01-03-2015، 18:50
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://fa.wikipedia.org/wiki/-منبع -
پس از مطرح شدن مسئلهی پوشش مو در میان فقهای شیعه، بسیاری از فقهای بزرگ شیعه، از جمله محقق سبزواری ، ملا محسن فیض کاشانی ،عاملی صاحب مدارک [۶۵] ، و مقدس اردبیلی در نوشتههای فقهی خود بعضا دلایل موجود برای وجوب پوشش موی سر را (بعضی در هنگام نماز و بعضی بدون قائل شدن به تفکیک) کافی نمیدانستند. با گذر زمان از اواخر دورهی صفوی به بعد نظر علمای شیعه به واجب بودن پوشش مو (و گردن و برخی اعضای دیگر بدن) بیشتر متمایل شد. ملا احمد نراقی، فقیه بزرگ دورهی قاجار، پوشاندن موی بیرون مانده از روسری را در هنگام نماز (بدون ذکر فتوای جداگانه برای حالت خارج از نماز) برای زنان واجب نمیدانست.
اما فقهای معاصر شیعه، به استثنای موارد نادری همچون احمد قابل (که دارای درجهی اجتهاد است اما جزو مراجع تقلید محسوب نمیشود)، پوشاندن موی سر و تمام بدن به جز صورت و دو دست (و گاهی دو پا) را واجب میدانند.
http://fa.wikipedia.org/wiki/-منبع -
پس از مطرح شدن مسئلهی پوشش مو در میان فقهای شیعه، بسیاری از فقهای بزرگ شیعه، از جمله محقق سبزواری ، ملا محسن فیض کاشانی ،عاملی صاحب مدارک [۶۵] ، و مقدس اردبیلی در نوشتههای فقهی خود بعضا دلایل موجود برای وجوب پوشش موی سر را (بعضی در هنگام نماز و بعضی بدون قائل شدن به تفکیک) کافی نمیدانستند. با گذر زمان از اواخر دورهی صفوی به بعد نظر علمای شیعه به واجب بودن پوشش مو (و گردن و برخی اعضای دیگر بدن) بیشتر متمایل شد. ملا احمد نراقی، فقیه بزرگ دورهی قاجار، پوشاندن موی بیرون مانده از روسری را در هنگام نماز (بدون ذکر فتوای جداگانه برای حالت خارج از نماز) برای زنان واجب نمیدانست.
اما فقهای معاصر شیعه، به استثنای موارد نادری همچون احمد قابل (که دارای درجهی اجتهاد است اما جزو مراجع تقلید محسوب نمیشود)، پوشاندن موی سر و تمام بدن به جز صورت و دو دست (و گاهی دو پا) را واجب میدانند.