ جغرافیایی موقعیت مناسبی به این کشور می دهند . بزرگترین و مهمترین شهرآن استانبول می باشد . ترکیه با کشورهای ایران ، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان ، گرجستان ، عراق ، سوریه ، بلغارستان و یونان همسایه است.
شهرهای توریستی : استانبول ، آنکارا ، کوش آداسی ، آنتالیا ، ازمیر ، قونیه
استـــانبــــول
استانبول بزرگترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است . این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمر قرار دارد . استانبول تنها شهر در دنیاست که در بین ۲ قاره آسیا و اروپا واقع شده است .
اگر هدفتان از سفر فقط خرید کردن است شهر استانبول گزینه خوبی برای این کار به شمار میآید. بهترین زمان سفر به استانبول در بهار (از آوریل تا می) و در پاییز (از سپتامبر تا اکتبر) است . در زمستان بارندگی در استانبول زیاد است. اگر به بادهای زمستانی و برف علاقه دارید در زمستان به استانبول سفر کنید.
ده جاذبه برتر استانبول عبارتند از :
مسجد و موزه ایاصوفیه ، قصر غرق شده ، مسجد سلیمانیه ، مسجد آبی ، قایق های بسفر ، قصر توپکاپی ، کاخ دولما باغچه، مسجد فاتح ، مسجد رستم پاشا ، مسجد سلیمانیه ، مسجد سلطان احمد ( مسجد آبی ) ، خیابان استقلال ، افسوس ، سنت سائیز و بازار بزرگ
آنکـــــــــــــارا
آنکارا مرکز و دومین شهر بزرگ ترکیه است و در قلب این کشور و آناتولی مرکزی واقع شده. این شهر مرکز تجاری و صنعتی ترکیه است و با جاذبه های تاریخی بسیار، مانند موزه هایی که آثاری از هاتی ها، هیتی ها، فرایجین ها، اورارتو ها و تمدن روم را در خود جای داده، به یکی از محبوب ترین شهرهای منطقه تبدیل شده است.
از مکانهای دیدنی در آنکارا به آنیتکابیر می توان اشاره کرد . آنیتکابیر ( مقبره آتاتورک ، موسس جمهوری ترکیه ) بروی یک تپه خیره کننده در بخش ” آنیتپ ” قرار گرفته است . موزه تمدن های آناتولی از دیگر جاذبه های آنکارا بشمار می رود .
آنتــــــالیــــــا
معنای آنتالیا ، سرزمین آتالوس می باشد این شهر به خاطر این که در منطقه مدیترانه قرار گرفته در زمستانها بارانی و معتدل و در تابستانها گرم می باشد .هتلهای مدرن و آثار تاریخی و دریا و سواحل رویایی آن ، آنتالیا را به زیباترین شهر ساحلی ترکیه تبدیل نموده است . مناطق تفریحی و استراحت گاههای آن شامل مناطقی همچون کمر ، بلک ، بلدینی و … می باشد .
از جاذبه های توریستی تور آنتالیا می توان به پارک Akuaو بندر قلعه کاله ایچی اشاره نمود .
کوش آداسی
کوش آداسی یکی از معروفترین تفریحگاههای مهم ترکیه می باشد . مکانهای زیبایی همچون رستوران های دریایی ، اسکله و جزیره کبوتر ، پارک ملی , معبد آدریانو دروازه هرکیولس در این شهر وجود دارند . کوش آداسی شهری مملو از کافه‌ها و بار‌های کارائوکه‌ای است که پر از برچسب‌ها و نقش و نگار تیم‌های فوتبال هستند، هتل‌ها و پلاژ‌های شنا، مراکز خرید و غرفه‌های خالکوبی. قیمت‌ها در این شهر کمی بالا هستند.
اما بهترین فصل سفر به کوش آداسی از ۱۵ خرداد الی ۱۵ شهریور میباشد. البته گرانترین فصل سفر از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور میباشد اما چنانچه بتوانید اواخر اردیبهشت ماه تا اوسط خرداد ماه به کوش آداسی سفر کنید از لحاظ قیمتی بسیار به نفع شما خواهد شد. همچنین در این زمان آب و هوای بسیار معتدل و مطلوبی در انتظار شما خواهد بود. بسیاری از ایرانیان در تعطیلات عید به ترکیه سفر میکنند اما در این موقع از سال هنوز استفاده از تفریحات آبی تا حد بسیار زیادی مقدور نمیباشد.

یک مرکز خرید معروف به نامKuş واقع در محله کاله ایچیKaleichi است که سرگرمیهایی نیز برای تمام شب دارد.در خارج از شهر کوش آداسی در مسیری که به شهر بدروم میروند در ناحیه سکه ، Outlets است که در آنجا هم میتوانید خرید کنید. فاصله آن از شهر کوش آداسی حدود ۴۰ دقیقه است. در آنجا میتوانید مارکهایی مثلAdidas, Nike, Benetton, Billabong, Levis را پیدا کنید.
از مناطق توریستی کوش آداسی می توان به بنادر، قایق های تفریحی و ناوها ، پلاژها ، گوورجین آداسی ، غار کاراجا ، پارک ملی دلتای آیدین – بیوک مندرس و پارک ملی Peninsulaاشاره نمود .
ازمـــیــــــــــــــــر
کرانه های دریای اژه در ترکیه از جمله زیباترین چشم اندازهای کشور ترکیه می باشند . خط ساحلی باشکوهی که آب شفاف دریای اژه به آن برخورد می کند، مملو است از کرانه های قدیمی که توسط باغهای زیتون، پرتگاههای سنگی و جنگلهای کاج احاطه شده اند . این شهر که هموراه دارای تور ترکیه زیادی است در زبان ترکی ” ازمیر زیبا” نام دارد، بر فراز یک خلیج بلند و باریک واقع شده که توسط کشتیها و قایقهای تفریحی، شیاردار شده است. آب و هوای آن معتدل است و در تابستان، نسیم مداوم و روح بخش دریا ،گرمای خورشید را متعادل می کند.
این شهر که در پشت پیاده روهای آراسته شده با نخل و خیابانهایی که خط ساحلی را دنبال می کنند ، از دامنه های کوههای اطراف با شیبهای پلکانی افقی به آرامی بالا میرود. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بوده و بندر آن فقط در رده دوم نسبت به استانبول قرار دارد. ازمیر که در تمام طول سال یک شهر بین المللی و سرزنده است، در مدت جشنواره بین المللی هنر( ژوئن و جولای ) و نمایشگاه بین المللی ( آگوست و سپتامبر )، بازدید کنندگان زیادی دارد.
ازجمله موارد دیدنی این بندر صنعتی میدان کوناک ، برج ساعت ، مسجد کوناک و موزه های شهر ازمیر ( باستانشناسی ، فرهنگ شناسی ، باستانشناسی ، فرهنگ شناسی ، هنر و … ) مسجد سالپچی اقلو ، کلیسای سینت پلیکارپ ، ساعت کولسی ، آن می باشد . (foroudtravel)
نکاتی که باید در سفر در ترکیه بدان ها توجه کنید:

به لحاظ عدم آشنایی ایرانیان با زبان و عادات مردم ترکیه ممکن است برخی از سوء استفاده کنندگان بخواهند از این امر استفاده کنند که توصیه میشود با افرادی که به محیط آشنایی دارند همراهی کنند.
به یاد داشته باشید که همیشه پلیس حامی شماست و با مراجعه به پلیس می توانید حقوق خود را مطالبه کنید.
به مکانهایی که تشریف می برید دقت کنید زیرا بعضی جاها به لحاظ قیمتی بسیار بالا می باشند و ممکن است شما هزینه های آنها را قبول نکنید. کلاً هر جایی قیمت خاص خود را دارد و مراکز تفریحی هر کدام مشتریان خاص خود را دارند.
سرویسهای بهداشتی در ترکیه پولی بوده و صاحبان آنها مکلف به پرداخت مالیات درآمد خود میباشند. هزینه توالتهای عمومی حداکثر ۵۰ کروش یا نیم لیر ترک است که معادل حدود ۳۵۰ تومان میباشد.
واحد پول ملی ترکیه لیره است. نرخ خرید و فروش برای پولهای رایج بین المللی (دلار، یورو و . . .) روزانه منتشر میشود از آنجائیکه نرخ ارز در طول یک هفته تغییر زیادی نمیکند میتوانید مبلغ مورد نیاز خود را برای یک هفته از صرافی ها یا از بانک ها تهیه نمائید. در هنگام تبدیل پول خود از ارزهای خارجی به لیر ترک حتما رسید دریافت نمائید.
یکی از لذت های سفر به ترکیه خرید است. در فروشگاههای بزرگ میتوان لباسهای زنانه و مردانه، کت های چرم و جیر اعلی با قیمت مناسب پیدا کرد. ترکیه سهم به سزائی در بازار چرم و لباس اروپا به علت کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات خود دارد
تاکسی ها در ترکیه با رنگ زرد مشخص شده اند. هر مسافر طبق مسافتی که طی کرده و تاکسیمتر مشخص میکند پول می پردازد که نرخ قیمت آن در شب از روز گرانتر است. دولموش سرویس ویژه ای است که مسیرهای خاصی را طی میکند و کرایه آن ثابت و توسط شهرداری تعیین شده است. دولموش ها در آنتالیا معمولا تا ساعت یازده شب کار میکنند. جهت سفر در طی روز به مرکز شهر دولموش وسیله مناسب و مقرون به صرفه تری است.
ساعت رسمی ترکیه نسبت به ایران یک ساعت و نیم عقب است.
در طول اقامت در ترکیه از خوردن آب لوله کشی خودداری نمائید.
تلفنهای ضروری : – پلیس امداد : ۱۵۵ – آمبولانس : ۱۱۲ – آتش نشانی : ۱۱۰ خارج از شهر۱۵۶
ادارات پست و تلگراف و تلفن با رنگ زرد مشخص شده اند. علامت اختصاری مراکز پست و تلفن PTT از مراکز نامبرده می توانید کارت تلفن جهت مکالمه تهیه نمائید. کد ایران ۰۰۹۸ می باشد. در ادامه کد شهر مورد نظر را وارد می کنید بطور مثال برای تماس با تهران کد ۰۰۹۸۲۱ را وارد می کنید.
سفر به آنتالیا را در تابستان انجام ندهید یا اگر فصل تابستان را انتخاب می کنید ضد آفتاب فراموش نکنید.
توصیه می شود در صورتیکه بدون راهنما و جدا از گروه در شهر گردش میکنید تنها به مقدار مورد نیاز با خود پول حمل نمایید
اشیاء معاف از حقوق گمرکات در هنگام ورود: وسایل شخصی همراه مسافر، یک تلویزیون، یک کامپیوتر لپ‌تاپ و یا مشابه آن، حداکثر سه نوع ساز موسیقی، ۲۰۰ نخ سیگار و ۵۰ سیگار برگ، داروها و وسایل پزشکی شخصی، یک دوچرخه و سایر وسایل مورد نیاز در طول یک سفر.
گمرکات خروجی: برای خروج فرش نو به گواهی خرید و برای خروج فرش کهنه به گواهی هیئت‌مدیره یک موزه نیازمندید. خروج هرگونه عتیقه‌جات ممنوع است. اجناس پربهای شخصی را تنها در صورتی می‌توانید خارج کنید که یا در بدو ورود به ترکیه در گذرنامه شما ثبت شده باشند و یا با ارزی که بصورت قانونی تبدیل شده است، خریداری شده‌است.
هر جا رفتید کارت شناسایی عکس داری همراهتان باشد.
آب شهری ترکیه بری آشامیدن نیست لذا در هتل و جاهای دیگر آب های قوطی و بطری برای خوردن با مارک های خاص ارائه می شود.
در زمینه سیستم حمل و نقل از هتل و اطرافیان سوال کنید و از امنیت مکان ها مطمئن شوید.
سیستم های حمل و نقل مربوط به سازمان خصوصی و دولتی است.
کرایه در ترکیه بر اساس مسافت و بر اساس واحد پولی لیر حساب می شود.
دیدنی های ترکیه

دیدنی های این کشور بسته به شهر توریستی خاص خود بسیار زیاد است که ما به طور کلی در زیر به تعدادی از این دیدنی ها اشاره می کنیم:
دیدنی ها در تور استانبول: مسجد ایا صوفیه،جزایر دریای مرمر در آبهای استانبول، کاخ توپ کاپی محل تلاقی تنگه بسفر ، خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره،
دیدنی ها در انتالیا: کسیک مناره، آکوالند aqualand یکی از زیباترین مراکز آبی تفریحی ترکیه، سواحل شرقی آنتالیا : سواحل ماسه های طلایی، ساحل غربی آنتالیا : ساحل نور، شهر قدیمی مرکز آنتالیا،
دیدنی های الانیا:قلعه سرخ درآلانیا ،مسجد آکشابه سلطان ، مسجد امیر بدرالدین، خرابه های محمودلار، قلعه آلانیا
دیدنی های انکارا: ستون ژولیون، معبد آگوستوس ، ارگ آنکارا، موزه های آنکارا

لیست هتل های ترکیه :

ترکی از نظر هتل هم توانسته هر قشری را پوشش دهد که یکی از مهمترین ویژگی های انتخاب حالت سه گانه ی سرویس دهی است که به صورت زیر است :
*( B.B (Bed & Breakfast یعنی اقامت در هتل با صبحانه
* ( H.B ( Half Borad یعنی اقامت در هتل با صبحانه و شام
* (F.B (Full Board یعنی اقامت با صبحانه و ناهار و شام
در این جا به لیستی از هتل ها اشاره می کنیم :
هتل های استانبول: هتل گرند هالیک استانبول، هتل گولدن ایج ۲ چهار * استانبول، هتل گولدن ایج ۱ استانبول، هتل تکسیم گونن۴* استانبول
هتل های انکارا: هتل نستا آنکارا ، هتل اونتار آنکارا، هتل گراند ورک آنکارا، هتل باتیک آنکارا، هتل ییلدیز آنکارا،هتل رسات آنکارا ، هتل سهینبی آنکارا،هتل مادی اینسی آنکارا،هتل سیتی رزیدنس آنکارا
هتل های انتالیا: هتل کنکورد دلوکس آنتالیا، هتل ریکسوز لارس آنتالیا، هتل آی.سی گرین پالاس ۵*، هتل پاپیلون بل ویل آنتالیا، هتل کروانسارای لارا آنتالیا
هتل های آلانیا : هتل ۴ ستاره مای گاردن آلانیا ، هتل ۴ ستاره سان شاین آلانیا ، هتل ۴ستاره وایت سیتی بیچ آلانیا ، هتل ۴ ستاره کلاب هتل آلانیا ، هتل ۴ ستاره فرست کلاس آلانیا
قبل از سفر حتما نکات مهم مسافرت به ترکیه را در دفترچه خود یادداشت کنید و با تورهایی که قصد مسافرت با آن ها دارید نیز مشورت کنید. ما سعی داریم سفری ایمین و بدور از هر مشکل و سختی را برای شما فراهم نماییم.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  10 جاذبه برتر گردشگری در استانبول
  مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری استانبول و کشور ترکیه
  برترین جزایر جهان برای گردشگری کدامند؟ + تصاویر
  پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا (1)
  جاذبه های گردشگری قسمت اروپایی استانبول
  جاذبه های دیدنی خیابان معروف روستاولی در تفلیس
  گردشگری/ جاذبه های گردشگری مسکو شهر مسکو پایتخت و قلب روسیه به شمار می رود. مسکو همچ
  راهنمای گردشگری کرواسی
  آنیت کبیر یکی از جاذبه های آنکارا
  ۱۰ جاذبه گردشگری لبنان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان