امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

☠ اتاق تـاریکـــ | dark room ☠

#34
#جادوگران واقعی

| دنیل دانگلاس هام, مدیوم معروف (Daniel Dunglas Home) |

☠ اتاق تـاریکـــ | dark room ☠

دنیل دانگلاس هام (Daniel Dunglas Home) زاده اسکاتلند در تاریخ ۲۰ مارس ۱۸۳۳، هری هودینی وی را یکی از بهترین مدیوم ها برشمرد. خانواده مادری اش منجمله دو عموی مادرش مکنزی ک اروگهارت واسطه هایی معروف بودند. او در یکسالگی به خاله اش مری کوک (Mary Cook) در آدینبورگ (Edinburgh) سپرده شد زیرا مادرش نمیتوانست تکفل هشت فرزند را به عهده بگیرد. در روایاتی گفته شده که او در دوران طفولیت وقتی در کالسکه اش بوده، کالسکه خود به خود حرکت میکرده.

مری کوک (Mary Cook) به کنکتیکت (Connecticut) نقل مکان کرد و در مکان جدید زندگی اش مدام صدای ضربات به دیوار ها به گوش میرسید و مبلمان به خودی خود حرکت میکردند. خانوم کوک بر روی اثاثیه انجیل گذاشت. صداها برای همسایگان آزار دهنده شده بود و کشیش تصور میکرد آنجا تسخیر شده است و تمامی این اتفاقات از زمانی که هام حضور داشت رخ داد. کوک او را از خانه اش بیرون کرد. هام در ۱۸ سالگی مدتی در خانه دوستش در همان شهر اسکان داشت. او نخستین نمایش خود را در سال ۱۸۵۱ اجرا نمود: یک میز که خود به خود حرکت میکرد و کسی نمیتوانست آن را متوقف کند.

☠ اتاق تـاریکـــ | dark room ☠

جراید درباره آن جنجال بچا کرد و او در نیوانگلند (New England) مشهور شد با این عنوان که او قادر به برقراری ارتباط با ارواح درگذشتگان است. در منزل روفوس المر (Rufus Elmer) در اسپرینگفیلد ماساچوست مدتا مستقر بود و روزانه ۷ بار نمایش اجرا میکرد که تماما با استقبال افراد بیشماری همراه بود منجمله پرفسور های هاروارد و قضات و همه هم معتقد بودند که او یک نابغه است. ۵ مرد به روی میزی نشستند و میز خود به خود به حرکت در آمده و دور تا دور صحنه میچرخید و نوری فسفری رنگ از دیوار ها ساطع میشد. هام در کتابی به نام “وقایع زندگی من” نوشت که در منزل یکی از تجار ابرشم به نام چنی (cheney) در آگوست ۱۸۵۲ در برابر عده ای در هوه معلق شده تا ارتفاع سقف بالا رفت که همراه بود با لرزش شدید اثاثیه و صدای بلند ضربات که این اصوات به طرز بی سابقه ای به بیشترین حد خود رسیده بود.

☠ اتاق تـاریکـــ | dark room ☠

یکی از سرسخت ترین منتقدین به نام داکری (Thackeray) نویسنده “نمایشگاه غرور” (Vanity Fair) در کتابش بیان نمود که کار های خود خزعبل و مهملاتی خسته کننده و مخصوص خرافه پرستان است، هر چند با دیدن حرکت میز تحت تاثیر قرار گرفت. ویلیام کروکس (William Crooks) نقل کرده که همه به آرامی دیدم که او به آرامی تا ارتفاع ۶ فوتی کف اتاق سعود کرد و به مدت ۱۰ ثانیه در انحال بود. وی با کاخ تویلری پاریس دعوت شد و برای ناپلئون سوم و ملکه سوفیا این پدیده ها را به نمایش بگذارد.

ملکه سوفیا در خاطراتش ثبت کرده که:

من ۴ مرتبه او را دیدم، طی جلسات حس میکردم دستی نامرئی به انگشتانم ضربه میزند. وی گوی سنگین طلایی را بین حضار بدون لمس آن به حرکت در آورد. دستمال من در هوا غوطه ور شد و گره خورد و به سوی من بازگشت. فوق العاده خوشحالم که او را دیدم. او قادر به تقلید تمام پدیده های پولتر گایستی بود و هرگز در منزل شخصی خود اجرا نمیکرد.

در اوایل سال ۱۸۵۴ پزشکان تشخیص دادند که مبتلا به سل است. اوج موفقیت وی در ۱۸۶۸ بود، زمانیکه در هوا شناور بود، خارج و از پنجره ای دیگر از وارد شد. او دو مرتبه ازدواج کرد. همسر اولش الکساندریا (Alexandria) بر اثر سل در سال ۱۸۶۲ فوت کرد. لرد آدار در کتابی که در ۱۸۶۹ منتشر نموده ادعا کرده، که با هام روابط همجنسگرایانه داشته است. در ۱۸۷۱ با جولی دل (julie Del Gloumeline) وصلت نمود، که از اشرف روسیه بود‌: پس از بیش از ۱۵۰۰ اجرا، هام در اقر تشدید سل در سال ۱۸۸۶ درگذشت و در گورستان (St Germain en Laye) دفن شد.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: ☠ اتاق تـاریکـــ | dark room ☠ - ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ - 21-04-2020، 13:08

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Music • ꒱ سابلیمینال اتاق زمان ☆ ・ྀ༊ ꒰ •
Lightbulb دنیای تاریک من | my dark world [ عجیب و ترسناک ]
  اتاق خواب عروس های بلوچی(عکس)
  طراحی داخلی اتاق خواب
  زن در اتاق عمل
  ☀☀☀چراغی که اتاق را به سرزمین عجایب تبدیل می کند☀☀☀
  دختر داریوش اقبالی مجری مشهور " اتاق خبر "
  انتخاب فرش و قالی در دکوراسیون منزل اتاق
  ♕♕اتاق بازی پرنسس کوچولوهای ثروتمند♕♕
  كلماتی كه دوست ندارید در اتاق عمل بشنوید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان