13-08-2014، 11:14
به همین دلیل هزینه تعمیرات و نگهداری با توجه به عمر مفید از آنها برداشته می شود و پس از عمر مفید خود به راحتی تعویض می شوند. (نکته جالب در مورد این سیستم اینجاست که تمام قطعات موتور و دیگر بخشها مثل پروانه های هواناو را بدون برهم زدن وضعیت فن بالابر و یا ساختمان اصلی هواناو می توان جابجا و یا تعمیر کرد).
این نوع جدید موتور یک شفت اصلی دارد که روی آن یک کمپرسور و یک توربین نصب شده که شفت به فن بالابر و جعبه دنده پروانه های پیشران متصل است . تنها بخش گران و مقاومی که ضرورت زیادی بر مقامت انهاست فنها و تیغه های انهاست ، زیرا به دلیل سرعت زیاد باید مقاوم و با دقت باشند.

هنگامی که موتور به کمک استارتر شروع به حرکت می کند ،کمپرسور ، هوا را از ورودی های موتور میمکد و با فشار به داخل محفظه های احتراقی که در اطراف موتور نصبند می راند . در همین زمان سوخت ، که می تواند نفت سفید باشد به داخل محفظه احتراق تزریق و در آنجا مشتعل می شود ، حرارت ایجاد شده در اثر اشتعال ،هوای فشرده شده را سریعا منبسط می کند.
هوای منبسط توربین را به حرکت دراورده و از موتور خارج می شود . به همان میزان که فشار گاز بالا می رود ، سرعت توربین بالا می رود و بنابراین کمپرسور نیز سریعتر می گردد . این روند ادامه می یابد تا سرعت موتور به حد طبیعی مورد نیاز برسد که معمولا بیست هزار دور در دقیقه است.