امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

طراحی لباس فضانوردی توسط محققان ایرانی

#1
اخبار علمی - طراحی لباس فضانوردی توسط محققان ایرانی
براساس اطلاعات ارایه شده از سوی پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران، این لباس فضایی در ماموریت های زیرمداری استفاده می شود و در صورت بروز مشکل در کابین های فضایی از جان فضانورد حفاظت می کند.

طراحی لباس فضانوردی توسط محققان ایرانی 1


به گزارش ایرنا لباس فضانورد تولید شده توسط محققان ایرانی در سومین نمایشگاه فناوری فضایی به نمایش درآمد .این نمایشگاه 14 بهمن ماه امسال در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

براساس اطلاعات ارایه شده از سوی پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران، این لباس فضایی در ماموریت های زیرمداری استفاده می شود و در صورت بروز مشکل در کابین های فضایی از جان فضانورد حفاظت می کند.

اهمیت لباس فضایی برای فضانورد به حدی است در صورت نبود و یا مشکل داشتن این لباس ، فضانورد هیچ شانسی برای زنده ماندن در فضا ندارد و در مدت 15 ثانیه بیهوش می شود و مغز او در مدت زمان چهار دقیقه متلاشی می شود.

فضانورد در کابین های فضایی تنها با این لباس ضد شتاب می تواند حرکت کند و ماموریت های خود را انجام دهد.با وجود دشوار بودن پوشیدن این لباس و زمان مورد نیاز، پوشیدن این لباس در طول مدت ماموریت به منظور حفاظت از جان فضانورد ضروری است.

این لباس با هدف ایمنی فضانورد و تسهیل فعالیت خدمه و نجات در مواقع اضطراری توسط محققان پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران طراحی شده است و از آن می توان در طول ماموریت و در شرایط مختلف از جمله شروع پرواز، در حین پرواز و در حین بازگشت به زمین استفاده کرد.

هدف از پوشیدن لباس پرواز، تنظیم فشار بدن و تامین و در اختیار گذاشتن اکسیژن مورد نیاز بدن فضانورد، تنظیم دمای بدن، محافظت در برابر آتش و محافظت در برابر آلودگی اتمسفری است .

اجزای این لباس شامل لباس رطوبت گیر، لباس فشار، سیستم خنک کننده، لباس ضد حریق، کلاه و سیستم ارتباطی، دستکش ها و پوتین و دیگر اجزا است.

علاوه براین حفظ گرما و تخلیه نشدن بار حرارتی بدن فضانورد از اثرات جانبی پوشیدن لباس فضانورد است. در این لباس زیرپوشش های خنک کننده شامل لوله های پلاستیکی از جنس پی.وی.سی طراحی شده است که متناسب با حرارت بدن فرد ، جریان آب سرد در این لوله به چرخش درمی آید و دمای بدن فضانورد را کنترل می کند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دانشمند ایرانی یک پیشران فوق سریع اختراع کرد
  کودک ۹ ساله توالت فضایی طراحی کرد!!!!
  محقق ایرانی علت بیماری فضانوردان در فضا را کشف کرد
  محققان پنج خوشه کروی جدید کشف کردند
  ایلان ماسک از لباس فضایی جدید اسپیس ایکس رونمایی کرد
  کشف شواهدی از پراکندگی نور توسط نور با انرژی زیاد
  محققان نظریه اینشتین در رابطه با سیاه‌چاله‌ها را ثابت کردند !
  آزمایش برانکارد فضایی در اعماق دریا توسط فضانوردان
  خواندنی‌هایی درباره پیاده‌روی فضایی و لباس فضانوردی
  امکان حمل ۱۰۰ تن تا مریخ توسط Spacex

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان