امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 2.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیـمآری ام اس علائم و علل درمان

#31
دانس تراپی یا رقص درمانی( dance therapy ) که آن را حر کت یا جنبش درمانی نیز می نامند اثر زیادی بر سلامت جسم و روان دارد..

بیـمآری ام اس علائم و علل درمان
از طریق رقص می‌توان عمیق‌ترین و درونی‌ترین احساسات فردی را بروز داد، فشارهای روحی ـ روانی را خالی و تاثیرات مخرب استرس را از بدن دور کرد.

در تحقیقی روی بیماران ام.اس نشان داده شده است که هفته ای سه بار رقصیدن ( هر بار نیم ساعت) نتایج بسیار خوبی روی این بیماران داشته است و تغییراتی را در احساسات، شناخت، حافظه، عملکرد فیزیکی و کاهش استرس یا فشار روانی منجر شده است. رقص اساسی ترین بخش هنرهای بیانی است که شامل بیان مستقیم احساسات و حالات روانی از طریق حرکت فیزیکی بدن است.

در این شیوه از حرکت درمانی، شخص شناخت بهتری از خود پیدا و اعتماد به نفس خود را بالا می‌برد، در واقع شرکت در گروههای حرکت درمانی برای وی فضایی فراهم می آورد تا حالات و رفتارهای مثبت و منفی را در خود کشف و در راستای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی حرکت کند.
اساس رقص و حرکت درمانی شناسایی روابط درونی مابین مغز، روح و بدن است. متخصصان طب مکمل معتقدند که فشارها و مشکلات ذهنی و احساسی، اغلب در جسم انسان به صورت گرفتگی عضلات نمایان می شود و همین مسئله یکی از عواملی است که حرکت و رقص در رفع آن بسیار موثر و کارگشاست.
از طرف دیگر، تجربیات کلینیکی متخصصان در این زمینه آنها را به این سمت هدایت کرد که ساختار فیزیکی و جسمی انسان ها تحت تاثیر رفتارها، عواطف و احساسات مثبت و منفی قرار دارند.
رقص و حرکت درمانی به طرق مختلف باعث درمان می شود، رقص های موزون و ریتمیک باعث سبک شدن و رها شدن عضلات منقبض، کاهش اضطراب، افزایش رضایتمندی از خود، قرار دادن مسیرها و روش های تازه برای فکر کردن و اندیشیدن و افزایش انرژی در انسان می شود.
از منظر خواص فیزیکی و جسمانی، رقص و حرکت درمانی مشابه تمرینات ورزشی، خاصیت هماهنگ سازی و هماهنگی اعضای بدن، احساس رضایتمندی و موجب کشش عضلات بدن می شود. از زاویه عواطف و احساسات باعث می شود تا مردم احساس امنیت بیشتری داشته باشند و عصبانیت ها، ناکامی ها و ناشناخته هایی که درونشان وجود دارد را شناسایی کنند.
همچنین رقص و حرکت درمانی موجب تقویت مهارت های ذهنی، حرکتی و حافظه می شود. حتی مشکلات خاص نیز می توانند هدف درمان این شیوه از طب جایگزین شوند. برای مثال، برای کمک به فردی که از استرس رنج می برد، متخصصان برای کاهش استرس در او بررسی می کنند که بدن او در مقابل استرس چه عکس العملی نشان می دهد. سپس به او شیوه تنفس درست را می آموزند تا در جریان رقص و حرکت، با بهتر شدن جریان خون، اکسیژن به راحتی به اعضای بدن برسد و در حالی که مراجعه کننده مشغول رقص و جنبش است کشش ها و تنش های بدنی او کاهش پیدا کند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: بیـمآری ام اس علائم و علل درمان - _wιɴɴer_ - 20-06-2016، 1:56

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان