امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کـاپرویرکتیکـ .. !

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سـری دْوْم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سـری سوم
کـاپرویرکتیکـ .. ! 1
معرفی:

در روش کایروپرکتیک از اعصاب،عضلات و اسکلت انسان و به خصوص ستون فقرات برای تشخیص درمان و توانبخشی بیماریها ،به ویژه بیماریهای عضلانی-اسکلتی _ عصبی استفاده می شود.

این روش به عنوان یک درمان خوب در بیماران مبتلا به کمردرد شناخته شده است.

کایروپرکتیک، بر اساس دررفتگی ناقص مفاصل تعریف می شود.

(البته این مفهوم با دررفتگی هایی که ما می شناسیم فرق دارد و بیشتر به مفهوم جابه جایی خفیف و بدون علامت است ).

بیشتر بیماریهائی که توسط این روش درمان می شوند ، در اثر جابه جائی مختصر مهره ها در ستون فقرات ایجاد می شوند.

روش کایروپرکتیک بر این نظریه استوار است که بدن انسان دارای یک قدرت درونی برای درمان بیماریها است. و دستگاه عصبی در انسان، نقش مهمی را در حفظ و بقای سلامتی ایفا می کند.اما جابه جائی های خفیف و ناچیز یا حرکات نامناسب بر روی جریان الکتریکی عصب اثر گذاشته و باعث اختلال در سلامت انسان می شود .

درمانگر در این روش با اصلاح وضعیت استخوانها ،عضلات ،اعصاب ، مفاصل وبه خصوص ستون فقرات در نهایت باعث بهبود عملکرد دستگاه عضلانی-اسکلتی و اعصاب و بازگرداندن سلامتی به بیماران می شود.واژه کایروپرکتیک ریشه یونانی داشته و از دو لغت" کایرو" به معنی دست و" پرکتیکوس" به معنی انجام دادن تشکیل شده است که در نهایت به معنی انجام دادن کاری با دست می باشد.

امروزه درمانگران روش کایروپرکتیک به دو گروه تقسیم می شوند:

گروه اول که به صورت سنتی معتقدند ریشه بیماریها در جابه جایی مختصر مفاصل از محل طبیعی خود است و بهترین درمان آن جا انداختن این جا به جائی است و گروه دوم که از ترکیبی از روش های سنتی و پیشرفته استفاده می کنند.
کایروپرکتیک امروزه طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

تحقیقات اخیر نشان داد که کایروپرکتیک بر روی بسیاری از بیماریها مانند درد حاد کمر و سردرد موثر است.

بررسی ها نشان داد که هر روز تعداد بیشتری از مردم از این روش درمانی استفاده می کنند.

یک تحقیق که در اول جولای سال 1998 در نشریه پزشکی داخلیthe Annals of Internal Medicine منتشر شد. نشان داد که درمان به روش کایروپرکتیک بر روی تعداد زیادی از بیماران مبتلا به درد قسمت تحتانی کمر موثر است.

در این مطالعه که توسط شرکت راند انجام شد مشخص شد که 46 درصد بیماران مبتلا به کمردرد با روش کایروپرکتیک به خوبی درمان شدند.

تحقیقات پل در ژانویه 1998 میلادی نشان داد که از هر پنج نفر که بین 55 تا 64 سال سن دارند یک نفر از روش کایروپرکتیک استفاده می کند.

در دسامبر سال 1997 آژانس فدرال تحقیقات و سیاست گذاری سلامت گزارش داد : درمانگران کایروپرکتیک در آمریکا سومین گروه بزرگ را پس از پزشکان و دندانپزشکان تشکیل می دهند.

در گزارش دیگری توسط همین آژانس مشخص شد 80 درصد کارگران آمریکایی که با بیمه قرارداد داشتند از روش کایروپرکتیک استفاده کرده اند.

در یک تحقیق دیگر گفته شد میانگین روزهای ازکار افتادگی در کارگرانی که دچار آسیبهای کمر شده اند و از روش کایروپرکتیک استفاده کرده اند در مقایسه با کسانی که درمانهای معمول پزشکی را دریافت کرده اند بسیار کمتر بود 9 روز در مقایسه با 34.5 روز . در تحقیق دیگری ، 90 درصد کسانی که از کایروپرکتیک استفاده کرده اند از آن راضی بوده اند.و معتقد بوده اند که در درمان آنها موثر بوده است.

موفقیت در درمان و رضایت بیماران راه ورود به گروه خدمات درمانی را برای درمانگران این روش هموار کرده است. و بیشتر آنها با پزشکان همکاری می کنند.

مجله سلامتی در ژوئن 1998 بیان کرد بر اساس تحقیقات انجام شده ، هنگامی که پزشکان موسسه تی بی آی در تگزاس به فوائد این روش پی بردند، یک درمانگر کایروپرکتیک را استخدام کردند و در حال حاضر حدود 50 درصد از بیماران از این خدمات سود می برند.

دوستان عزیز با تشکر از توجه شما لازم به تذکر است که این مطالب فقط برای افزایش آگاهی شما از سایت های معتبر خارج از کشور جمع آوری شده است.( آمار و ارقام مربوط به کشور آمریکا می باشد.)
پاسخ
 سپاس شده توسط bahare_021 ، ~ArTaBaNoOs~
آگهی
#2
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سـری اّوّل
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سـری سـوْم
×××
کـاپرویرکتیکـ .. ! 1
تاریخچه:

تاریخچه استفاده از این روش و استفاده آن در علم پزشکی به ۲۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

بقراط پدر علم طب، با انجام دادن مانورهایی روی ستون فقرات و مفاصل به درمان خیلی از بیماریها می‌پرداخته‌است و پس از او ابو علی سینا پزشک بزرگ ایرانی نیز از این روشها استفاده کرده‌است.

سیستم و تئوری جدید کایروپرکتیک در سال 1895 توسط "دانیل دیوید پلامر" پایه گذاری شد.

دانیل مدتها دانشجوی فیزیولوژی و آناتومی‌در دانشگاه "دونپورت لووا" بود. دراواخر سال 1895 یک سرایدار به نام "لیلارد" به دفتر او وارد شد.لیلارد از 17 سال پیش، زمانی که در یک فضای کوچک نگهبانی کار می‌کرد دچار ناشنوائی شده بود. پلامر در معاینه، یک زائده مهره ای دردناک را در ستون فقرات فوقانی پیدا کرد. لیلارد معتقد بود این برآمدگی از همان زمان که دچار ناشنوائی شده است ایجاد شده است.

پلامر با استفاده از یک ضربه، استخوان را به جای خودش برگرداند و شنوائی لیلارد بهتر از گذشته شد

و از آن زمان کایروپرکتیک متولد شد.

کار کردن بر روی ستون فقرات یکی از اصول اولیه در این رشته است که در تمام تمدنها وجود داشته است. از یونان تا جزایر اقیانوس آرام و حتی بومیان آمریکا.این روش به سرعت در دنیای مدرن پیشرفت کرد و اولین دانشکده کایروپرکتیک توسط پلامر در سال 1897 تاسیس شد. اولین قانون کایروپرکتیک در سال 1913 تصویب شد.

پلامر هدف خود را ایجاد ارتباط بین جسم وروح انسان می‌دانست و معتقد بود با رفع اختلال در جریان درونی روح می‌تواند این کار را در بیماران انجام دهد.او معتقد بود تمام جانوران خونگرم دارای یک جریان درونی روح در بدن هستند و این جریان درونی تمام قابلیت های حیات را کنترل می‌کند و از سیستم اعصاب مرکزی منشاء می‌گیرد.

به خاطر همین پلامر معتقد بود که وظیفه اولیه یک درمانگر کایروپرکتیک، درمان بیماریها نیست بلکه درمان اختلالات عصبی ناشی از جابه جائی ناچیز مفاصل است. از این طریق نیروی درونی در بدن گردش می‌کند و بدون وجود داشتن انسداد در سر راهش می‌تواند تعادل را برقرار کند.

پلامر به نظریه نیروی درونی و ارتباط آن با سیستم عصبی بسیار علاقمند بود.این تئوری به عنوان پایه و اساس کایروپرکتیک شکل گرفت. او می‌گفت : علم حیات، یعنی، این که‌موجود زنده در بیماری و سلامتی چگونه رفتار می‌کند و هنر متعادل کردن اسکلت و اعصاب است.

تمام بیماریها تحت تاثیر سیستم عصبی هستند و این سیستم حداقل می‌تواند بی حسی یا احساس را در یک عضو به وجود آورد.به خاطر همین بیشتر بیماران از این روش سود می‌برند.

کایروپرکتیک چیست؟

در روش کایروپرکتیک، درمانگران، بیشتر سعی می‌کنند اختلالات ناشی از حرکت یا اختلالات ساختاری در ستون مهره ها را برطرف کنند.روشهای جا انداختن برای بهتر کردن عملکرد بدن و پیشگیری از اختلالات ساختاری به کار می‌روند.

کایروپرکتیک شامل طیف وسیعی از تکنیکهای اصلاح کننده است.

تکنیکهای کایروپرکتیک:

مانیپولاسیون:به معنی حرکت با دامنه کم ولی با سرعت زیاد است این حرکات مفصل را بیشتر از چیزی حرکت می‌دهد که عضلات این کار را انجام می‌دهند. اما بدون آسیب به رباط.

موبیلیزاسیون: حرکاتی که توسط درمانگر با هدف افزایش دامنه حرکت مفصل در محدوده حرکات طبیعی مفصل انجام می‌شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط ~ArTaBaNoOs~
#3
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سـری اّوّل
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سـری دْوْم
×××
کـاپرویرکتیکـ .. ! 1
علت بیماریها:

همانطور که گفتیم در این روش معتقدند که بسیاری از بیماریها در نتیجه اختلال در سیستم عصبی ایجاد می‌شود.این اختلالات به وسیله به هم ریختن ساختمان طبیعی اسکلت وعضلات به وجود می‌آید و می‌توانند قسمتهای مختلفی از بدن را دچار بیماری کنند.

جابه جائی( دررفتگی) خفیف مفصل می‌تواند در یک مفصل طبیعی اتفاق بیافتد.

(این نوع از دررفتگی با چیزی که ما به عنوان دررفتگی مفصل می‌شناسیم متفاوت است و یک مفصل، حتی با ظاهر و عملکرد کاملا طبیعی، می‌تواند دچار این ضایعه شده باشد).

بدن ما برای نشستن طولانی مدت طراحی نشده است اما زندگی مدرن امروزه باعث شده است که ما بیشتر وقت خود را در بی تحرکی بگذرانیم مانند نشستن پشت میز، در ماشین، یا حتی در منزل و این وضعیتها باعث کشش غیر طبیعی ستون مهره ها شده و ستون مهره ها از وضعیت طبیعی خود جابه جا می‌شود.

در چنین وضعیتی ستون فقرات انعطاف خود را از دست می‌دهد علاوه بر این، تغذیه نادرست، آلودگی هوا و استرس های مزمن بر روی سیستم اعصاب اثر گذاشته و باعث عملکرد ناقص آن درست در زمانی می‌شود که بدن برای جبران آسیب های وارده نیاز به عملکرد درست این دستگاه دارد.این خود باعث شیوع بیماریهای مزمن و تحلیل برنده ای شده است که ما امروز با آن مواجه می‌شویم.

آثار کایروپرکتیک:

بهترین تاثیر و اثربخشی کایروپرکتیک بر روی کمردرد حاد، درد گردن و سردردهای ناشی از استرس است. برخی از شواهد نشان می‌دهند که در این موارد روش کایروپرکتیک حتی از درمانهای مرسوم طبی هم موثرتر است.بیشترین اثر کایروپرکتیک بر روی اختلالات عضلانی و اسکلتی مانند صدمات به تاندون ها رباط ها است.همانطور که قبلا گفتیم روش کایروپرکتیک بر روی کمردرد به خصوص درد قسمتهای تحتانی کمر بسیار موثر است.

این روش همین اثر را بر روی بیماری های گردن، سر و بازو، به خصوص میگرن و سردردهای میگرنی، سردردهای تنشی، سفتی گردن و کجی گردن دارد.نواحی دیگری که در خارج از محدوده ستون فقرات قرار دارند و این روش درمانی بر روی آنها اثربخشی خوبی دارد عبارتند از زانو ها، مچ، آرنج، مچ پا و سایر مفاصل.

کایروپرکتیک برای درمان بیماریهایی که تحت تاثیر عصب واگ هستند مانند گاستریت ( التهاب معده )، آسم، یا آلرژی ها باید اثربخشی کمی‌داشته باشد ولی شواهد نشان دادند که این روش حتی بر روی درمان این بیماریها هم موثر است.برای اثربخشی بیشتر، گاهی اوقات این روش را همراه با طب سوزنی انجام می‌دهند.

مطالعات بر روی حیوانات نشان داد که تحریک ستون فقرات با استفاده از کایروپرکتیک می‌تواند آثار زیادی از قبیل کاهش فشار خون و کاهش فعالیت کلیه و غدد آدرنال داشته باشد.همچنین این روش می‌تواند از طریق افزایش متابولیسم ( سوخت و ساز ) سلولهای خون باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی شود. این فرایند می‌تواند در التهاب ها اثربخش باشد.

همچنین مشخص شد که اصلاح وضعیت ستون فقرات با استفاده از کایروپرکتیک می‌تواند سطح واسطه های التهابی ( پروستاگلندین ها ) را کاهش و بتا اندورفین ( کاهش دهنده های طبیعی درد ) را افزایش دهد، تمام این موارد حداقل باعث کاهش درد در بدن می‌شود.

موارد استفاده کایروپرکتیک :

روش کایروپرکتیک در موارد زیر قابل استفاده است :

* آرتریت (التهاب مفاصل )

* آسم

* کمردرد

* شب ادراری

* برونشیت

* بورسیت ( التهاب کپسول مفصل )

* سندرم تونل کارپ (بصورت دردهای تیر کشنده در ناحیه مچ دست )

* جابه جائی دیسک گردن

* سندرم خستگی مزمن

* سرفه

* سرگیجه

* گوش درد

* غش

* سردرد

* فشار خون بال

* بیش فعالی

* اختلال هضم

* کولیک اطفال

* نازائی

* مشکلات قاعده گی

* میگرن

* اسکلروز مالتیپل

* گرفتگی عضله

* نورالژی ( درد در ریشه عصب )

* استئوپورز (پوکی استخوان )

* دردهای مزمن

* پنومونی

* مشکلات بارداری

* مشکلات یائسه گی

* کشیده گی رباط و تاندون

* درد سیاتیک

* التهاب تاندون

* بیماری التهاب مفصل فک
پاسخ
 سپاس شده توسط ~ArTaBaNoOs~


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان