23-05-2012، 10:19
استودیوی بازیسازی Tequila Works سازنده بازی Deadlight که قرار است مدتی دیگر روی شبکه XBLA عرضه شود، به این موضوع اشاره می کند که بازی آن ها حالت Survival-Horror بیشتری دارد تا اینکه یک اکشن زامبی کشی را پیش روی بازیکنان قرار بدهد. ماجراهای بازی در دنیای بسیار دیوانه و با حضور شخصیتی به نام رندال وین (Randall Wayne) روایت می شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

استودیوی Tequila تصمیم گرفته که در قسمت طراحی شخصیت ها و زمانی که می خواهد آن ها را خلق کند، به المان های مرسوم تکیه نکند تا بتواند چیزهای منحصر به فردی داشته باشد. آن ها برای طراحی شخصیت های بازی از المان های جدیدی استفاده کرده اند که در کمتر بازی ای استفاده شده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

آقای رائول روبیو (Raul Rubio) کارگردان بازی به این موضوع اشاره می کند که: "این طراحی ها به نوعی افکار تیم سازنده بازی را به نمایش درمی آورند. ما به این موضوع اعتقاد داریم که باید با ترکیب تکنولوژی های جدید و راه های سنتی چیزهای جدیدی خلق کنیم که خودش یک راه بسیار خوب برای خلق المان های جدید به حساب می آید. او می گوید که روش کار آن ها این است که چیزهای کوچک، اما بسیار خوب را بررسی کنند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

" Deadlight اولین بازی Tequila است که استودیویی در شهر مادرید است. سازندگان بازی می گویند که بیشتر زمان ساخت بازی را صرف گوش کردن به حرف های روبیو کرده اند و با همکاری هم توانسته اند راهی ساده برای خلق چیزهای فوق العاده پیدا کنند. این موضوع باعث شده که آن ها بتوانند در Deadlight یک فضای بسیار Survivalist Realism به وجود بیاورند.فضایی که آن ها بسیار مواظب بودند که خراب نشود و تا بتواند برای بازیکنان جذاب باشد. موضوع غافلگیر کننده ای نیست که شخصیت اصلی در ماجرایی که در این بازی پیش رو دارد، تنها است. رندال تنها در محیطی قرار دارد که برای زنده ماندن در آن باید تلاش کند. او در سرزمین های وحشی Pacific Northwest در زمانی در دهه 80 میلادی قرار دارد. بعد از اتفاق مرگباری که در دنیا رخ داده، روزگار ناخوشایند بشر فرا رسیده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

بازی ای که محیط هایش به کتاب The Road اثر کرمک مک کارتی (Cormac McCarthy) شباهت زیادی دارد تا بازی Left 4 Dead. آن ها یک ماه قبل از اینکه کار ساخت این بازی را شروع کنند با زیست شناسان مختلفی مصاحبه کردند تا بتوانند به وسیله این اطلاعات احتمالات و اتفاقات مختلفی را در بازی قرار بدهند که امکان رخ دادن آن ها وجود داشته باشد.در واقع باید به این موضوع اشاره کرد که زیربناهای ساخت این بازی مدت ها پیش از اینکه کار ساخت آن آغاز شده باشد، شکل گرفته بود. آقای روبیو می گوید: "چیزی که من را از داستان متنفر می کند، این است که تکنولوژی به چه صورت در روند بازی تأثیر می گذارد. همیشه این حالت تکنولوژیکی Deus Ex وجود دارد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

زمانی که بازی در سال 1986 رخ می دهد، ما می دانیم که چه تکنولوژی هایی در آن زمان وجود داشته که مردم می توانستند از آن ها استفاده کنند. ما می خواستیم که از تکنولوژی هایی استفاده کنیم که سخت باشند، اما حالتی عادلانه هم برای بازیکنان داشته باشند. پس راه های جادویی یا راه حل هایی تکنولوژیکی در بازی وجود ندارند."
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

روبیو در ادامه صحبت هایش به این موضوع اشاره کرد که آن ها برای اینکه بتوانند دنیایی در دهه 80 خلق کنند که بسیار واقعی باشد و به تکنولوژی های مختلف هم وابسته نباشد، از منابع مختلفی الهام گرفته و الگوبرداری کرده است. منابعی مانند First Blood با هنرپیشگی سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) که در سال 1982 ساخته شد، یکی از آن ها بود، اما یکی از قسمت های مهم این بازی حالت هنری آن است. در بازی Deadlight یک تعادل خاص میان نور و رنگ برقرار شده که فضایی مانند فیلم های دهه 80 را در بازی به وجود آورده است. با در اختیار داشتن فضای کلی فیلم First Blood و شهر Washington آن ها حالت بسیار خوبی را برای بازی به وجود آورده اند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

در واقع تنها حالتی که می توانست بازی آن ها را منحصر به فرد کند، همین بوده است. دنیای Deadlight به صورتی است که شخصیت رندال از فضاهای Paranoia فاصله بگیرد. روبیو می گوید که بازیکنان در این بازی نمی توانند به چیزهایی که می بینند، اعتماد کنند. Deadlight با تمام بازی هایی که بر اساس زامبی ها و فضای آخرالزمانی ساخته می شوند، متفاوت است. او در صحبت هایش می گوید: "از اینکه بازی ما یک عنوان Zombie Shooter نیست، غافلگیر نمی شوید. در حقیقت تیراندازی یک راه کلی برای بازی است که یک انتخاب بد هم به حساب می آید و در اکثر مواقع نباید از آن استفاده کرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

اگر فردا یک Apocalypse به این شکل رخ بدهد، ما از خودمان می پرسیم که الان باید چه کار کنیم؟ من که یک سرباز نیستم. من الان باید چه کار کنم؟ ما می خواهیم در بازی به این سوال پاسخ دهیم. داستان برای شخصیت رندال این نیست که بفهمد چه اتفاقی رخ داده که دنیا به این حالت درآمده و او سعی نمی کند که دنیا را از این خظر نجات دهد. آقای روبیو می گوید که این روند یکی از کلیشه ای ترین کارهایی بود که می توانست در بازی رخ بدهد. بجای این اتفاقات، بازی Deadlight بازیکنان را درگیر مسائل روانی و تأثیراتی که محیط بازی از نظر روانی روی رندال می گذارند، می کند. مسائلی که یک بعد غیر قابل تشخیص دارند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

داستان بازی بازیکنان را به چیزی فراتر از مأموریت های مختلف در قالب یک فضای Survival می برد. بر اساس گفته های آقای روبیو، Deadlight به بازیکنان اجازه می دهد که دنیای این بازی را کشف کنند، اما چیزی که همیشه تیم سازنده می خواسته این بوده که بازیکنان به شخصیتی که با آن بازی می کنند، توجه زیادی داشته باشند. او یک شخصیت صامت نیست و دنیای مخصوصی برای خودش دارد که باید آن را کشف کرد. این بازی می خواهد دوباره حس سینمایی کلاسیک عنوان های پلتفرمری مانند Out of This World و Fashback را به همراه داشته باشد. موضوعی که نظر خیلی ها را به خودش جلب کرده، این است که تیم سازنده به چه صورت توانسته اند فضای Survival را در قالب این سبک گیم پلی قرار دهند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

موضوعی که تا کنون در هیچ بازی دیگری در این سبک دیده نشده است. آقای روبیو نیز درباره نحوه شکل گیری این کار صحبتی نکرد، اما تا این لحظه بازیکنان متوجه شده اند که باید در این بازی بسیار باهوش باشند تا بتوانند به وسیله قدرت شخصیت بازی، مراحل را پشت سر بگذارند. همچنین زامبی های قرار گرفته در بازی نیز تنها برای کشتن نیستند. از آن ها باید برای حل معماهای بازی نیز استفاده کرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

روبیو می گوید: "داستان درباره این نیست که بازیکنان دوباره در یک فضای Survival جدید قرار بگیرند که دارای المان های سینمایی و پلتفرمر است. ما می خواستیم که آن ها متوجه این موضوع بشوند که این بازی درباره تیراندازی به سمت زامبی ها نیست." در طول بازی سلاح پیدا می کنید، اما ممکن است استفاده از آن به سود شما نباشد و صدایی که تولید می کند باعث شود که زامبی های بیشتری به سمت شما بیایند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

سلاح هایی مانند Revolver که صدای زیادی تولید می کند در برخی موارد نه تنها کمکی به شما نمی کنند، بلکه عامل مرگ شما هم می شود. این موضوع باعث می شود که بازیکنان بفهمند که در چه شرایطی قرار دارند. در زمان های مختلف، هم Shotgun در اختیار دارید و هم تبر که باعث می شوند شما زنده بمانید و یا کشته شوید. البته همیشه استفاده از سلاح های سرد و یا ابزار مختلف هم بهترین راه حل نیست. روبیو می گوید که در این بازی باید انتخاب های سختی بگیرید که همیشه هم قهرمانانه نیستند. او می گوید که اگر بازیکنان می خواهند بفهمند که معنی نجات پیدا کردن (Survive) واقعاً چیست، آن را در بازی Deadlight متوجه می شوند ...
سپاس فراوان ...
منبع : پردیس گیم