امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[ جهـــآن هــآی مــوازی ] ✔

#40
کشف اولين شاهد قطعي از وجود جهان هاي دیگر




[ جهـــآن هــآی مــوازی ] ✔
دانشمندان دانشگاههای کارولینالی شمالی و کارنگی ملون موفق به شناسایی اولین گواه قطعی از وجود جهانهای دیگر شدند. کیهان‌شناسان با بررسی نقشه‌ای از جهان از داده‌های فضاپیمای پلانک نتیجه گرفته‌اند که این نقشه نشانگر ناهنجاری‌هایی است که تنها می‌توانند توسط کشش گرانشی جهانهای دیگر ایجاد شده باشند.
این نقشه نشان‌دهنده تابش‌های بیگ بنگ در 13.8 میلیارد سال پیش موسوم به تابش زمینه کیهانی است که هنوز در جهان قابل مشاهده است. دانشمندان پیش‌بینی کرده بودند که این تابش باید بطور مساوی توزیع شده باشد؛ اما این نقشه تمرکز بیشتری از آن را در نیمه جنوبی آسمان و یک نقطه سرد را نشان داد که با درک کنونی از فیزیک قابل توضیح نیست.
لائورا مرسینی هیوتون، فیزیکدان نظری دانشگاه کارولینای شمالی و ریچارد هولمان، استاد دانشگاه کارنگی ملون در سال 2005 پیش‌بینی کردند که ناهنجاریها در تابش وجود داشته و در اثر کشش از سوی جهانهای دیگر ایجاد شده‌اند. اکنون که مرسینی هیوتون داده‌های پلانک را برسی کرده، بر این باور است که فرضیه وی درست بوده است.
یافته‌های وی نشان می‌دهد که تعداد نامحدودی از جهانهای دیگر در خارج از جهان ما وجود دارد. اگرچه برخی دانشمندان در مورد نظریه جهانهای دیگر تردید دارند، این یافته‌ها می‌تواند گامی رو به جلو در جهت تغییر دیدگاه فیزیک باشد.
بر اساس محاسبات لائورا مرسینی عالم نمي بايست وجود داشته باشد، بر طبق احتمالات لورا شانس براي شروع کائنات با بیگ بنگ برابر است با یک و 123 صفر در مقابلش بعبارتی تقریبا صفر است. اما “لورا” ايده اي دارد که بيگ بنگ را به عنوان راهي براي يک شرط بندي مطمئن ارائه ميکند و آن بر طبق “نظريه ریسمان” است. اين ديدگاه وی نشان دهنده اين واقعيت است که در کنار سه بُعد رايج فضا ،هفت بُعد پنهان ديگر وجود دارد و بسيار تنگاتنگ در هم تنيده شده اند که نمي توانيم آنها را ببينم. نظريه پردازان ریسمانها با تنها يک جهان سه بعدي کار را تمام نميکنند بلکه با بسيار بسيار جهان سه بعدي ممکن سر و کار دارند. در واقع ، نظريه پردازان ریسمانها دريافته اند که ده به توان 500 روش ممکن براي چيدمان اين ابعاد وجود دارد و آن يک است با 500 صفر در مقابلش رقمي به دفعات بزرگتر نسبت به احتمال بيگ بنگ. و این تنها راهی است که ما ميتوانيم در مورد منشاء کائنات بپرسيم ( جهان هاي موازي) یا “multiverse” است. اگر جهان در این حادثه به وجود آمده باشد بايد حاوي بيگ بنگ هاي بسيار و جهان هاي بسياري باشد و محتمل تر است.

در آن جهان مکاني نيست که بتوانبم برويم، چيدمان ابعاد آن هم کاملاً متفاوت از جهان ما خواهد بود، اما يک راه وجود دارد که بتوانيم حضور آن را حس کنيم اگر دو جهان به اندازه کافي به يکديگر نزديک شوند جاذبه گرانشي شان هر چيزي را با جرمشان به سمت لبه هاي مربوطه خود ميکشاند و به همين دليل است که ما نقطه سرد را مي بينيم و به همين دليل است که “انرژی تاريک” کهکشان هاي را به سمت خود می کشاند و به حرکت در می آورد در واقع اين جهاني ديگر است که بر روي جهان ما فشار وارد ميکند و به سوی خودش می کشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، Interstellar ، # αпGεʟ ، _Lσѕт_


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: [ جهـــآن هــآی مــوازی ] ✔ - an idiot - 18-05-2016، 9:22


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان