امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حمایت از موجودات ماقبل تاریخ

#10
چاقودندان یا اسمایلودون یا به غلط ببر دندان شمشیری یک سرده منقرض شده از گربه سانان "machairodant" می‌باشد. اسمایلدان احتمالا شناخته شده ترین ببر دندان خنجری است که در شمال آمریکا در دورهٔ پلایستسیس(۲٫۵ میلیون سال پیش - ۱۰٬۰۰۰ سال پیش) زندگی میکرده است. یکی از بزرگترین کالکشن‌های فسیل این جانور از گودالهای قیر "La Brea" بدست آمده است.۳ گونه از این سرده شناخنه شده است؛ آنها در اندازه و اندام تفاوت دارند.
با وجود این، اسمایلدان ساختاری بااستحکامتر از گربه‌های امروزی داشت، مخصوصا با دستهای جلویی به خوبی تکامل یافته و دندان‌های نیش بلند بالایی خارق العاده. فک این جانور از گربه‌های امروزی قابلیت بازشدگی بیشتری داشت و دندان‌های نیش بالایی باریک و شکننده بودند، طراحی شده و سازگار برای کشتن دقیق. این ویژگیها اسمایلدان را به یک شکارچی خاص در شکار گیاه خواران بزرگ مانند بایسن و شتر تبدیل کرد.
اسمایلدان احتمالا در محیطهای بسته مانند بوته و جنگلها که پوشش لازم برای کمین و غافلگیرکردن برای شکار ایجاد می‌کرد، زندگی می‌کرد. وابستگی این جانور به حیوانات بزرگ ممکن است دلیل انقراض این جانور باشد. دانشمندان درمورد اینکه آیا اسمایلدان یک حیوان اجتماعی بوده یا نه بحث و گفتگو می‌کنند. شباهت واکنشهای شکارچی به درخواست کمک و رواج صدمات التیام یافته می‌گوید که این جانوری اجتماعی بوده درحالی که که مغز کوچک و محیط زندگی دارای پوشش گیاهی می‌گوید که جانوری تنهاومنزوی بوده است. چندین فسیل نشانه‌هایی از آنکیلوزینگ اسپاندیلیتیس، شوک روحی، آرتریتیس را نشان می‌دهند. اسمایلدان ۱۰٬۰۰۰ سال پیش منقرض شد.
ریشه‌شناسی
نام رایج دندان شمشیری، اشاره به طول بلند دندان نیش فک بالا دارد. با وجود اینکه نام رایجتر، ببر دندان شمشیری است، اما اسمیلودون یک ببر نبوده‌است و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ببر متعلق به زیرتیره Pantherinae است اما اسمیلودون به زیرتیره Machairodontinae تعلق دارد. نام اسلیمودون از کلمه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یونانی σμίλη, smilē, دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چاقو همرا با (ὀδoύς (hodoús, دندان و یا ترکیب دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اضافه ὀδoύς, ὀδόντος, odóntos. می‌آید.
رده‌بندی و گونه‌ها
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ
شبیه‌سازی اسمیلودون فیتالایس
سرده چاقودندان در سال ۱۸۴۱ توسط دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طبیعت‌شناس و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیرین‌شناس دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانمارکی ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیتر ویلهلم لوند شناخته شد. او دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سنگواره اسمیلودون پاپیولیتور (Smilodon populator) را در غارهایی در نزدیکی شهر کوچک دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لاگوا سانتا در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ایالت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
میناس گرایس دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
برزیل ، پیدا کرد.
در گذشته یک گونه از چاقودندان شناخته شده بود، اما امروزه تعداد گونه‌های شناخته شده را سه گونه می‌دانند:[sup]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[۲] [/sup]
  • اسمیلودون گراسیلیس، Smilodon gracilis از ۲٬۵ میلیون تا ۵۰۰٬۰۰۰ سال پیش: کوچکترین و ابتدایی‌ترین گونه (حدود ۵۵ تا ۱۰۰ کیلوگرم (۱۲۰ تا ۲۲۰ پوند))[sup]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    [۳] [/sup] که جانشین دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    مگانتران در آمریکای شمالی بود و احتمال می‌رود از آن تکامل یافته باشد. گونه‌های دیگر اسمیلودون احتمالاً از اسمیلودون گراسیلیس مشتق شده‌اند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ
شبیه‌سازی اسمیلودون پاپیولیتور
  • اسمیلودون فیتالایس، Smilodon fatalis از ۱٬۶ میلیون تا ۱۰٬۰۰۰ سال پیش: در آمریکای شمالی جایگزین اسمیلودون گراسیلیس شد و در آمریکای جنوب شرقی به عنوان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    تبادل بزرگ آمریکا هجوم برد. اندازه آن بین اسمیلودون گراسیلیس و اسمیلودون پاپیولیتور بود، و می‌توان اندازه آن را با تنها گربه باقی‌مانده، یعنی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    ببر سیبری یکسان دانست. عرض شانه‌های این گونه در حدود ۱ متر بود و وزن آن را از ۱۶۰ تا ۲۸۰ کیلوگرم (۳۵۰ تا ۶۲۰ پوند) تخمین زده‌اند.[sup]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    [۳] [/sup] در برخی موارد دو گونه دیگر به رسمیت شناخته می‌شود که شامل گونه‌های اسمیلودون کالیفورنیکوس Smilodon californicus و اسمیلودون فلوریدانوس Smilodon floridanus است، اما اغلب تصمیم برآن شده است که این دو گونه، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    زیرگونه‌های اسمیلودون فیتالایس در نظر گرفته شوند.
  • اسمیلودون پاپیولیتور، Smilodon populator یا اسمیلودون ویرانگر، از ۱ میلیون تا ۱۰۰٬۰۰۰ سال پیش: در بخش شرقی شمال آمریکا بود و بزرگترین گونه در بین تمام ماکایرودونت‌ها machairodonts به حساب می‌آید. جثه آن از خویشاوندان خود، اس. فیتالایس و اس. پاپیولیتور بزرگتر بود و قفسه سینه و پاهای سترگی داشت همچنین به عنوان بزرگترین نوع گربه دندان شمشیری به حساب می‌آید. اندازه بلندی آن در حدود ۱،۴ متر با عرض شانه‌های ۲،۶ متر بود و دمی به طول ۳۰ سانتی‌متر داشت. تخمین زده می‌شود که وزن آن بین ۳۶۰ تا ۴۷۰ کیلوگرم بوده‌است و جزء بزرگترین گربه‌سانان به حساب می‌آید.[sup]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    [۳] [/sup][sup]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    [۴] [/sup]
کالبدشناسی
گونه‌های چاقودندان به عنوان بزرگ‌ترین دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گربه‌سان‌های تاریخ شناخته می‌شوند، همچنین سنگین‌ترین نمونه از میان انبوه گربه‌سانان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گوشتخواری که از اس. پاپیولیتور مشتق شده‌اند، می‌توانند وزنی بیش از ۵۰۰ کیلوگرم داشته‌باشند.[sup]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[۳] [/sup]
انقراض
چاقودندان در پایان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پلیستوسن ، حدود ۱۰،۰۰۰ سال پیش از میلاد که شاهد انقراض بسیاری از دیگر پستانداران گیاه‌خوار و گوشتخوار بزرگ بود، منقرض شد.
انسان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیشاتاریخ ، که خود را در همان زمان به شمال آمریکا رسانید و به شکار بسیاری از گونه‌هایی ناپدید شده می‌پرداخت، اغلب به عنوان مسئول این موج انقراض شناخته می‌شود. برخی دیگر پیشنهاد کرده‌اند که در پایان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عصر یخبندان این انقراض رخ داده‌است.

پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: حمایت از موجودات ماقبل تاریخ - mr.destiny - 20-06-2015، 20:57

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  گودال ماریانا (زیستگاه ترسناکترین موجودات ناشناخته)
  100 نفر اول تاثیرگذارترین افراد در تاریخ بشریت
  نگاهی به عجیب ترین هواپیماهای به پرواز در آمده در طول تاریخ
  قدیمی‌ترین موجودات زنده جهان رونمایی شدند
  چرا زنان از موجودات موذی می‌ترسند؟
  یک ترفند جالب برای اینکه بدانیم فلان تاریخ سال چند شنبه است ؟
  ♦ده آزمایش برتر جهان ( زیباترین آزمایش های فیزیک در تاریخ )♦
  اولین عروسی تاریخ کی و چگونه؟
  چه حقی قابل حمایت است؟
  چطور از مالکیت فکری حمایت می شود؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان